První dojmy: Starfox Command – vesmírný lišák se vrací

Další z Nintenďácké stáje úspěšných hrdinů se objevuje na dvou displejích NDS. Mazaný vesmírný bouchač Fox McLoud kromě ostré mušky tentokrát zapojil do akce i mozek. Jaký dojem na nás zanechal na herního lišáka netradiční mix žánrů?

Karel KališPlatforma: NDS
Žánr: Akčně taktická
Výrobce: Nintendo
Vydavatel: Nintendo
Homepage:
http://www.starfox.com
Předpokládané datum vydání: neznámé


Hvězdný lišák sice neobráží konzole Nintenda jako jejich hlavní primadona Mario, ale i tak si mezi fanoušky získal velkou oblibu. Historie Foxe McLouda sice čítá pouhé čtyři kousky, ovšem za to pořádně vypečené do křupava. Tedy možná až na poslední příspěvek v podobě Starfox: Assault pro Gamecube. Ale i ten přes o něco nižší hodnocení, než je u této série zvykem, přinesl solidní zábavu. A to samé čekáme i od poslední návštěvy Foxe. Tentokrát na NDS, s přídomkem Command a řádnou špetkou taktických prvků vsypaných do běžného konceptu střílečky. Nám se do rukou dostala japonská verze hry, takže už máme mírnou představu v tom, co nás čeká. A musíme prozradit, že je na co se těšit.

Není lišák jako Lišák

Příběh hry vyprávějí klasické statické obrazovky s obrázky hrdinů a záplavou textu. Bohužel luštění rozsypaného čaje moc neholduji, takže jsem musel pro objasnění zápletky nastudovat oficiální materiály. Command navazuje na děj v okamžiku, kdy se vám podařilo rozdrtit plány zločinného Dr. Androsse na ovládnutí sluneční soustavy. Jenže vytrhneš jeden bodlák a vyroste další a stejně tak se na scéně objevuje nová hrozba. Tentokrát ze strany podivné rasy jménem Anglar. Opět tak zůstává na Foxovi a jeho partičce kamarádů, aby vyčistili vesmír od všeho svinstva.

I když naznačená dějová linka nikterak nezáří originalitou, výsledek by mohl ještě překvapit. Mezi každou misí se totiž musíte proklikat pěknými pár obrazovkami zaplněnými textem. Navíc má být příběh i značně nelineární. Na určitých místech na vás vyskočí nabídka s možnými odpověďmi, které mají odvíjet příběh různými směry. Uvidíme, jak bude výsledek vypadat v trochu rozumnějším jazykem. Těch pár japonských znaků, co znám, mi neprozradilo ani zbla.   Fanouškové ocení i přítomnost všech známých tváři z lišákova univerza, jako je třeba mechanik Slippy Toad, elitní pilot Falco Lombardi či půvabná Crystal z Adventures.

Lišácká střílečka

Starfox: Command, jak už jsem naznačil, přináší do klasické střílečky prvky taktiky. Vypadá to asi následovně. Na začátku každé mise se ocitáte na přehledné 2D mapě. Vidíte ikony mateřské lodi Great Fox, dostupných plavidel hlavních hrdinů, nepřátelských letek, různých bonusů atd. Stylusem kreslíte omezené trajektorie, po kterých poletí stíhačky. Mise probíhají na tahy a každá má určitý limit počtu kol. Vaším úkolem je v daném limitu splnit zadané podmínky. Pokud nepřátelé zničí Great Fox – Game Over. Přetáhnete limit – Game Over. Navíc i jednotlivé střílecí pasáže jsou omezeny časovým limitem a počtem životů.

  

Těch pár misí, co jsem odehrál, mělo více méně podobné zadání misí, ale podmínky se různě měnily. Jednou se vaše stíhačky objevily na opačné straně a Great Fox se musela bránit sama, jindy mapu pokrývala hustá mlha, která se sice dala v omezené míře odstranit jezděním stylus po obrazovce, ale na konci každého tahu se vždy znovu objevila. Uvidíme, nakolik si tvůrci dokáží udržet invenci po celou dobu hry.

  

Té by rozhodně mohli přisypat v jednotlivých leteckých pasážích, které probíhají vždy, když se střetnete s protivníkem či dosáhnete nepřátelského cíle. Všechny vypadají hodně povědomě a jedná se o variace na téma sestřel určitý počet protivníků či sestřel určitý počet protivníků a znič obrovskou létající podivnost. Což by ani tak nevadilo, pokud by se cíle a prostředí mise tolik neopakovala. Naštěstí nás čekají i správně intenzivní souboje  s bossy, které vzniklý stereotyp poměrně účinně bořily. Jako slušná pumpa adrenalinu slouží i časový limit, který vás provází každým bojem. Ale i tak vypadá občasný stereotyp na hlavní neduh Starfoxe.

  

Ovšem za předběžné největší plus beru naprosto intuitivní a pohodlné ovládání na dotykovém displeji. Na 2D taktické mapě toho není moc k vymýšlení, a tak přejdeme rovnou k střílecím pasážím. Let stíhačky ovládáte pouze stylusem, jediné další tlačítko slouží ke střelbě. A ta je na všech tlačítkách NDS včetně směrového kříže. Ve stylu Metroid Prime Hunters probíhá akce na horním displeji, spodní dotykový nabízí radar a tři tlačítka – na metání bomb, loping a rychlou otáčku. Samozřejmě nechybí ani trademarkové úhybné manévry a akcelerace.

Hon na lišku

Starfox: Command nabídne i hru ve víc hráčů, ať už pomocí Wi-Fi Connection či klasicky. Neměla by chybět celá řádka módů, online statistiky atd. V Japonsku už nějaký ten pátek online hrají a ozývají se nadávky na typický neduh známý už z Mario Kart. Hráči radši vypínají přístroj, než aby čelili nevyhnutelné porážce. Těžko předpokládat, že by došlo ke změně. Na druhou stranu stěžovat si zřejmě nebudete na povedenou 3D grafiku s detailními modely lodí. Hudební doprovod nabídne celou řádku povědomých melodií.

Těšíme se
  • Taktické prvky

  • Nelinearita
  • Výborné ovládání
  • Sympatická grafika
Bojíme se
  • Stereotyp
  • Délka
  • Nevyladěná online hra

Naše první dojmy Starfox: Command vyznívají pozitivně. I hodnocení americké a japonské verze napovídají,  že nové dobrodružství Foxe McLouda si ostudu rozhodně neudělá. Ovládání využívá možností NDS do velké míry a taktický element zapadá do celého konceptu velmi nenuceně a elegantně. Teď už jen musíme doufat, že se evropské verze dočkáme a to co nejdříve.

Těšíme se: 80%

Diskuze (1) Další článek: Legion Arena se rozšiřuje

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,