První dojmy: Will Rock – mytologická řežba!

Serious Sam ve starobylém mytologickém podání, s prvky hádanek a desítkami různorodých bytostí, tj. titul Will Rock společností Saber Interactive a Ubi Soft. Může na první pohled bezduchá střílečka překonat po mnoha stránkách propracovanější tituly? Čtěte naše první dojmy, kde se dozvíte odpověď nejen na tuto otázku. Mytologická řežba přichází a vy můžete být přitom!

Na oba díly série Serious Sam vzpomínám dodnes. Prosté a jednoduché ztvárnění nepříliš nápaditého příběhu, ucházející zpracování a hordy nepřátel. To je základní charakteristika obou dílů, která z nich na první pohled činí zcela průměrné a originalitu postrádající tituly - tedy takové je prosté hodnocení nezasvěceného hráče i odborníka. Suma sumárum byl Serious Sam naopak jedinečný, tak jak mu velela jeho povinnost. A co více, soudě dle našich prvních zkušeností s připravovaným titulem Will Rock se můžeme těšit na návrat tohoto bombarďáka, tentokráte ovšem ve starobylém mytologickém podání!

 

FPS a mytologie?

Ženy jsou příčinou starostí a strastí mnoha mužů - od Adama až po hrdinu dnešní hry, titulu Will Rock. Stejnojmenný archeolog je tak po souhře mnoha náhodných událostí donucen vydat se po stopách své unesené dívky do světa bohů a mytologie. Ta se má právě v zemi bohů stát novou ženou nejvyššího z nejvyšších, samotného vládce bohů - Dia. A vy se tomu coby obyčejný smrtelník (byť s pomocí mnoha nadpozemských sil a titána Prométhea) musíte pokusit zabránit. A aby toho nebylo málo, pozapomenout nesmíte ani na pomstu za vraždu svého učitele a mentora, doktora Headstronga, otce vaší milované Emmy.

Jak je patrné již ze základních údajů o příběhu, který by měl být samozřejmě provázen množstvím zvratů a překvapujících událostí, tvůrci tentokráte vsadili na poněkud zvláštní herní aspekt - zabudování mytologie. Je to snad vůbec poprvé, kdy se s antickými bohy setkáváme také v rámci čistokrevné akční řežby. Bohové a další mytologická stvoření však nejsou pouhou figurkou, dokreslující atmosféru a prostředí hry. Naopak, hrají důležitou roli a vy se o tom v průběhu hry sami nesčetněkrát přesvědčíte.

 

Velké arény plné boje a smrti

Kořeny i samé základy titulu Will Rock jsou pochopitelně složeny z prvků typických pro first-person akční střílečky. Co z toho vyplývá? Samozřejmě koncept hry. Vaším primárním úkolem tak bude likvidovat hordy krvežíznivých nepřátel - tento jednoduchý úkol byl doplněn nutností čelit mnoha méně či více nápaditým pastím a v neposlední řadě také řešením hádanek, byť povětšinou lehčího kalibru. Jak napovídají mé osobní zkušenosti, systém boje je velmi podobný tomu, který známe z dnes již několikrát zmiňované série Serious Sam. Hlavní a podstatnou roli tak budou hrát především obrovské arény, kde budete čelit nájezdům mnoha druhů nepřátel. Jako vždy v nich musíte vydržet do okamžiku pozabíjení přesně stanoveného počtu příšer. Poté jsou vám odemknuty některé z dveří a vy se můžete vydat na další výpravu - nezměněn tak zůstal systém uzavřených lokací.

Pokud někoho nezaujal do jisté míry revoluční způsob bojů v případě titulů Serious Sam, jen ztěží mu k srdci přiroste právě Will Rock. Ať již je to méně či více pozitivní vlastnost, zmiňovaný koncept využití obrovských arén a prostranství zůstal prakticky nezměněn. Tedy, až na jednu výjimku - a tou jsou samozřejmě vaši nepřátelé.

 

Hordy mytologických bestií

Kdo jiný by vám v zemi bohů mohl stát v cestě, než hordy mytologických a magickými schopnostmi obdařených bytostí. Autoři se dušují tím, že jejich hra nabídne na 15 různorodých příšer a soudě podle hratelné demoverze se tak skutečně stane. Vaším protivníkem tak budou nejen létající ptáci ne nepodobní orlům, ale také zástupci kočkovitých šelem, tygr a lev. Tito vyslanci fauny jsou však jen letmou předzvěstí bestie, která vám postup hrou znepříjemní více - těšit se můžete na obdobu sekerou obdařených minotaurů, z nichž po jejich úmrtí vzniknou další dva menší, ovšem stejně nebezpeční tvorové. Tento druh příšer jako takový se mi zdál jako protivník hodný největšího respektu - nesnaží se totiž bojovat tváří v tvář, nýbrž hodem své sekery. A nutno podotknout, že ta vzduchem sviští zatraceně rychle.

S výčtem nepřátel však ještě v žádném případě nejsme u konce. Samozřejmostí jsou kostlivci, jejichž předností jsou rychlé nohy či schopnost házet oštěpem, harpie či kentauři - tedy bytosti, které jsou napůl člověkem a koněm. Will Rock hodlá využívat také systém finálních bossů a tak tedy vězte, že nás čeká jistě ne přátelské setkání s Héfaistem, bohem ohně a sopek. Jistě není tajemství, že na samý závěr se vám postaví vládce všech bohů, Zeus.

 

Arzenál zbraní a hádanky

Holé ruce by vám samozřejmě nebyly v soubojích s kočkovitými šelmami či mytologickým bytostmi dostačujícím společníkem a tak jsme se tedy pochopitelně dočkali bohatého arzenálu zbraní. Mezi jejich kompletní sbírkou nechybí pistole, brokovnice, samopal, účinná a přesná kuš či zbraň, střílející místo obyčejných nábojů nepříjemnou žahavou kyselinu. Nejúčinnějším kouskem hry má býti jakási nukleární pistole, která dokáže rozmetat vše v okolí deseti stop. Velmi efektní je potřísnění zbraně krví v okamžiku, kdy jste sami zasaženi šípem či úderem některé z mytologických bytostí. Všimnout si ho můžete také na některých z okolních obrázků.

Příjemným zpestřením jsou drobné pasti ve formě propadlých cest, které jste nuceni přeskakovat. Nedovolím si soudit kvalitu hádanek a puzzlů podle dema, přesto jsem byl jejich úrovní do jisté míry zklamán - vše se totiž omezuje jen na nudné běhání a mačkání pák, které vám otevřou některé z dalších dveří. Opět je tak patrná podobnost s oběma díly série Serious Sam. Nepříliš pozitivní dojem ve mně zanechala také umělá inteligence nepřátel - ti se poměrně často zaseknou za některou z překážek, nepokoušejí se o jakoukoliv obranu a tak podobně. Doufejme, že se tyto problémy podaří vychytat a plná verze se nám představí v plné kráse, bez jakýchkoliv chybiček.

 

Budgetový titul nadprůměrných kvalit?

Dalším mytologickým zpestřením hry budou také speciální power-upy. Díky nim se v některých pasážích hry setkáte s magickým oltářem, který vám za příslušný poplatek "prodá" některé speciální schopnosti, mnohdy však časově omezené - neviditelnost, rychlost a mnohé další. Jako jednu z předností hry nutno zmínit také atmosféru, která houstne především v místech zmiňovaných arén. Navštívíme však i další prostředí, zejména pak různorodé chrámy a hrobky.

Kromě singleplayer části, která by měla nabídnout 10 rozsáhlých levelů a nepochybně také kvalitní hrací dobu, by se vaše pozornost měla zaměřit také na multiplayer. Chybět totiž nebude také šestice levelů určená právě pro hru více hráčů, využít budete moci módů CTF, Deathmatch, Treasure Hunt a dalších, to vše pro 2 až 8 hráčů.

 

No a co říci závěrem? Zaujalo vás dobrodružství Serious Sama v obou dílech této herní řady? Rádi se pobavíte u kvalitní FPS a nevadí vám absence hlubšího nápadu či spletitého příběhu? Pak jste na správné adrese.

Hratelnou demoverzi Will Rock si můžete stáhnout odtud.

Homepage hry: (http://www.will-rock.com/)
Výrobce: Saber Interactive (
http://www.saber3d.com/)
Vydavatel: Ubi Soft (
http://www.ubi.com/)
Vydavatel v ČR: Playman (
http://www.playman.cz/)

Diskuze (1) Další článek: První bližší detaily o Operaci Flashpoint 2!

Témata článku: , , , , , , , ,