PC | Recenze | X360 | PS3 | RPG

Recenze: The Last Remnant – obří artefakt RPG

Politické intriky, vedle nichž vypadá vládní krize v naší republice jako neškodné pošťuchování. To je RPG The Last Remnant v kostce.

Není tomu tak dlouho, co se mi do rukou dostalo Final Fantasy CC: Ring of Fates na NDS a já znovu, stejně jako v předchozím případě, zírám s úžasem na monitor a velebím hru. Tedy, po dvanácti hodinách, kdy jsem dohrál ono Final Fantasy velebím. Po čtyřiceti hodinách s Remnantem už občas skřípu zuby a počáteční nadšení pomalu ale jistě vyprchává. Stále však netuším, co mě čeká na samotném konci hry, kdy už spíše otupěle zabíjím vše, co se pohne, ve snaze zpřístupnit si další animovanou sekvenci, která nakopne děj tím správným směrem.

Právě příběh je ale tím, co drží jinak vcelku průměrnou hru nad vodou. Jak už se snad u japonských vývojářů stalo klasikou, hra se zaobírá vztahem bratra a sestry – Rushe a Iriny Sykesových. Ten nevypadá, jako v klasických českých rodinách, bratro či sestrovražedně, ale právě naopak – oba sourozenci by pro toho druhého šli nejméně do pekla. Ostatně, po Rushovi se to hned na začátku vyžaduje, když jeho sestru unese podivný muž, jenž vlastní létající remnant.

thelastremnant_boxremnant.jpgRemnanty – co to je?

Remnant je starobylý artefakt, který má nadpřirozené schopnosti. Může jim být třeba prostá truhla, malý talisman umožňující provést zdrcující útok, okřídlená bytost, či monstrózní objekt oplývající obrovskou mocí. Opravdu nejcennější artefakty dokáží přinést blahobyt a ochranu prostému lidu, stejně jako zničit armády a rozsévat zkázu. Ti, kteří obří kolosy ovládají, se nazývají Lordové a jsou sdruženi v Kongresu, kterému obvykle předsedá ten nejvlivnější a nejmocnější z nich. Jejich hlavním cílem je zajistit bezpečí lidí, kteří založili hlavní města vedle obřích remnantů.

Sotva osmnáctiletý mladíček se tak vydává po jeho stopě a náhoda tomu chce, že jej cesta zavede až na místo obří bitvy mezi silami dobra a chaosu. Poprvé na vlastní oči uvidí pohromadě tolik živých bytostí a přestože moc nechápe, co se děje, vbíhá přímo doprostřed bitevního pole. Přesně v tuto chvíli vám hra předává otěže do rukou. Trošku překvapivě v tuto chvíli neovládáte Rushe, ale část armády bojující za levnější chléb a zítřky bez krvežíznivých hrdlořezů.

Tak flákni ho tím mečem, ať panstvo nečeká

Okamžitě se inicializuje tahový bitevní mód, v němž budete chtě nechtě plavat jako mouchy v rumu. Hra totiž vysvětluje systém soubojů velice rychle, chaoticky a ještě jen pro ovladač k X360.

Právě příběh je tím, co drží jinak vcelku průměrnou hru nad vodou

Vím, že The Last Remnant je původně konzolová hra, ale skutečně mi musí Square-Enix dávat sežrat to, že hraji jejich nový a úžasný výtvor na PC? Nemohli se aspoň trošičku obtěžovat s nakreslením šipek, klávesek WASD a mezerníku? A když už by byli v tom, nemohli rovnou implementovat ovládání myší? Skutečně nechápu, proč tak odflákli konverzi.

Kdyby vám totiž hra řekla, co máte dělat, přešlo by válčení do krve mnohem rychleji a možná byste si prvních několik soubojů nepřipadali jen jako potvrzovací tlačítko pro začátek hezké animace mlácení. Ke cti autorů je však třeba říct, že bitevní systém je ve skutečnosti relativně propracovaný a nabízí spoustu taktických fines. Standardní postup nálad vypadá tak, že jej budete první hodinu nenávidět, dalších dvacet až třicet milovat, abyste po zbylých čtyřicet hodin skřípali zuby při zdlouhavých animacích.

Nejspíše právě kvůli nim byly do jinak poklidného tahového režimu bojů přidány akční vložky. Pokud se děsíte ručního sekání mečem, můžete s klidem vydechnout. Dočkáte se totiž pouze náhodně se zjevujících tlačítek na obrazovce.

The Last Remnant - demo

velikost: 800 MB

Pokud vychytáte ten správný okamžik pro zmáčknutí daného tlačítka (standardně směrové šipky a mezerník) dočkáte se kritického zásahu nebo obrany. I když obvykle minutí šipky nerozhodne bitvu, není radno tlačítka zanedbávat. Obzvláště pak v soubojích s bossy.

Opuštěný Rush

Dost však již o dostatečně rozpitvaném bojovém systému, ten ať se klidně válí po okolí v kalužích programového kódu, a zpět k hlavnímu protagonistovi hry – Rushovi Sykesovi. Ten se v průběhu bitvy ocitá tam, kde nemá a je během několika málo vteřin konfrontován zkušenou válečnicí, jež jej má za nepřítele.

Tlačítka při soubojích není radno zanedbávat

Společně se propadají do jeskyně, kde dáma zjišťuje svůj omyl a spolu s Rushem se vydává nově objevený komplex prozkoumat. Při té příležitosti vám hra již celkem nenásilně vysvětlí zbývající herní principy a uvede vás dále do děje.

Po několika soubojích a nálezech se hlavní hrdina konečně setkává s Davidem Nassau, Markýzem Athlumu, který ho předvolá do svého města, aby prokázal, že není nepřátelský špeh, ale syn důležitých členů Akademie, jak tvrdí. Pomáhá tak Rushovi s pátráním po jeho sestře a zadává mu také několik prvních úkolů. Velkolepé dobrodružství plné hrdinských činů, dějových zvratů a hlubokých emocí může začít.

TIP: Věnujte se často a rádi svým spolubojovníkům. Nezřídka se vás totiž budou ptát, kterým směrem mají upínat svůj trénink.
Žánr: RPG | JRPG
Výrobce: Square Enix | Webové stránky hry