PC | RPG | Preview

Preview: Zaklínač 2: Assassins of Kings - znovu na stopě

Nájemný zabiják nestvůr, Řezník z Blavikenu a dobrý přítel všech hráčů RPG. Geralt slibuje návrat ve velkém stylu.
Kapitoly článku

První videoherní návštěva zaklínače Geralta se nesmazatelně zapsala do povědomí všech náruživých hráčů. Bílý vlk všechny šokoval násilnými scénami i přítomným sexem a navzdory všem očekáváním nebyly nahé ženy ani krev prvoplánovitými vějičkami na pubertální hráče, ale pečlivě zakomponovanými prvky, které bezproblému zapadly do dospělého univerza. Ostatně, propracovaný svět z pera Andrzeje Sapkowského byl rovněž jedním z hlavních lákadel hry.

zaklinac2assassinsofkings_01.jpg zaklinac2assassinsofkings_02.jpg

Zaklínač pak neudělal ostudu nikomu – po stránce hratelnostní i příběhové se jednalo o skutečně neobvykle dobrou hru a kdo si přičetl i nutnost volit menší ze dvou zel, mohl jen chrochtat blahem.

Zaklínač se vydává na cestu zemí, která se stále zmítá v záchvěvech občanské války

Stejně tak se mohli spokojeně poplácávat po zádech i tvůrci hry z Polského CDProjekt RED, když dostali do rukou recenze (v té naší si odnesli 9/10) a hlavně čísla prodejnosti. Milión a půl prodaných kusů skutečně není málo. Již podle těchto informací se mohlo zdát, že oznámení pokračování je jen otázkou času.

zaklinac2assassinsofkings_art1.jpg

Toho jsme se však dočkali až poměrně pozdě, skoro před rokem, ale stejně jsme se dočkali i střípků informací, jež pro vás kolega Petr Kolář sepsal v nedávném Zoomu. E3 však přinesla několik zajímavých odhalení, které by vám za žádnou cenu neměly uniknout. Čtěte pozorně, neboť tvůrci jsou na informace pořád poměrně skoupí.

Je třeba zachránit si kůži

Druhý díl by podle posledních informací měl začít tam, kde předchozí skončil, tedy ve chvíli, kdy Geralt v outru hry zachránil krále Foltesta před tajemným zabijákem. Řezníkovi z Blavikenu je pak logicky nabídnuta pěkná odměna za to, že zavraždí vraha, což Geraltovi nejdříve nejde moc pod nos, ale následně zakázku aspoň částečně přijme. Tajemný zabiják je mu totiž něčím povědomý, stejně jako jej zajímá, kdo to vlastně je.

zaklinac2assassinsofkings_03.jpg zaklinac2assassinsofkings_04.jpg

Zaklínač se vydává na cestu zemí, která se stále zmítá v záchvěvech občanské války, ale i tak je situace lepší, než kdy předtím. Rasistický Řád planoucí růže je totiž skoro na kolenou a Veverky, tvořené oddíly vzbouřených elfů a trpaslíků, se stahují do lesů, aby respektovaly příměří stanovené králem Foltestem. První stopy zabijáka vás zavedou k baronce z La Vellat, která jako jedna z mála stále odmítá vývoj situace, a i přes přímý rozkaz krále se snaží vyhnat a pobít rebelantské menšiny Temerie.

VIDEO: 2801 'Zaklínač 2 - trailer s CZ titulky'

Pátrání po nájemném vrahovi ovšem nekončí a jak jste mohli vytušit, stává se jedním z hlavních hnacích motorů nového Zaklínače. Příběh hry tak slibuje lehce detektivní zápletku a už z principu každé detektivky je nutno povídání o příběhu utnout – není totiž nic horšího, než se dozvědět děj předem a zjistit, že vrahem je možná někdo jiný, než zahradník.

Lokace budou tentokrát mnohem detailnější, otevřenější a budou obsahovat mnoho interaktivních objektů

Zvláště pak je nutno mlčet ve chvíli, kdy vývojáři z CDProjektu RED zaměstnávají chlapíka s podivuhodnou přezdívkou Bonhart a slibují každému, kdo prozradí příliš mnoho, jeho promptní návštěvu.

Návštěva nových krajů

Není však určitě od věci prozradit, že Geralta pátrání provádí po nových místech Temerie a dává vám možnost náhlednout do nepoznaných zákoutí světa, jenž je stejně krásný, jako nebezpečný. Možná je trochu škoda, že se dle slov autorů nedočkáme návštěvy některých lokací z předchozí hry (minimálně pohled na Wyzimu by určitě potěšil nejednoho pamětníka), ale slibují nám vše vynahradit tím, že lokace budou tentokrát mnohem detailnější, otevřenější a budou obsahovat mnoho interaktivních objektů.

zaklinac2assassinsofkings_05.jpg zaklinac2assassinsofkings_06.jpg

Přesně toho totiž tvůrci chtěli dosáhnout, když navrhovali nový engine pro druhého Zaklínače a podle prvních videií a obrázků je třeba před nimi smeknout. Hra vypadá parádně a pokud je pravda, že při plížení se lokací bude rozbití bedny znamenat to, že k ní poběží stráž a vy budete moci nepozorovaně projít, mohou si tvůrci skoro napsat na obal, že se jedná o středověký Splinter Cell. 

Dostupné pro: PC, X360
Žánr: RPG | Fantasy RPG
Výrobce: CD Projekt RED | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 17. května 2011 (PC)
17. dubna 2012 (X360)
  • Větvení příběhu a možnost volby
  • Skvělé dialogy
  • Prvotřídní příběh
  • Vtip
  • Středověká atmosféra
  • Lehce konzolové ovládání
  • Příliš otevřený konec
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,