Recenze: Lock’s Quest – opevněné město

Zabednit, opevnit, obehnat příkopem, zazdít, přistavět, zavěžit, zaminovat a zmlátit. To je Lock’s Quest ve zkratce.
Kapitoly článku

Lockův úkol. Velmi neoriginální název pro hru, co říkáte? Je sice snadno zapamatovatelný, ale to je tak vše. Jinak to skoro vypadá na něco veskrze průměrného, co by snad dle slovíčka Quest, mohlo být RPG. Upřímně řečeno, v obchodě nebo v ceníku bych skoro okamžitě přeskočil k další položce v očekávání stokrát viděného a nezábavného. Jenže, „Nesuď hru podle názvu,“ ve výjimečných případech i platí. Pokud si Lock’s Quest zahrajete a kousek z něho prožijete, zjistíte, že není všechno špatné, co tak zprvu vypadá.

 

locksquest_03.jpglocksquest_04.jpg

Zajímavě nakreslené intro, které nastiňuje situaci v jedné fantaskní říši, slibuje něco trošku neobvyklého. Představuje totiž tvůrce prvních Clockworků – robotů, jež jsou nyní obávanou hrozbou celého mírumilovného lidu. Ti jsou řádně děsiví, strašně rychle se množí, a přestože jejich taktika připomíná doktorínu Stalinových vojsk, dokáží vítězit a zničit vše, co se jim postaví do cesty. Jedinými ochránci prostých vesničanů a měšťanů se stávají chrabré královské jednotky a cech Archineerů (složenina slov architekt a inženýr).

VIDEO: 870 'Locks Quest - představení hry'

I přes jejich snahu je situace čím dál tím horší a nezbývá, než čekat na zázrak. Na někoho, či něco, co by zachránilo království před zhoubou. Mezitím se v malé vesničce připravuje chlapec, jenž je talentovaným architektem i inženýrem. V jeho kůži poprvé začnete stavět.

Hrdina vedený hráčem musí proti záplavě mechanických netvorů uspět

Tentokrát ne obranný val, ale protipovodňové zábrany, které jako by z oka vypadly vysokým hradním zdem. Po úspěšném započetí práce se k Lockovi připlazí zraněný Archineer se zprávou o blížící se invazi robotických monster.

Pátrání po slávě

Rychle tedy Locka učí, jak se staví věže a potřebné opevnění, načež se střapatý chlapec dává do lopotné práce – budování opevnění, jež by ochránilo zjizveného dobrodince před nebezpečím. V průběhu několika minut dokáže chrabrý hrdina postavit věž a dřevenou palisádu vedle ní, na víc jaksi nestačí čas. Za palisádou se ještě naučíte, jak se správně s clockworky mlátit a pak už je vám jen popřáno hodně štěstí. Díkybohu není první vlna nepřátel nijak silná a věž ji zvládne téměř bez vašeho přičinění.

locksquest_05.jpglocksquest_06.jpg

Hned po úspěšně vyhrané bitvě se oba dva hrdinové vypraví do nedaleké vesnice, aby dali pokyn k evakuaci. Na Lockovi pak je, aby důmyslným systémem obrany pozdržel robotické nepřátele dostatečně dlouho. Vesničané si totiž musí zabalit aspoň zubní kartáčky a dostat přijatelný náskok.

K tomu vám dopomáhej dělové koule, přesná muška a nakoupitelná vylepšení

Začíná tak další stavění věží, zdí a bran. Hrdina vedený hráčem musí proti záplavě mechanických netvorů uspět! Prohra totiž znamená smrt a možná i zkázu celého království. Úkol je nelehký a nebezpečí jsou obrovská.

locksquest_art2.jpg

Jak jste si jistě všimli, příběh je notně patetický a v mnoha ohledech nezajímavý, svojí roli ale plní relativně dobře. Nedá se sice říct, že by vás ke hře výrazně táhnul, ale jako spojení misí poslouží vcelku obstojně a v určitých momentech vzbudí i jistou touhu po poznání.

Tip číslo jedna: Pokud to jde, postavte mezi své věže bránu – souboje na blízko mohou občas vyhrát bitvu.

Není tedy vyloženě stupidní, ale rovněž se dá říct, že není ani nijak extrémně na výši. Pro to, aby nějaký byl, tedy obstojí, z jiného hlediska ovšem ne. Kdyby byl Lock’s Quest RPG, stal by se slabý příběh tragédií, jelikož se ale jedná převážně o strategii, není nic ztraceno.

Ani RPG ani strategie

Důležité je ovšem označení převážně strategie. Hra totiž zdařile kombinuje několik principů, jež se dají roztřídit do mnoha různých škatulek. Když to vezmeme po pořádku, tak v první fázi se jedná o zcela obyčejnou budovací strategii, v níž máte předem daný počet zdrojů. Fáze druhá zase připomíná izometrická akční RPG – s jednou postavičkou se snažíte opravit opevnění či si to vlastnoručně rozdat s nepřáteli. Boj i opravování jsou závislé na klepání stylusem na čísla, přehazování páčky či na dalších podobných hříčkách.

locksquest_01.jpglocksquest_02.jpg

Po boji opět nastupuje budovací fáze, v níž znovu stavíte to, co robotičtí protivníci zničili. Toto je ovšem jen to nejhlavnější, co se pod slupkou Lock’s Quest ukrývá. Autoři se totiž snaží o zpestření v podobě objevování města, kde můžete rozmlouvat s NPC (které mají bohužel jednu větu) či si zahrát chytlavou minihru.

Tip číslo dva: Čím méně vám toho nepřátelé zničí, tím méně musíte znovu postavit. I za cenu zranění se tak snažte zabránit ničení vašich obranných struktur.

V ní se hra přepne do dvourozměrné arkády, vy vše vidíte zboku a vaším úkolem je v roli věže odrazit útok Clockworků. K tomu vám dopomáhej dělové koule, přesná muška a nakoupitelná vylepšení.

Dostupné pro: 3DS
Výrobce: 5th Cell | Webové stránky hry
  • Chytlavost konceptu
  • Originalita
  • Možno hrát pět minut i několik hodin
  • Repetetivnost
  • Nemožnost otáčet mapou
  • AI
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,