První dojmy: World of Warcraft: The Burning Crusade - hoříme nadšením

Konec beta testů, vyrážíme do Outlands naostro. Naši redaktoři strávili po neúprosném čekání veškerý svůj čas nad Burning Crusade, jen aby mohli přinést poctivé první dojmy. Pojďte se podívat, slovem, obrazem i videem, jak se rozšíření ujalo v redakčních řadách.
Kapitoly článku

Stejně jako se lidstvo skládá z běžných občanů, mezi kterými se tu a tam vynoří nějaká slavná osobnost, jejímž osudem je nudit nás v hodinách dějepisu, také mezi hrami se objevují silné individuality, jež se zasluhují o pokrok svého žánru. World of Warcraft je takovým virtuálním Einsteinem, Hannibalem a Standou Hložkem v jednom. Dokázala snad jakákoliv jiná hra vytvořit v České republice dlouhé fronty před úterním zahájením prodeje expanze The Burning Crusade? A to se jedná o pouhý datadisk! Který titul dokázal, aby si lidé brali dovolené na rychlé vycvičení postavy na 70. úroveň, aby studenti ignorovali zkoušky (autoři tohoto článku by mohli vyprávět :) a recenzenti zapomínali na veškeré novinářské zásady a psali rozvláčné glorifikující úvody, jako je tento? WoW je úkaz, jehož úspěch sám dokazuje, že není postaven pouze na reklamě a chytrém marketingu. WoW jednou bude nudit další generace na hodinách dějepisu.

Dojmy z Outlandu

Ačkoliv obchody zažívaly z pondělí na úterý nátlak koupěchtivých hráčů, samotná hra ustála implementaci datadisku bez nejmenšího zaškobrtnutí. Otevření Temného portálu vedoucího do hlubin kontinentu Outland proběhlo tak hladce, jak jen může klouzat holičská břitva s 59 dps po vousech mladé trpasličí slečny, a již od počátku se nový světadíl plynule plnil stovkami nedočkavých hráčů. Vládlo jediné motto: "Chci být první!" Všechna hlavní města proto zela prázdnotou a v úvodní zóně Outlandu, na poloostrově Hellfire, bylo poněkud těsno. To ale nic nezměnilo na posvátném napětí při prvních krůčcích. Svět, který mnozí uživatelé po dva roky poznávaly jako své boty, je zapomenut a hráčům na 60. úrovni se otevírají nové obzory přinášející zážitky, jako bychom byli znovu na samém počátku zrození.

  
Satanisti ve WoW? To bude žalob! * Grobbulův bratranec z Naxxramasu * Tady se mutují orkové

Ihned po zprovoznění expanze se spustila levelovací mánie s cílem dosáhnout co nejdříve nejvyšší 70. úrovně. Od zahajovací půlnoci do úterního rána se několika nadšencům na serveru Drak`Thul podařilo postoupit o jednu příčku, přičemž v době psaní článku již lze narazit i na hráče s úrovní 65. Nicméně to zdaleka není extrém! Konkurenční servery během několika dní šokovaly prvními sedmdesátkami a my můžeme jen doufat, že jejich majitelé dosud nezemřeli vyčerpáním. Je však násilné honění se za vyšší úrovní to hlavní, co Burning Crusade nabízí? Rozhodně ne! Outland je podle prvních kroků koncentrátem toho nejlepšího z Azerothu, a i když místy narazíme i na menší provařenosti, stále lze dlouhé hodiny jen tak bloumat a kochat se krajinou za plnění jednoho z mnoha herních úkolů.

  
Architektura je skutečně impozantní * Skalní fanoušci stoupají k vrcholu blaha * Interiéry jako z Prey

A na úkolech se tvůrci vyřádili. Jen úvodní alianční městečko Honor Hold a jemu přidružené frakce jich nabízejí desítky - vše poplatné snadnému levelováním pro všechny. Na první pohled se může zdát, že jsou úkoly příliš jednoduché, pozabíjení čtyř monster je otázkou deseti minut (pokud je spolu s hráčem nezabíjí deset jiných lidí, což se nyní po spuštění ostrého provozu děje neustále 9) a tučný obnos zkušeností je promptně na kontě. Návrh misí však bere v potaz především hratelnost. Proč si hodiny tupit nervy plněním jednoho úkolu, když jich lze za stejnou dobu udělat pět, projet si kus pohledné krajiny a nebýt ničím bržděn? Zjednodušení misí a jejich pestrost je jednoznačným plus, jen škoda těch front na unikátní příšery. Nicméně i ty časem zmizí, až opadne první vlna zběsilých levelářů. Zajímavostí je neuvěřitelná symbióza Aliance s Hordou. Tam, kde by si normálně příslušníci obou frakcí vzájemně usekávali intimní partie kartáčkem na zuby, plní spolu úkoly bez jakýchkoliv výpadů. Jistě, místy někomu uletí fireball, načež se na nešťastníka sesype lavina pomstychtivých kamarádů ugrilovaného nebožtíka, ovšem jinak přináší Outland nečekaný klid a harmonii.

  
Nechtěli bychom být jeho optiky * Půjde do tuhého * Soutěž v běhu do schodů

S rychlým plněním úkolů souvisí i další aspekt, a to získávání nového vybavení. To je dle očekávání na zcela jiné úrovni a pokud hráč na sobě v minulosti neměl T2 nebo T3 sety nebo jejich ekvivalenty, může ty staré s klidným svědomím zahodit. Druidka pisatele tohoto článku stihla během prvního dne vyměnit většinu výbavy z Molten Core a Zul Gurubu za lepší brnění i zbraně a prodejem věcí napadaných v instancích jen tak mimochodem vydělat 100 zlatých. Ekonomika Outlandu podkopává dosavadní systém a je jen otázkou času, jak se stabilizuje současný chaos. A co zde nalezneme vedle odměn za úkoly? Především je to výbava s paticemi pro osazení drahokamů. Přínos nového povolání klenotníka, který kameny opracovává z nalezených neforemných nerostů, je nečekaně pozitivní. Každý si má možnost přizpůsobit brnění ke svým potřebám. Potřebuje hráč rychlejší regeneraci many? Pak nasadí žlutý krystal příslušných vlastností. Má málo životů? Použije červený krystal. Zatím jsme měli možnost vyzkoušet pouze drahokamy prodávané běžně v hospodách, ty skutečně epické, k jejichž vyrobení je nutný plánek a zkušený klenotník, nás teprve čekají.

  
Jedna z bombardovacích misí * Shazování bomb ze hřbetu opancéřovaného grifa * Modrá laguna

Velmi diskutovaným prvkem Burning Crusade byly nové instance. Měli jsme možnost projít několik z nich a výsledkem je konstatování, že rozdělení na křídla podle obtížnosti je geniálním krokem. Například úvodní Hellfire Citadel obsahuje hned několik oddělených dungeonů pro pět lidí a pak tuhou raidovou instanci určenou pro vyšší úrovně, na jejímž konci čeká sám démon Magtheridon (jehož vězení je vidět z vyšších pater v pětkových kobkách). Instance jsou poměrně krátké, až na výjimky se v nich vyskytují pouze tři bossové, nicméně proč chtít víc? Dungeony jsou teď zábavnou chuťovkou na maximálně hodinu a půl a ne půldenním martýriem, kdy člověk padá vyčerpáním. Chce hráč více? Pak jen přeběhne pár hradem a vstoupí do jiného křídla.

  
Dýchání pod vodou se hodí * Potápěčské uniformy s sebou! * Vstup do jednotlivých křídel Coilfang Reservoir

Návrh jednotlivých částí Hellfire Citadel je rovněž na vysoké úrovni - křídlo, kde orkové mutují své druhy v rudá monstra kypí atmosférou, stejně jako Magtheridonovo vězení. Těžko odhadnout, zda si podobnou laťku udrží všechny instance. Například Coilfang Reservoir v éterickém lese Zangarmarsh sice udeří do sítnic velkolepou architekturou podvodní pevnosti, nicméně hraje se již mírně táhleji a připomíná Maraudon z původní hry. Ačkoliv Burning Crusade běží na letitém enginu, narazíme zde na mnohem detailnější objekty, monstra a konečně i samotné interiéry dungeonů, které někdy budí skutečně impozantní dojem.

  
Summonovací meeting stone * V Coilfang Reservoir přituhuje * Nádherné interiéry instancí

Je těžké nezaujatě ohodnotit první dojmy z Outlandu a přitom nevykřiknout jen "Muááá!" a neutopit klávesnici v přílivové vlně slin. Je toho mnoho, o čem lze hovořit - o nových PvP odměnách, z nichž za něco stojí pouze ty epické z arény, o novém bojišti Eye of the Storm nebo o skvělé hudbě na poloostrově Hellfire připomínající rytmy z prvního dílu RPG Diablo. Všechny tyto oblasti však zatím čekají na odhalení v příštích týdnech a měsících, kdy vám opět přineseme žhavé informace v obsáhlé recenzi.

V další části naleznete dojmy z novinek od Davida Slámy

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,