Recenze: Medal Of Honor Infiltrator – klasika nově

Zatímco na PC je po datadisku Breakthrough ticho po pěšině (jestliže nepočítáme občasná nádherná videa z MOH2: Pacific Assault), na konzolové scéně nejúspěšnější série FPS válečných her vesele pokračuje. Vedle MOH: Rising Sun s jejím útokem na Pearl Harbor pro velké konzole tu máme také MOH: Infiltrator, která vás opět zanechá v údivu nad možnostmi kapesní konzole Game Boy Advance.

Platforma: Game Boy Advance
Multiplayer: ano, 2 hráči (link kabel)
Ukládání pozic na kazetu: ano
Výrobce: Electronic Arts (
Distributor: Conquest (

Medal Of Honor je série akčních her z druhé světové války, která vznikla původně pro konzoli PlayStation a pokračovala pak na všech platformách dohromady téměř desítkou titulů, z nichž ani jeden nebyl propadákem, spíše naopak. Pokud ale některý díl MOH ságy přeci jen zklamal, pak to byla MOH: Underground pro Game Boy Advance – konverze 3D hry viděné vlastníma očima byla oproti jiným titulům stejného žánru (Doom, Duke3D) viditelně odbytá a na první pohled nehezká, což v kombinaci s přesnou konverzí jednotlivých misí (hrálo se naprosto to samé, co ve verzi pro velké konzole) znamenalo prakticky nulovou přitažlivost i pro ty nejzatvrzelejší fanoušky.

Nyní tu ale máme novou MOH pro GBA, přičemž MOH: Infiltrator byla vyvinuta exkluzivně pro GBA, nejde tedy o žádnou konverzi a celý herní koncept, včetně ovládání i grafiky, byl ušit na míru prostředí a možnostem GBA. Výsledkem je hra, která nejen fantasticky vypadá a zvučí (černobílé dokumentární filmy, na které jsme si zvykli u série MOH, se na malém displeji GBA dají snadno přehrávat, připočítejte k tomu filmově znějící hudbu, převzatou ze soundtracků pro ostatní díly série a slušný dabing, který hře dodává tu správnou atmosféru bojišť, zaplněných výkřiky rozkazů i bolesti), ale v první řadě se Infiltrator skvěle hraje, jelikož nepředstírá žádné 3D, ale nabízí – na GBA mnohem zvládnutelnější – 2D akci ve stylu starých dobrých Commandos nebo třeba Chaos Engine. Inu, jak jsem již říkal – pro pamětníky neexistuje lepší platforma, než GBA (případně s GameCube GameBoy Playerem:-)).

Jako ve filmu

Již z výše napsaného by vám mělo být jasné, že MOH:I disponuje dokonalou prezentací, která na GBA nemá obdoby – ani „filmové“ hry typu LOTR nevyužily svoji licenci do takové míry, jako MOH:I. Hru uvádí působivý dokumentární film, podpořený filmovou hudbou a během hry se setkáte s obstojným dabingem. Když k tomu připočtete na efekt designované mise od proslavených tvůrců MOH série, získáte jednu z nejpůsobivějších a nejzábavnějších 2D akčních her z druhé světové války, které jste si kdy mohli zahrát.

Vylodění jako ve filmu * Dobytím majáku splníte první misi

Jedna z pseudo-3D střeleckých pasáží * Bojovat budete také v interiérech

Různé mise po celém světě znamenají různorodou architekturu

Kromě detailní grafiky různorodého prostředí (rozděleného na pět velkých částí nebo misí, chcete-li) se nabízí poctivá animace postaviček, spousta vojenské techniky (auta, tanky, kulometná hnízda, letadla, lodě... ), z nichž některou budete moci také využívat. Navíc kromě klasického procházení a střílení na vás čeká několik misí „se zaměřovačem“, kdy se obraz posunuje sám a vy ovládáte zaměřovač těžkého kulometu na palubě nějakého vozidla či plavidla, hra dokonce nabízí i nějakou tu „stealth“ misi, ve které se budete protivníkům vyhýbat a občas se dokonce převlékat do uniforem omráčených strážců (přičemž ale frustraci zabraňuje fakt, že i tyto úrovně se dají dohrát akčním stylem).

Hratelnost a obtížnost

Stejně jako design misí, také obtížnost hry se značně podobá jiným dílům MOH – znamená to, že zpočátku budete bez problémů řádit a zvykat si na hru, ale postupně se budete muset víc a víc soustředit, až dojde na skutečně nezapomenutelné mise a boje, vybalancované na hraně zvládnutelnosti. Celkově je ale MOH:I skvěle odladěnou hrou, která v žádné své pasáži nefrustruje příliš (pár lidí nicméně hodně nadávalo na zpětným nárazem poskakující zaměřovač ve střeleckých pasážích – že je sice realistický, ale poněkud obtížný na kontrolu, další hráči si zase stěžovali na složité ovládání palby šikmo do stran směrovým tlačítkem GBA... ), moji maličkost zabavila hra dokonale až do poslední minuty.

• Detailní grafika
  • Prezentace, videa
  • Zvuk a dabing
  • Vyrovnaná hratelnost
  • Pestré úkoly a prostředí
  • Trochu komplexnější ovládání
  • Ke konci těžší (zvláště střelecké úrovně)
  • Nepatří k nejdelším hrám

Nezbývá tedy než kvitovat přístup tvůrců, protože kdyby nám místo Inflitratora dali další mizernou konverzi „velké“ MOH (aktuálně Rising Sun), opravdu by to už vypadalo hloupě. Takhle jsem si velmi příjemně zavzpomínal na klasické střílečky staré školy a vyzkoušel si také zajímavou funkci hry, díky které se po propojení s GameCube a Rising Sun chová GBA jako mapa hry pro GameCube.

Hudba: 10/10
Zvuky: 10/10

Medal Of Honor: Infiltrator je vynikající akční hrou, která byla ušita na míru platformě Game Boy Advance a její hraní tak patří k příjemným potěšením. Detailní grafika a perfektní zvuk podporují atmosféru bojů 2. světové války a pokud to pro vás zní lákavě, neměli byste váhat.

Diskuze (2) Další článek: S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl nové info

Témata článku: , , , , , , , , , , ,