Preview: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Zatímco blížící se příchod PS3 zatím neslibuje do startu žádný herní příspěvek ze své elitní stáje značek, Nintendo má pro jejich Wii v kapse bombu srovnatelnou s neutronovkou vysokého kalibru - novou Zeldu. Do krytu však nelezte, exploze hratelnosti má narozdíl od dávky zabijáckého záření na zdraví pozitivní vliv.

Karel KališPlatforma: Wii, Gamecube
Žánr: RPG
Výrobce: Nintendo
Vydavatel: Nintendo
Homepage:
http://www.zelda.com
Předpokládané datum vydání: podzim 2006

 

Série The Legend of Zelda od počátku patří mezi nejblýskavější kamínky na herní korunce Nintenda. Snad každý díl si odnášel vysoká hodnocení ze stran kritiků a pochvalná mručení z řad více než spokojených hráčů. Ostatně legendární Ocarina of Time pro N64 stále patří na první místo her s nejvyšším průměrným hodnocením na serveru Gamerankings. A navíc společně s Wind Wakerem z GC patří mezi elitní šestku her, jenž si v prestižním japonském herním časopise Famitsu vykoledovaly absolutní hodnocení 40/40. Nelze se snad nedivit, že na další dílek do skládanky The Legend of Zelda se už nedočkavě třesou početné zástupy fandů po celém světě. Očekávání jsou o to vyšší, že nová Zelda s podtitulem Twilight Princess má být i jedním z launchových titulů pro inovativní konzoli Nintendo Wii.

Starý nový Link

Příběh hry nás opět přenese do království Hyrule, jenž se zase jednou ocitá na pokraji temnoty. Opět tak musí mladičký hrdina, tentokrát začínající co by pasák krav v malé vesnici, obléknout trademarkový zelený kostým a vyrazit vstříc novému dobrodružství. V jeho průběhu se Link setká pochopitelně i s princeznou Zeldou a na scénu se vrátí starý zlý Gannon. :) Samotné království Hyrule velmi nabobtná na objemu, protože jedním z důležitých herních prvků se má stát jízda na koni. Ano vrátí i oblíbená Epona. Pokud tedy budete chtít, Miyamoto totiž prohlásil, že koně si budete moci dle svého uvážení pojmenovat. Na koni si nejen usnadníte cestování po celé zemi, ale též se váš věrný šiml stane nepostradatelným partnerem v boji proti protivníkům sedlajícím různou zvířenu. Ostatně video ukazující boj proti obrovskému divočákovi se po internetu potuluje už solidní řádků měsíců.

  

Kromě koně se Link sblíží i s dalším zvířátkem – s vlkem. No, sblíží, hlavní hrdina si ve skutečnosti doslova vyzkouší vlčí kůži na vlastní…ehm…kůži. Brzy ze začátku hry se dostane Link do kontaktu s temnou a tajemnou substancí Twilight (odtud také název hry) a díky kontaminaci se z něj stane klasický lykantrop neboli hezky česky vlkodlak. Pasáže s vlčím Linkem nabídnou zcela odlišný zážitek. Mimojiné se mluví o možnosti komunikovat s dalšími zvířaty. A je snad i jasné, že mrštný vlk si najde cestičku i na místa dvounohému Linkovi nepřístupná.

  

Podle tvůrců si prý polovina hráčů Wind Wakera neoblíbila jeho cel-shadeový vizuální styl a chtějí návrat k temnější atmosféře ala fenomenální Ocarina of Time. Budiž jim přáno. Twilight Princess slibuje být daleko temnější, krutější a násilnější než vesele rozjuchaný poslední díl. Depresivní atmosféře přidá řádnou dávku do žil i druhý svět, jakási temná verze království Hyrule, jehož návštěvami si máme zpestřit už tak slibné dobrodružství. Zcela očividně se nabízí paralela k Link to the Past, kde jste též mohli cestovat mezi „světlým“ a „temným“ světem. Ovšem Twilight Princess vám na cestu temnotou poskytne průvodce – podivné stvoření jménem Midna, které je na obrázcích vidět, kterak se vozí na hřbetě Linka ve vlčí podobě. Z koně sedlajícího hrdiny se tak stane osedlaný dopravní prostředek, což hře přidává určitou filozofickou hloubku. :)

  

Kromě nových nápadů nesmí chybět ani to dobré z předchozích her. Jako jsou třeba nápadité a brilantně navržené dungeony. Ve video ukázkách se dá například vidět fragment prozkoumávání jakéhosi chrámu v džungli. Link k postupu do jeho hlubin musí osvobozovat šikovné opičky, které mu poskytnou pomocnou tlapu v překonávání dlouhých propastí. Dané video působí hodně povědomým dojmem, ale zároveň neméně  silným dojmem nové nápaditosti. A taková slibuje být celá hra. Nabídne staré známé zbraně a šikovné pomůcky, jako třeba bumerang, luk, Ocarina, ale zároveň jim přidá zcela nové funkce. Když už jsme se lehce otřeli o předměty, menu prý má být nyní rolovatelné, aby vám nebyl znám počet pomůcek, které se vám dostanou do rukou. Už tak nebudete moci jen tak odhadnout, v jaké fázi hry se asi nacházíte.

  

Jedním z předmětů ve vašem inventáří se zcela jistě stane i meč a tímto evidentním oslím Golden Gate se dostáváme k bojům. Za prvé mají být všechny půtky a šarvátky daleko náročnější než kdy dřív. Podle tvůrců byl původně vzat bojový systém z Wind Wakera, ovšem časem se na něj nabalila spousta nových nápadů a vychytávek, že se ve finále prý jedná o zcela nový systém. Ovšem že zůstalo i něco zachováno napovídají videa, ve kterých je vidět krátké zastavení času před každým úderem, stejně jako tomu bylo u Wind Wakera na Gamecube.

Čekání se krátí 

Na který měla původně Twilight Princess vyjít, ale borci z Nintenda odložili datum vydání, aby mohli zapracovat do hry nějaké zcela inovativní nápady. Což se nakonec ukázalo jako možnost využívat jedinečné ovládání chystané konzole Wii. Nakonec se tedy dočkáme dvou verzí, pro GC a Wii. Nakolik se budou kromě ovládání od sebe lišit zatím není příliš málo, ale už právě samotné ovládání je změnou docela razantní. Na letošní E3 si mohli trpěliví šťastlivci vyzkoušet Zeldu na Wii v praxi a ohlasy jsou pozitivní. Ovladač poslouží jako meč či rybářský prut, nově odhalený mikrofon zase přidá na atmosféře třeba při střílení z luku. V takový okamžik se line zvuk natahující se tětivy z ovladače, ale dopad šípu už poskytnou reproduktory televize. Drobnost, ale dokáže přidat jedinečnosti zážitku.

Těšíme se
  • HRATELNOST

  • Link vlkodlak
  • Link kovboj
  • …prostě spousta nových nápadů
  • Temnější atmosféra
  • Skvělý design dungeonů
  • Hraní na Wii
Bojíme se
  • Čekání (i když se krátí)

The Legend of Zelda: Twilight Princess nemůže dopadnout špatně. Určité obavy mohou plynout z ne tak nablýskané grafiky, jako nabízejí next-gen konzole PS3 a Xbox 360. Ovšem tím jsem nechtěl říci, že Princess vypadá ošklivě, spíš naopak, což ostatně lze posoudit i z obrázků. A navíc, za nejsilnější zbraň Zeldy neplatí grafická stránka hry, ale obrovská nápaditost, precizní design světa, pohlcující atmosféra a hlavně absolutně koncentrovaný extrakt hratelnosti. V tomto ohledu dle mého mínění bude mít návrat do království Hyrule na rozdávání. Takže co nás čeká? Herní zážitek roku? Převrat na trůnu nejlépe hodnocené hry všech dob? Dost možná. Skvělá hra? To rozhodně!

Těšíme se: 99,9%

Diskuze (9) Další článek: Killzone Liberation se připomíná

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,