Preview: Tales of Vesperia – chutné JRPG pro X360

První díl úspěšné série japonských RPG Tales of pro nextgen konzoli se blíží. Autoři slibují akční a poutavý bojový systém, propracovaný příběh s tématem spravedlnosti a hratelnost několik desítek hodin. Pojďte se spolu s námi podívat, na co se ještě v Tales of Vesperia můžeme těšit.

Platforma: Xbox 360
Typ hry: japonské RPG
Výrobce: Namco Tales Studio (
www.namco-talesstudio.co.jp)
Vydavatel: Namco Bandai Games (
http://www.namcobandaigames.com)
Homepage:
http://namco-ch.net/talesofvesperia/index.php
Datum vydání: 2008

Série Tales of sice v Evropě bohužel příliš známá není, ale to se nelze divit. Z bohaté nabídky devíti her v hlavní sérii a mnoha dalších vedlejších odboček se k nám dostaly pouze tři kousky. Naštěstí žijeme v době internetu, a tak nákup z Ameriky, kde jsou ohledně Tales of daleko štědřejší, není složitý. Všechny tituly ze série jsou typické svým realtimovým soubojovým systémem, propracovanými sympatickými charaktery a také tím, že se stejně jako ve Final Fantasy, v téměř každém novém díle obměňuje svět i postavy.

  
Podíváme se do mnoha rozdílných herních lokací. Nesmí chybět ani loď duchů!

Vzhledem k tomu, že většina Tales of titulů vyšla na konzoli od Sony, mnohé fanoušky překvapilo, když byl jako konzole pro první nextgen titul série oznámen Xbox 360. O tom, zda se Tales of Vesperia (dále ToV) dočkáme i na Playstationu 3 se často spekuluje, ale zatím nebylo nic definitivně potvrzeno. Jisté ale je, že pokud se dočkáme, bude to chvíli trvat. S výběrem konzole souvisí nejspíš i fakt, že ToV je vyvíjena s důrazem na západní trh, na kterém chtějí tvůrci získat nové fanoušky.

Spravedlnost z mnoha úhlů

Ve světě ToV potřebují lidé k přežití speciální artefakty zvané Blastia a žijí uzavření ve městech se speciální bariérou. Příběh začíná ve chvíli, kdy je jeden artefakt ukraden a město začíná zaplavovat voda. Hlavním hrdinou hry je Yuuri Lowell, bývalý královský rytíř. Ten se spolu se svým věrným psem Repedem, který s vámi bude také bojovat, vydá artefakt hledat. Místo záchrany města ho ale čeká pouze vězení za neoprávněné vniknutí do domu tajemného mága, kde chtěl artefakt najít.

  
Hlavní hrdina hry Yuuri ** Většinu hratelných charakterů budeme v partě mít hodinu po začátku hry *

Hra má být podle tvůrců delší než předchozí Tales of Abyss, takže se můžeme těšit na hodně dlouhé putování. Herní doba Tales of Abyss se totiž pohybuje kolem úctyhodných šedesáti hodin. Kromě hlavního hrdiny a jeho psa autoři blíže představili dívku Estellise, která strávila celý svůj život zavřená v zámku a okolní svět je pro ni velkou neznámou. Protipólem hlavního hrdiny, který chce vzít spravedlnost do svých rukou, je jeho přítel z dětství Flynn. Ten věří ve spravedlnost zavedeného systému, a proto dál slouží u královských rytířů.

  
Při bitvě se bude všechno třpytit blýskat a zářit

Dle slov tvůrců je ToV směřována na starší hráče o čemž svědčí i věk hlavních postav, který se pohybuje kolem dvaceti let. Tématem hry má být víra ve spravedlnost, ale věřím, že i jako v ostatních Tales of se dočkáme mnoha vtipných scének a rozhovorů. Pro Tales of sérii jsou totiž typické kromě běžných dějových cut-scén i takzvané skity, ve kterých probíhá mnoho bezvýznamných a přitom důležitých rozhovorů mezi členy party a při kterých vidíte pouze obrázky s jejich obličejem s různými výrazy. Členové party tak řeší například úspěšnost předchozí bitvy, změny prostředí či oblečení. Těšit se prý máme také na zvýšenou obtížnost, která by podle mě sérii vůbec neuškodila.

Interaktivní anime

Podle obrázků je zcela evidentní, že co se vzhledu týče, se ToV vydává cestou Eternal Sonaty. Nesnaží se o realistické, ale spíše stylizované vzezření postav, které připomíná japonské anime seriály. V trailerech vypadá všechno překrásně, takže zbývá jen doufat, že hra nebude trpět trháním či podobnými technickými nešvary. Součástí her série Tales of jsou vždy animace, které má na starosti slavné studio Production I.G., takže minimálně z tohoto hlediska je kvalita jasná.

  
Vypadá to, že opět budeme chodit i po mapě světa mezi lokacemi

Velkým lákadlem hry má být vylepšený bojový systém. Tvůrci ho pojmenovali jako „Evolved Flex-Range Linear Motion Battle System” (něco jako vylepšený bojový systém s možností lineárního pohybu po různých vzdálenostech). Název složitý, ale provedení jednoduché – hráč ovládá jednu z postav zapojených do bitvy, se kterou může volně pobíhat po bitevní aréně, útočit, kouzlit a podobně.

  
Dva přátelé z dětství a krásná mladá dívka – že by se na nás chystal trojúhelník?

Ano, bitvy se opět budou odehrávat v omezených arénách, ale podle prvních dojmů z hraní probíhá přepínání do nich téměř okamžitě. Příšery jsou stejně jako v předchozích dílech vidět všude kolem vás a pokud se do blízkosti stvůry, se kterou právě bojujete, nachomýtne další, může se do bitvy zapojit a zkomplikovat situaci.

Putování ve čtyřech

Mezi jednotlivými postavami v bitvě lze kdykoliv přepínat a zadávat jim příkazy. Můžete je ale také zcela nechat v rukou umělé inteligence, která se dá ve stylu Final Fantasy XII různě modifikovat. Další charaktery mohou v průběhu bitev po celou dobu hry ovládat i vaši přátelé, protože ToV slibuje kooperativní multiplayer až čtyř hráčů. Tento mód ale nepůjde využívat online, takže si zájemci musí připravit nějaké pořádné tábořiště s Xboxem 360 a čtyřmi ovladači.

Novinkou od předchozích dílů je možnost učit se různé schopnosti z předmětů, které má postava na sobě. Nové předměty a zbraně je možné také vytvářet pomocí syntetizace. Některé vzácné předměty dokonce nijak jinak než přes syntetizaci nebude možné získat. Vrací se speciální schopnost Overlimit, jejíž ukazatel ale tentokrát bude naplňován rovnou pro celou partu a v závislosti na úrovni nabídne několik možností využití (například částečná nezranitelnost na levelu čtyři).

  
Před bitvou budete moci rozestavět charaktery v aréně * Ač na to hlavní hrdinka nevypadá, umí se ohánět s mečem * S hlavním hrdinou si není radno zahrávat

Na post skladatele hudby se vrací veterán série Motoi Sakuraba, kterého můžete znát i z Eternal Sonaty či Star Ocean série. Hra bude také z velké části namluvená – i s mnoha skity mezi postavami. Vypadá to, že japonská hlasová stopa ve výsledné hře nebude, což je podle mě veliká škoda. Úroveň dabingu Tales of titulů je totiž kolísavá. Do vydání hry se však ještě může mnoho změnit.

Těšíme se
  • Nový originální příběh
  • Propracované charaktery
  • Zábavný bojový systém
Bojíme se
  • Příběh plný klišé
  • Nevydání v Evropě
  • Plynulost

Vypadá to, že japonským RPG na Xboxu se bude dále dařit. Final Fantasy i White Knight story jsou zatím v nedohlednu, takže pokud si chtějí fanoušci japonských RPG zahrát na nextgen konzoli, Xbox 360 je pro ně momentálně nejlepší volbou. Tales of Vesperia se pozvolna vybarvuje jako další kvalitní člen oblíbené RPG série a pokud vše půjde podle plánu, rozhodně se máme na co těšit. Více se dozvíme v létě, kdy má vyjít demo.

Jak se těšíme: 80%

Diskuze (4) Další článek: Gears of War 2 na koberečku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,