První dojmy: War Front: Turning Point – futuristická druhá světová válka

Druhá světová válka s příchutí Star Wars? Zní to šíleně? Věřte, že ne. War Front je do jisté míry nevšední strategický titul, který jsme měli možnost vyzkoušet v hratelné ukázce. Zajímají-li vás fakta, nepřehlédněte tento článek.

Platforma: PC
Žánr: RTS
Výrobce: Digital Reality
Vydavatel: CDV
Distributor: Neznámý
Homepage:
http://www.war-front.com
Datum vydání: 18. 9. 2006

Jsme doslova bombardováni tituly z druhé světové války, neboť posedlost Němců ovládnout celý svět se nesmazatelně vryla do paměti všech obyvatel Země. Záhy po ukončení bezmezného prolévání krve se stalo toto historické období lákadlem pro spisovatele, filmaře a později i herní vývojáře. Není divu - pestrá tématika plná akce a tvrdé reality zaujme snad každého. Poslední dobou ale mám pocit, že je válčení ve hrách až příliš mnoho a přitom se nikdo nesnaží přijít s něčím výrazně novým. Zájem upadá a nadšení z velkých bitev je tatam.

  

Je tady nějak klidno. To není v pořádku * Tak takto vypadají sídliště * Stavění budov není nikterak nevšedně vyřešeno

Trh je jednoduše nasycen a nikdo netuší, co si dřív vybrat, kam zabruslit a co zkusit. Maďarská společnost Digital Reality ví své, proto se nesnaží o novou strategii vycházející z předlohy zmíněného krvavého období. Jejich cílem je vnést do žánru závan čerstvého vzduchu. Odhalit válečnou techniku, která se nikdy nedostala na slunce světa. Nabídnout přitažlivé grafické zpracování a efektivní fyzikální model objektů. A předběžný výsledek? Dokázali vše autoři zapéct do chutného dortu?

Ach, ten dojem

Při procházení lesem naslouchám okolní přírodě. Pozoruji ptactvo, poslouchám jejich zpěv a vychutnávám si čerstvý vzduch. Klid a pohodu ale náhle přeruší výbuch – nedaleko dopadla střela. Náhle se po mém pravém boku objeví robot, jenž se prodírá mezi stromy... robot? Ano!

Za druhé světové války byly navrženy spousty strojů, které nikdy nesehrály žádnou roli při plnění bojových úkolů. A to ať už díky nedostatku času pro realizaci nebo kvůli příliš bujné fantazii navrhovatelů. Zkrátka spousta vojenské techniky zůstala jen na výkresech a nedočkala se mnohdy více jak prototypu, pokud vůbec. War Front: Turning Point proto nabízí pohled na druhou světovou válku zcela z jiného úhlu. Fakta nejsou důležitá, podoba víceméně smyšlená, pojetí zajímavé a hratelnost překvapivá. Co jste čekali?

  

Parádní možnost ovládat postavené dělo * Kdo nemá hvězdičky a červeno-bíle proužky, není in * Typickej němčour

Jako v převážné většině strategických her si můžete vybrat stranu dobra či za zla. Zda se rozhodnete bojovat za svobodu nebo nasadíte tvrdý výraz, necháte narůst knírek a odbarvíte vlasy na blond je pouze na vás. Ovšem tak či tak máte k dispozici ojedinělý zážitek, jenž snímá válečné konflikty z jiného úhlu. Aby do vínku akce přidali autoři něco navíc, do všeho se průběhem hry míchá třetí strana – Rusko. V součtu s Třetí říší se jedná o pořádné zvrhlíky bojující za tutéž věc, přičemž Amerika má co dělat, aby si ohlídala vlastní rajonek. Čekáte-li ale od Sovětů speciální kampaň, zklamu vás. Jak bylo předem řečeno, jedná se o nehratelnou stranu, jež pouze dění zpestřuje.

Budování mocné vlasti

Každý z národů disponuje ojedinělou technikou. V hratelné ukázce jí sice nebylo mnoho, ale i tak jsem se měl čemu divit. Hra nabízí různé speciality - počínaje obyčejnými pěšáky či známými tanky Panther a konče sofistikovanými vznášedly či speciálními roboty. Jako hráč jsem dostal možnost spatřit druhou světovou válku ve zcela jiném světle a přiznávám, že se mi to zamlouvalo. Boje jsou daleko pestřejší, zajímavější a občas jsem si připadal jako ve Star Wars. Ovšem s tím rozdílem, že War Front: Turning Point je zasazeno do půlky dvacátého století.

Cíle mise bývají povětšinou zaměřeny na budování, útočení nebo bránění, což není nic nového. A právě v tomto ohledu jsem byl zklamán víceméně stereotypní náplní. Nečekám modré z nebe, nepřeji si nesplnitelné a nedoufám v nemožné. Jenže za ta léta mne ve strategiích náplň typu „vybuduj a znič protivníka“ omrzela. V hratelné ukázce jsem neměl ani zdaleka možnost vyzkoušet všech 22 misí, jimiž má disponovat plná verze. Vynášet předběžný ortel je proto předčasné a doufám, že ve výsledku hra nabere trochu více na spádu. Přeci jen, sliby se mají plnit.

  

Základna vzkvétá * Vojáci připraveni za každého počasí * Ha! Nepřítel!

War Front: Turning Point se od konceptu ostatních strategií neliší. Nejvíce mi připomínal poslední díl série C&C - je zřejmé, že si od něj pár věcí propůjčil. Aby mohla základna fungovat, potřebujete elektrárnu. Aby šlo cvičit vojáky, je třeba postavit kasárna. Podobně je to i u tanků a jiných zařízení. Zkrátka nic nového pod sluncem...

Avšak abych pořád jen nehanil, naopak se mi velice zamlouvala možnost usednout do vámi vybudované dělostřelecké věže. Stačí kliknout na tlačítko v dolním menu a rázem jej ovládáte. Pohled se přepne z klasického snímání z ptačí perspektivy do FPS režimu se zaměřovačem a od této chvíle můžete pálit, po čem se vám jen zlíbí. Podobných věcí lze nalézt i více. Například tank můžete navigovat z pohledu třetí osoby – kamera se uchytí za něj. Moje počáteční zklamání z trochu fádní náplně misí se rázem vytratilo a nezbývalo mi, než autorům zatleskat.  

Když se ničí tank, létají plechy

Současný trend, kudy se odvíjí herní průmysl, hovoří za vše – bez fyziky ani ťuk. I War Front neopomenul její kouzlo, nicméně v Pre Beta verzi příliš dokonalá a dechberoucí nebyla. Tanky sice reagují na jisté podměty, jako je například výbuch a následná tlaková vlna, jenže chování trosek ohořelých vozidel působí neohrabaně. Podobně na tom jsou stromy, které těžké vozidlo sice povalí, jenže vyvrácení na „tu“ či „tamtu“ stranu je náhodné. Nezapomínejme ale, že vše se může změnit k lepšímu a doufejme, že se tak opravdu stane.

  

No není těchto historických budov škoda? * Ukázka pohledu z třetí osoby při ovládání tanku * Co dodat? Ruské futuristické vznášedlo

Zato grafické zpracování působí příjemně. Objekty vrhají stíny, stmívá se či rozednívá a dokonce se tu a tam sejdou bouřková mračna doprovázená hustým deštěm. A propos, válčení za tmy nebo za špatného počasí není dobrý nápad. Viditelnost hraje ve War Front důležitou roli a když vás obklíčí nepřítel v centru města, je po srandě.

Nicméně mnou nastavené detaily mezi střední a vysokou úrovní byly únosné. I když hra není ještě zcela doladěna, na podprůměrné konfiguraci 1,6 GHz, 768 MB RAM a grafické kartě Radeon 9600 PRO nepůsobila procházka do futuristické druhé světové jako fotoalbum. Disponujete-li tudíž pomalejším železem, nemusíte věšet hlavu.

Těšíme se
  • Nevšední druhá světová válka

  • Sci-fi nádech

  • Grafika

Bojíme se
  • Nevýrazná náplň misí
  • Horší fyzikální model

A abych na závěr nezapomněl, ani zvuky v čele s hudební doprovodem nezněly špatně. War Front: Turning Point zkrátka vypadá slibně. Záleží jen na chuti autorů, zda-li jej vyšvihnou ještě o stupínek výše a pokusí se nám nabídnout další novinky. Přesto již z  hratelné ukázky usuzuji, že budeme mít co dočinění s kvalitním titulem.

Jak se těšíme: 80 %

Diskuze (2) Další článek: Nový týden: Nové Need for Speed

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,