Profil vývojáře: Revolution Software – revoluce na poli adventur

V dnešním dílu tohoto seriálu se podíváme na zoubek studiu, které mnozí z vás buďto neznají, anebo na něj již zcela zapomněli. Jedná se o studio Revolution Software, jež proslulo zejména díky legendární sérii Broken Sword. Pokud chcete vědět něco bližšího o tomto uskupení vývojářů a jejich projektech, pusťte se směle do čtení.

Jméno vývojářského studia: Revolution Software
Homepage:
http://www.revolution.co.uk
Kontaktní osoba nebo e-mail: info@revolution.co.uk
Sídlo společnosti: York, Anglie
Aktuální počet zaměstnanců: není znám
Aktuální počet volných pracovních míst: není znám
Nejúspěšnější projekt: Broken Sword: The Shadow of the Templars
Aktuální projekt: není znám


Vznik a historie firmy

Společnost Revolution Software byla založena v roce 1990 Charlesem Cecilem, Tonym Warrinerem, Davidem Sykesem a Noirin Carmodyovou. Jejich prvním společným dílkem byl legendární hit Lure of the Temptress, který ihned zajistil společnosti pozornost světových herních médií díky množství kladných ohlasů. Tento titul vyšel roku 1992 a používal interní Virtual Theatre engine, jenž využíval i Beneath a Steel Sky vydaný v roce 1994. Již po vydání těchto dvou her patřilo studio Revolution k předním vývojářům na poli adventur, avšak to nejlepší mělo ještě teprve přijít.

Mnozí pamětníci si už jistě vzpomněli – ano, tím nejlepším byla (nebo spíše stále je) adventura s názvem Broken Sword: Shadow of Templars. Ta byla vydána v roce 1996 a způsobila obrovský celosvětový zájem hráčů a samozřejmě i médií. Dodnes mnoho hráčů považuje tento skvost za nejlepší adventuru všech dob. Po jejím vydání byla společnost Revolution oslovena firmou Sony, aby pro ně vytvořila zbrusu nový z blízké budoucnosti.

Tím byl In Cold Blood, jenž vyšel v březnu roku 2001. Během vývoje se malá část týmu oddělila a vytvořila hru pro děti s názvem The Road to El Dorado. Ta spatřilo světlo světa v roce 2000 a tým zodpovědný za její vznik se opět integroval zpět a dokončil již zmíněný titul In Cold Blood. V dalších letech vydalo studio další tři pokračování této série, která byla rovněž velice úspěšná, avšak vyjma druhého dílu již nedosáhly takové popularity jako díly předchozí.

Ti nejvyšší

Charles Cecil (režisér / spoluzakladatel)

V roce 1980 Charles vystudoval univerzitu v Manchestru, kde studoval tak zvláštní obor jako je Mechanika, přičemž během studia byl sponzorován firmou Ford. K práci konstruktéra či mechanika se však nedostal, jelikož jeho zájem byl někde úplně jinde – v počítačových hrách. Tou první, na které pracoval, byla Inca Curse určená primárně pro Sinclair a ZX Spectrum. Postupem času pracoval samozřejmě i na dalších hrách, které nám však již toho moc neřeknou. V roce 1985 založil studio Paragon Programming a v roce 1987 byl jmenován do funkce „Software Development Manager ve společnosti US Gold. O rok později pracoval u společnosti Activision a nakonec v roce 1990 založil studio Revolution Software, v němž pracuje dodnes.


Tony Warriner (designér / programátor / spoluzakladatel)

Jeho prvotinou byla hra Obsidian pro Amstrad CPC vytvořená v roce 1986. Tuto hru publikovala společnost Artic Computing a hra získala velice kladná hodnocení. Díky této společnosti se seznámil s Charlesem Cecilem a spolu s dalšími dvěma členy zmiňovanými na začátku článku založili dnes popisované vývojářské studio Revolution Software. Tony sám napsal Virtual Theatre engine, který byl použit v prvních dvou titulech této společnosti, a to Lure of the Temptress a Beneath a Steel Sky. Jak se zvětšoval počet členů, postupně přebíral stále vyšší funkce. I přesto si však našel čas a pomáhal s programováním u legendární série Broken Sword. V současné době Tony dělí svůj pracovní čas mezi Revolution Software a mezi sám sebe, jelikož právě pracuje na několika svých projektech. K nim však bohužel nejsou známy žádné informace, což je vážně škoda.

Vydané hry

Přestože studio Revolution Software nevydalo velké množství her, bylo by přinejmenším velice nepraktické je zde vypisovat všechny, obzvláště když čtyři tituly patří do stejné série. Proto budou  vyjmenovány a popsány pouze ty tituly, které opravdu stojí za zmínku.

Lure of the Temptress (http://www.revolution.co.uk/_display.php?id=10)

  

Jak již bylo řečeno, LotT byl debutem studia Revolution Software. Jednalo se o báječnou pohádkovou adventuru, v níž nebylo příliš těžké zemřít, a tak se zařadila mezi ty obtížnější. I když tedy byla hra pohádková, rozhodně nebyla určena pro dětské publikum. To však hráčům nevadilo, jelikož je hra vtáhla do děje díky své nezapomenutelné atmosféře a na tu dobu i velice povedeným audiovizuálním zpracováním.

Beneath a Steel Sky (http://www.revolution.co.uk/_display.php?id=16)

 

BaSS byla překvapivě opět adventurou, avšak co se týče žánru, ten byl naprosto jiný. Zatímco Lure of the Temptress byla fantasy či dokonce pohádka, BaSS byl čistokrevný a poctivý cyberpunk, jehož děj byl zasazen do daleké budoucnosti, a to do doby, kdy planetu stihla katastrofa globálních rozměrů. Hráč se vžil do role Roberta Frosta, který se svým androidem Joyem zjišťoval principy žití v této nově vzniklé a nepříjemné situaci.

Broken Sword: The Shadow od the Templars (http://www.revolution.co.uk/_display.php?id=14)

Jednalo se o tradiční point-and-click adventuru, která disponovala kvalitním a silným příběhem, výtečným ručně zpracovaným grafickým zpracováním, fenomenálním ozvučením a výborným dabingem. Do dnešního data je mnohými považována za nejlepší adventuru všech dob a nám nezbývá nic jiného než souhlasně přikývnout.

  

Úryvek z našeho článku: „Jako v každém správném dobrodružství procestujete i v Broken Swordu svět křížem krážem, rozmanitost lokací přitom patří mezi další neskutečně silnou stránku hry. Dlouhou dobu sice strávíte v Paříži, kde prolezete kanály, navštívíte muzeum, kostel či hotel, ale pátrání vás zavede i daleko za hranice Francie, třeba až do samotné Sýrie. Narazíte na spoustu svérázných i nebezpečných postav, s nimiž vás čekají hodiny skvěle napsaných dialogů a vrcholem všeho je budující se vztah mezi Georgem a Nico. Na šťavnaté rozhovory u Nico v bytě vzpomínám dodnes.“

Celý článek: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=115676

In Cold Blood (http://www.revolution.co.uk/_display.php?id=13)

Tento herní titul byl vytvořen na zakázku společnosti Sony a ve světě si odnesl velice kladná ohodnocení. Jednalo se opět o adventuru odehrávající se v blízké budoucnosti, která vynikala zejména svým kvalitním audiovizuálním zpracováním a pochopitelně příběhem, díky čemuž bylo a vlastně i stále je studio tak známé. Na našem serveru získala In Cold Blood výborné devítkové hodnocení a nutno říci, že opravdu zaslouženě.

In Cold Blood In Cold Blood

Úryvek z naší recenze: „Hratelnost je dle mého názoru jednou z největších deviz této hry a osobně jsem měla velké problémy se od hry odtrhnout. Už samotný příběh vás podněcuje k dalším hodinách strávených hraním a přestože se jedná o akční adventuru, řídíce se převážně prvním slovem, daleko byste se nedostali. Není totiž cílem za každou cenu postřílet všechny nepřátele, ale v některých případech je naopak přímo nutné zdržet se hlasitých projevů a vsadit na tichý úder do zátylku.“

Celý článek: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=7872

Broken Sword: The Angel of Death (http://www.revolution.co.uk/_display.php?id=83)

Broken Sword: The Angel of Death je doposud posledním dílem série a zároveň poslední dokončenou hrou dnes prezentovaného vývojářského studia. Hra vyšla ani ne před rokem, a tak se rozhodně nejedná o staré železo. Tento díl opět nezklamal co se týče příběhové a zvukové stránky, avšak grafické zpracování bylo již opravdu zoufale zastaralé. I přesto však víme, že grafika není až tak důležitou částí celého projektu, a tak si hra odnesla solidní nadprůměrné hodnocení a potvrdila tím, že má stále co nabídnout a nedělá tak hanbu svým předchůdcům či dokonce celé sérii.

   

Úryvek z naší recenze: „Pochválit musím také obtížnost úkolů a rébusů, která je naštěstí v přijatelné normě. U některých předmětů sice hned poznáte že jsou aktivní, nicméně nemyslete si, že by tím bylo něco ulehčeno. Po čase to však může působit trochu lacině. Podobně se může tvářit i ve trojce tolik proklínané přemísťování beden či šplhání po rampách á la Tomb Raider (to že má být Broken Sword?). Logických hlavolamů je ale naštěstí dostatek a rozhodně také potěší další z novinek – Georgovo PDA, s jehož pomocí se můžete jednoduše nabourávat do bezpečnostních systémů či nepřátelských počítačů.“

Celý článek: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=114929

Zajímavosti

Jedinou nám známou zajímavostí je pouze to, že autoři uvolnili své první dvě velice populární hry jako freeware, a tak si je může vyzkoušet snad úplně každý. Obě se samozřejmě dají pustit i na dnešních modernějších strojích, a to jak díky programu DosBox, tak i díky Scumm Virtual Machine enginu (http://www.scummvm.org). I když se jedná o hry velice staré, i přesto mají stále své kouzlo a osobitý půvab. Myslíme si, že i v této době vám mají opravdu co nabídnout, a tak neváhejte a tyto skvosty si neprodleně stáhněte.

Budoucí plány

O budoucích plánech firmy se bohužel neví vůbec nic. V minulosti bylo sice oznámeno pokračování hitu Beneath a Steel Sky 2, avšak poté se již žádné nové informace nedostaly na veřejnost a dokonce i doména zaregistrovaná společností Revolution Software byla zrušena. Tímto byl tedy zřejmě projekt pozastaven a nejsme si jisti, zda-li se k němu autoři ještě vůbec někdy vrátí. Nicméně pokud se objeví nové skutečnosti ať už ohledně tohoto či jiného projektu, budeme vás samozřejmě neprodleně informovat.

Diskuze (9) Další článek: Galerie: Pirates of the Burning Sea

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,