Rainbow Six: Siege - pořádný důraz na kooperaci

Rainbow Six se nám brzy vrátí v plné síle, taktičtější než kdy dříve. Na co se těšit?

Kdo by neznal sérii Rainbow Six. Akční střílečka, kde si zahrajete na pána akce a vaším úkolem je peskovat své kolegy a hnát je ke splnění mise. U nejnovějšího dílu s názvem Siege tomu nebude jinak, takže se opět postavíte nepřátelskému týmu a budete svojí vyšperkovanou taktikou ničit nepřátele. Po kompletním překopání herních principů (na původní Patriots si většina už ani nevzpomene) jde navíc o mnohem taktičtější hru, než jsme čekali.

Je třeba plánovat

Před každou akcí si projdete takzvaným plánováním, které je pro zásah nezbytné. V případě totoho dílu se bude většinou jednat o mini hru s autíčky a drony, kterými budete projíždět nepřátelské sídlo a snažit se zjistit potřebné informace k zahájení útoku, ale také naplánovat, kudy to vlastně půjdeme, možnosti případného útěku a podobné věci, které jednotky SWAT před každou akcí dělají.

Dalším důležitým faktem je maximální zničitelnost prostředí. Budete si připravovat svoji cestičku, a to doslova. Je potřeba zpevnit zdi, zabednit okna, do přístupových cest natáhnout dráty k minám a toto vše vás neskutečně namotivuje k nadcházející akci. Představte si ten řev jednotek SWAT, střelbu z automatických pušek, rány z výbuchů min a mnoho dalšího. Prostě správná akce plná adrenalinu. Ze strany policistů se pak samozřejmě budete prokousávat stěnami, dveřmi a dalšími pevnými materiály, protože tady zas tak moc pevné nejsou.

Nakonec je vše jinak

Většinou se vám i tak stane, že po tom mohutném plánování a šperkování každého detailu si každý bude dělat co chce, především když nehrajete se svým sehraným týmem. Začne akce a všichni hráči se rozeběhnou tam, kam se jim zachce a celá kooperace je v kytkách. Někdo jde tam, další jde sem. Po tom všem vás čeká pořádný zmatek, protože hráči v tom spěchu většinou zapomenou na úpravu svého okolí a prostě to všude bouchá a vidíte své kolegy ze SWAT bláznivě běhat po objektu. Zatím nevíme, jak se s tím Ubisoft popere v případě, že nebudou kamarádi po ruce.

Vše ovšem záleží od toho, jakou partu dostanete. Nechci tvrdit, že se to stává pořád a pokud narazíte na spoluhráče, co si to chtějí opravu užít, tak se z pěti minutové akce může stát i půl hodina pečlivě plánovaného zásahu. Ostatně, toto pravidlo s různými hráči v multiplayeru platí vždy.

rainbow-six-siege-2.jpg

Umřete? Tak máte smůlu

Další žhavou novinkou je nemožnost se po smrti respawnout. Ano, vidíte správně. Prostě a jednoduše, pokud vás zabijí, tak musíte počkat na konec kola a modlit se, že vaši schopní spoluhráči dotáhnou akci do vítězného konce. Tímto faktem se drasticky zkrátila herní doba jednotlivých kol, a to až ke 3 minutám za akci. Je to opravdu rychlovka, takže pokud nebudete v týmu řešit obrovské taktiky, tak žádné natahovačky ale pekelně rychlá akce.

Pokud máte obavy, čím zabít čas když umřete, tak o to se vývojáři také postarali. Povolili totiž celkem nezvyklou komunikaci mezi diváky a hráči, takže budete moci svým kolegům kecat do taktiky a pomáhat jim na cestě za vítěztvím a nebo prostě jen přihlížet a čekat. K dispozici k tomu budete mít pohled vrtulníků, různých dronů nebo kamer v objektu.

Vybavení nikdy dost

K výběru budete mít velkou škálu zbraní a různých tříd, za které si zahrajete. Vžijete se do role střelce, specialisty s brokovnicí na průlom objektů nebo point-mana, chlápka se štítem. Co se týče map, můžeme se těšit jak na otevřené prostory, tak na menší domečky, kde bude akce o to víc rychlejší a pikantnější. Opět je zde cítit velká inspirace stařičkým SWAT 4, na které vzpomínáme se slzou v oku.

rainbow-six-breach-wall-100313398-orig.jpg

Grafickou stránkou hra vypadá líbivě a působí klasickým FPS dojmem. Objekty jsou propracované a okolní svět také není k zahození, především díky kompletní destrukci. Ovšem je třeba si uvědomit, že tato série se spíše zaměřuje na pořádnou taktickou a kooperativní část, než na propracovanost okolí a celkové grafiky, což je vlastně dobře. Vývojáři pořád pouští ven spíše informace o multiplayeru, takže na omáčku okolo hry pro jednoho hráče si musíme ještě počkat. Vlastně i singleplayeru nevíme vůbec nic a jsme napnutí na maximální úroveň. Uvidíme, jak to vše dopadne.

Diskuze (3) Další článek: Shrňte si všechno, co víte o Zaklínači před příchodem Divokého honu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,