První dojmy: Need for Speed: Most Wanted - závodíme celý den

Návrat ke kořenům, kolébka závodních her, skvělé efekty ve dne. Tohle a podobná prohlášení jsme slýchali již dlouhou dobu. A pak to přišlo. NFS: Most Wanted je tady a my se s vámi chceme podělit o první dojmy a zážitky přímo ze hry.
Kapitoly článku

Need for Speed se mění. S každým dílem přinášejí něco nového a zase něco starého mizí v propadlišti dějin. A najednou návrat ke kořenům, jde to vůbec dohromady? Na konečný verdikt si budete muset počkat do recenze, zatím vám jen nastíním první zážitky, které jsem s touto živoucí legendou měl. I ve hře se totiž zkušenosti mění a nerad bych udělal nějaký ukvapený závěr.

  
Obvyklé kázání před spuštěním * Tohle bylo moje vozítko * Všude policie a motá se tu nějaký civilista

Hned po instalaci uvidíte snad nejtypičtější část tohoto dílu - obrazovku s nápisem Loading. Vždycky jsem si myslel, že můj počítač není naprostá špička, ale taky jsem si říkal, že s giga RAM bych mohl víc hrát, než čekat. A hle, hned mě Most Wanted vyvedly z omylu. V případě kratších závodů opravdu čekáte déle, než hrajete. Nepředbíhejme ale, protože časem jsou závody delší a poměr se srovnává.

Čau, já tady ve hře hraji Miu

Tak se blíže podíváme na hru samou, říkám si a spouštím kariéru. Whoa! Filmeček jak od Blizzardu, hrnu si to na pohodu do města ve svém Bávu M3 a v tu chvíli mě začne dohánět nějaké jiné votuzidlo. Překrásná červená Mazda se řadí vedle mě a řídit takhle v reálu, už sem se aspoň dvakrát vysekal. Jednou za rudé pohybovadlo a podruhé za usmívající se Miu za jeho volantem. Tohle je ale jen část povedeného začátku, zbytek si nechám zatím pro sebe, snad bude stačit, že se úvod povedl ještě lépe, než jsme čekali.

Jakmile se dostáváte k nákupu vlastního auta (a neptejte se, kam zmizel Bavoráček), ocení Electronic Arts vaši věrnost. Cože? Věrnost po chvilce hraní? Ano, slyšíte správně, ale jedná se o věrnost sérii. Jakmile si totiž hra najde informace o instalaci předchozích dílů, dostanete nějaké peníze do začátku navíc a výběr vozidel se vám hned o třetinu rozšíří. Takhle to zní krásně, že, ale když přibude jedno ke trojici, tak je to už slabší.

  
Tohle jsou ona SUV * A další dvojice ve špatném směru * You shall not pass!

Sešlápnete ale pomalu plynový pedál a poklidně vyjíždíte vstříc vycházejícímu slunci. Oproti předchozím dvěma dílům se hra odehrává ve dne, což má spoustu nádherných dopadů. Zkuste si zvolit perleťovou barvu a při skoku uvidíte místo vašeho plechového mazlíka jednu velkou duhovou skvrnu. Barvy se postupně přelévají a místo jedné jich máte hned několik desítek. Pohled pro bohy, přidejte si k tomu ještě řízení tohoto pohybovadla a máte o skvělé zážitky postaráno.

A závoďte jenom ve hře

Hra dostává svému názvu a opravdu vás láká na potřebu rychlosti. Čím rychleji jedete, tím více vás táhne do sebe. A nemůže za to jen motion blur, který vtipně nemůžete vypnout, ale i zajímavá kompozice tratí a poutavá místa, na která na nich narazíte. Za nejlepší efekty se jistě dá považovat výjezd z tmavého tunelu do slunečného dne, kdy často vidíte tolik, co ve skutečnosti, tedy nic.

Když už slunce zaleze za mraky, objeví se brzy první kapky deště a ať už si vyberete libovolný pohled na hru, vždy vám kapky ulpí na kameře. Oproti dřívějšku se jedná o lepší efekt, navíc to, co předvádí při dešti silnice, stojí za pohled také. A nejen za pohled. Sice se můžete kochat krásným svitem slunce zpoza mraků na mokrou vozovku, ale takto se dokocháte tak možná do první zatáčky. Pak velmi rychle objevíte ještě další vlastnost vody na silnici - opravdu to klouže. A protože většina vozového parku má náhon na zadní kola, budou často problémy udržet všechna čtyři kola v kontaktu s vozovkou.

Na skoutečné vozovce jezděte bezpečně a opatrně

  
My dva jedeme dva dva dva * Maminko, mám fotku našeho auta. A toho v pozadí se nevšímej * S pokračující hrou potkáváte lepší protivníky

Hlavním lákadlem tohoto dílu měly být honičky s policií a jako správný příznivce série jsem se na ně těšil. Vždyť kolik srandy si člověk užil v Hot Pursuit. Při prvním zvuku sirény mi tak srdce zaplesalo a já se jal zběsile unikat. Je to zase něco jiného, než bývalo dříve, protože je rozdíl utíkat před policií na okruhu, nebo volně ve městě. Je sice pravda, že vás často příslušníci obtěžují svými požadavky v průběhu závodů, ale poté přichází jeden z klíčových momentů. Přímo po průjezdu cíle sice získáte finanční odměnu za vítězství, ale policie není setřesena a vy v nezměněné rychlosti a stavu vozu pokračujete dále v honičce.

Hlavně zpočátku jsou honičky plné adrenalinu a zajímavých akcí, později si zase užijete mnohem lepších aut ve službách policie. Mohu vám říci, že první setkání s vozy SUV (sport utility vehicle), což jsou jakési obrněné džípy, bylo monumentální, jediný problém bylo, že se jednalo o setkání čelní. A i když jsem schopen zničit jedním nárazem nejedno policejní vozidlo, SUV jsou prostě v tomto nepřekonatelná překážka.

A nezapomeňte se připoutat

Zničení vozidla, co mi to jen připomíná? No jasně, máme zde přeci mít nějaký destrukční model a opravdu je zde možnost si jej v menu zapnout. Policejní auta krásně vybuchují, narážejí do překážek, které jim vrháte do cesty a přitom se ničí. To je všechno krásné, ale na vašem autě jsou vidět pouze drobné šrámy. Tedy drobné, pokud se vám někdo otřel při parkování bokem o bok vašeho auta, asi víte, o čem mluvím. Možná ve hře uvidíte trochu pomačkané sklo s pár pavučinkami, ale že by bylo vaše auto možno nějak zničit? Zapomeňte na to.

  
Drobná sbírka vyhraných vozidel

Pokud od Need for Speed: Most Wanted neočekáváte zázraky, budete hlavně zpočátku příjemně překvapeni. Časem ale začnete odhalovat některé skulinky, pokud tedy něco mohu doporučit, tak si nejdříve odzkoušejte demoverzi a počkejte na naši recenzi, kde snad již budu mít hru dohranou. I přes skvělý první dojem, který na vás hra udělá, byste totiž mohli mít později výčitky. A nebo taky ne, to už záleží na vás.

V další kapitole vám přinášíme malou galerii jako třešničku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,