Recenze: Top Gun Air Combat 2 – rychleji než zvuk

Můžete letět rychleji než zvuk, a přitom ležet v posteli s mobilem v ruce. Můžete bojovat v děsuplné válce, přesto stát ve frontě na chleba. Titul Top Gun Air Combat 2 vám umožní sednout si do kokpitu stíhacího letounu a sestřelovat jednoho protivníka za druhým, aniž byste přišli k úhoně.

Žánr: Akční
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680

K perexu bych možná ještě mohl dodat, že zároveň s neutuchajícím střílením byste si zvládli v poklidu přečíst noviny. Ovšem zdání klame - Top Gun Air Combat 2 ani zdaleka nenabídne možnost „relaxovat“. Právě recenzovaný titul se neřadí mezi nejjednodušší, protože byla jeho laťka obtížnosti nastavena opravdu vysoko. A někdy možná až příliš.

On střílí i dozadu, to není fér * Dva? To není problém. Horší je, když jich je dvacet * Už nejsou

Leťte, střílejte... však to znáte

Ano, je to tak. Klasika všech klasik aneb kolik že těch „vesmírných“ stříleček ještě bude? S podobným nedůvěřivým pocitem jsem přistupoval k Top Gun Air Combat 2, nicméně špatná předtucha, jakoby z útrob mysli zlých jazyků vzatá, se nevyplnila. Byť je jádro pudla zachováno, byť tento počin čerpá z oněch léty ohraných „vesmírných“ řezanic, má v sobě přeci jen špetku inovací a hlavně zavání slibnou zábavností.

Zmocníte se bojového letounu, vsazeni kdesi v tvrdém boji dlouhé války, kde budou proti vám nalétávat desítky a desítky nepřátel. Přitom na výběr máte hnedle dva létající stroje – jeden méně vybavený, ovšem rychlejší a jeho přesný opak. Vybírat si mezi nimi ovšem není lehké, neboť člověk ani neví, co ho v následujících minutách/hodinách potká. A že ho potká pravé peklo, na to hráče bohužel nikdo neupozorní.

Nápis :-))) * Ha! Nepřátelská základna! * Zase v oblacích

Top Gun Air Combat 2 jest počinem určeným spíše pro ty „hardocovější“ z vás a i když první úroveň nebude zrovna zavánět nezvladatelnou obtížnosti, po pár dalších levelech se karty prudce obrátí. Samozřejmě střílíte po všem, co se jen hne, nepřátelé se objevují stále novější a lepší, také v hutnějších uskupeních a na závěr levelů leckdy přijde třešnička v podobě různých bossů. Ono to sice není nic nového, ale takové nepopsatelné zabavení pro delší volné chvíle se dostaví v cuku-letu.

Co si neuděláte sami, to nemáte

Příjemného zpestření se při hraní dočkáte, pakliže během boje posbíráte náhodně se objevující bonusy. Díky nim si totiž můžete upravovat vlastní letoun, tedy hlavně jeho zbraňový arsenál. Ten je rozdělen na dvě části - s omezeným a neomezených střelivem, přičemž vaši pozornost by si měly zasloužit obě zmíněné skupiny. Sám jsem spíše ze začátku dával přednost první jmenované variantě, ale jak čas ukázal, nebyla to dobrá volba.

Teď se dívejte... * ... Má to za sebou * Se silnou zbraní zvládnete cokoliv na světě

Každopádně je Top Gun Air Combat 2 opravdu zábavný, i když se tak ze začátku zrovna netváří. Vlastně grafika celkově nevypadá nejrevolučněji. Prostředí v pozadí letounů tu a tam nevypadá nejlépe, letouny mi přijdou vzhledově „otupělé“, ovšem z druhé strany pohledu je zase vše bráno více v retro stylu, takže proti gustu žádný dyšputát. Možná snad jen ta hudba, kdyby nějaká svižná byla, ihned bych se na audiovizuální podobu díval jinak.

• Hratelnost
  • Dva letouny na výběr
  • Možnost jejich upgradů
  • Chtělo by to svižnou hudbu...
  • ... a více inovací
  • ... a taky ta obtížnost nemusela být tak velká

Což o to, přesto mohu s jistou radostí konstatovat, že je druhý díl Top Gun Air Combat povedený, zábavný a poměrně hezký. Vyčítat by mu prakticky ani nebylo co, kdyby (ach ano, kdyby...) nebylo oné velké obtížnosti (snad vás neodradí od hraní), kdybychom se dočkali více inovací (zase nic nového pod sluncem) a kdyby se něco dělo po stránce hudební. Ale pokud se chcete pobavit jen tak „z fleku“, je právě recenzovaný titul jasnou volbou.

Originalita: 1/10
Atmosféra: 7/10

Sedmička je šťastné číslo. A trochu toho štěstí přinesla i hře Top Gun Air Combat 2.