Podle Marka Cerneho se nová generace konzole PlayStation poučila z chyb předchůdce a společně s ním vytvořila daleko lepší a dostupnější konzoli pro vývojáře a spotřebitele.
Portál Polygon nedávno udělal rozhovor s architektem konzole Markem Cernym, který prozradil zajímavé detaily z vývoje. Podle něj nebyla konzole PS3 zrovna ideální, tvrdá lekce však Sony pomohla vytvořit ještě lepšího nástupce.
„PS2 byla naprosto v pořádku… dokazoval to podíl na trhu cirka 75%, potom přišla PS3, a ta byla pro spotřebitele velmi těžko dostupná. Cenově se jednoduše pohybovala až příliš vysoko. Proto byl náš cíl u PS4 udělat konzoli dostupnější," prozradil Cerny.
„PS3 ale nebyla špatně dostupná pouze pro spotřebitele, ale také pro vývojáře. Ti měli problém nastartovat vývoj titulů, a to nejen kvůli komplikovanému hardwarovému řešení. Právě to bylo pro nás jedním z hlavních úkolů - aby vývojáři her věděli o každé funkci, detailu a zákoutí hardwaru," dodal.
Server Polygon také položil Cernemu zajímavou otázku: zda si myslí, že přechod na PC architekturu a konkurence v podobě konzole Xbox One bude Sony hodně rýpat do prodejů. Mark se ale konkurence příliš neobává. „PlayStation 4 je nejsilnější konzole, jaká kdy byla vytvořena, a také si myslím, že se nám podařilo najít rovnováhu mezi dostupností a výkonem.“
Na závěr dodáváme, že PS4 je již za dveřmi a k nám na trh dorazí už 15. prosince letošního roku.