Recenze: King’s Bounty: Armored Princess – spoře obrněná princezna

Taste svoje meče, našlo se další království, které potřebuje zachránit. Tentokráte však v doprovodu sličné děvy. Co více si přát?

Je to tady zase. Záhadní elfové, moudří kouzelníci a mohutní draci. Nedá se tvrdit, že by se v poslední době projevil nedostatek fantasy zboží - spíše naopak. Žánr už několik let prožívá svá nejlepší léta a jen tak si opasek neutáhne. Je po něm zkrátka sháňka. Aby taky ne; kdo by si alespoň na chvíli nepřál stát udatným hrdinou, oplývajícím schopnostmi, o kterých by se vám normálně ani nesnilo. Málokdo. Fantasy je prostě nesmrtelný žánr.

Pokud už hrajete nějakou dobu a považujete se za nostalgiky, možná si vybavíte hru z konce 80. let, nesoucí název King’s Bounty. Právě jí se rozhodli koumáci z ruského týmu Katauri Interactive vzdát hold a loni vydali kritiky oceňované pokračování King’s Bounty: The Legend.

Čekají na vás hodiny a hodiny čistého herního času a ještě více

Hru, ve které jste se chopili chrabrého hrdiny a za pomoci svých schopností a armády pod svým velením zkoumali obrovský svět plný pokladů a monster. Nyní se na pulty obchodů dostává pokračování. Nebo datadisk? Definice je v tomto případě těžká, nového materiálu je sice dost, ale vesměs se nezměnilo téměř nic.

Ve stopách hrdinů

Jestliže existuje něco, k čemu by se dala Armored Princess rychle a efektivně přirovnat, je to Heroes of Might & Magic. Až na pár drobností jde o to samé - nakupujete pořád lepší a lepší armádu, se kterou jezdíte po okolním světě a čelíte jeho nástrahám. A musím uznat, že je to stále zábava. Jak se říká: „Když to funguje, neměň to.“ Čekají na vás hodiny a hodiny čistého herního času a ještě více, pokud se rozhodnete plnit veškeré vedlejší questy, které si na vás obyvatelé kouzelného světa připravili. Jestli tedy chcete něco jen na rychlé pobavení, varuji vás. AP je větší sousto, než jste ochotni přijmout. Raději si zahrajte Tetris.

Příběh hry je jednoduchý, rozhodně nečekejte momenty plné zvratů a monumentálních soubojů. Přebíráte roli princezny, která musí najít magické artefakty a spasit tak své království před Baalem, nejzkaženějším zlem, jež spatřilo světlo světa.

TIP: Co nejdříve zmáčkněte klávesu Alt, zapnete tak mnohem přehlednější interface.

artwork_01.jpgJaké to klišé. Naštěstí slouží příběh jen jako motivační popostrčení a kvality hry na něm nestojí. O osudu druhých se dozvídáte skrze textové rozhovory, které postrádají mluvené slovo a dokážou po čase mírně otravovat.

Po hodině jsem už ani nečetl, kdo mi co říká, jen jsem hledal klíčová slova a podle nich si vyvozoval, o čem se zrovna asi bavím. Jsou zkrátka nudné. Nikoho nezajímá, co dělal minulou noc ožrala vyvalený před hospodou. Bohužel si takových vyprávění budete muset protrpět spousty, jelikož autoři písmenky moc nešetřili. Uvítal bych nějakou jednoduchou animaci třebas i s obyčejnými skřeky a vzdychy, jako například v Zeldě. Takto jsou veškeré postavy naprosto ploché, a to včetně princezny samotné.

O princezně a drakovi

Na začátku hry si můžete vybrat, zda chcete, aby princezna byla válečník, paladin nebo mág. Rozdíly mezi třídami jsou velké a odvíjí se od nich styl samotné taktiky v soubojích – válečník spoléhá na hrubou sílu a dokáže ovládat velkou armádu. Mág na druhou stranu takové charisma nemá a spoléhá převážně na mistrovství v kouzlech, ve kterých nemá konkurenci. Paladin je pak mixem obou tříd, takovým zlatým středem, který je dobrý v obou směrech, ale v žádném nevyniká. Osobně jsem si vybral právě paladina, jelikož jsem si chtěl jak zabojovat, tak zakouzlit.

Princezna dostává zkušenostní bodíky a postupně sílí, přičemž se jí odemykají nové dovednosti či talenty, podobně jako v Diablu II. Na vás bude, abyste tyto dovednosti rozdělili podle svých preferencí. Novinkou je takzvaný Pet Dragon – malý dráček, který pomáhá v soubojích a sílí současně s hlavní hrdinkou. Jeho aktivity jsou volány skrze bodíky zuřivosti, které přibývají po zranění vašich či cizích bojovníků.

Nedivil bych se, kdybyste v půli hry na obtížnost normal celí frustrovaní začali znovu na easy

Jde o fajn přídavek, jehož funkce jsem hojně využíval, a to hlavně kvůli celkové obtížnosti, která s každou novou lokací nemilosrdně stoupá. To pak nastanou chvíle, kdy jste rádi za každého přeživšího, jenž je schopný boje. Nedivil bych se, kdybyste v půli hry na obtížnost normal celí frustrovaní začali znovu na easy - AP je ze staré školy, s ničím (a nikým) se nemazlí.

Žánr: Strategie | Tahová RPG strategie
Výrobce: Katauri Interactive | Webové stránky hry
  • grafický styl