Reportáž: Nintendo Media Summit 2010

Zaletěli jsme si do Londýna na akci Nintenda pro novináře. Co jsme se dozvěděli? Jak se hraje Super Mario Galaxy 2 a Metroid Other M?
Kapitoly článku

Minulý týden se v londýnské O2 aréně (přesněji řečeno v jednom z klubů v ní umístěném) konala akce aktuálního konzolového lídra pod názvem Nintendo Media Summit a my jsme pochopitelně nemohli chybět. I když pravda, na začátku jsme tak trochu chyběli, bezmezná důvěra vložená v zaslanou mapku z Googlu maps se lehce nevyplatila. Ale co, uklidňující předměstí anglické metropole má taky něco do sebe.

event01.jpg

Samotný summit se skládal z krátké tiskovky, která neodhalila nic zásadního, jako by bylo třeba představení nové Zeldy, ale soustředila se spíš na konkretizování aktuálních her. Ty byly následně v prostorách klubu k vyzkoušení. V záři reflektorů (a dlouhé frontě) se skvělo pokračování Super Mario Galaxy, menší zájem byl o masakrování  oblud v Hunter Monster Tri či zběsilou akčňárnu Sin & Punishment: Star Successor.

event02.jpg event03.jpg

Menší hříčky (Wario DIY, Fling Smash) si zabraly trochu zapadlejší místo u baru a hlavní hřeb v podobě hratelné ukázky Metroid Other M se schovával v prvním patře za plentou a usměvavými hosteskami, které dbaly na dodržování harmonogramu, kdy si bude moci která skupinka novinářů zalaškovat se Samus Aran. Jaké jsou tedy dojmy z jednotlivých her?

Super Mario Galaxy 2

Datum vydání: 11. červen

nintendo summit 007.jpgPokud byste zrovna nezachytili nějakou úroveň se zelenou ještěrkou Yoshim, asi byste nepoznali, že se nejedná o pokračování. Ostatně jsme s kolegy při čekání ve frontě na zahrání vtipkovali na téma, jestli se hra neměla spíš jmenovat Super Mario Galaxy: The Lost Levels. Nicméně stačilo se chopit ovladače a člověk opět pochopil, v čem bylo hlavní kouzlo Galaxy – pečlivě vybroušené hratelnosti lemované originálními nápady.

Největší vychytávkou Galaxy 2 asi bude Yoshi, který dokáže celou řádku triků, jako překonávat propasti pomocí jazyka či požírat ovoce dodávající speciální schopnosti – hned několikrát jsem si vyzkoušel tu, díky které se nafoukne jako balón a musíte jej korigovat ve vzduchu. Pobavil i vrták, kterým se můžete probořit na druhou stranu planetky, čehož se využívalo v boji s obřím robotem se slabým místem na spodu.

Za zmínku stojí i fakt, že zhruba třetina z prezentovaných úrovní byla poměrně dost obtížných. Nicméně to jsem jenom uvítal. Super Mario Galaxy 2 asi ničím zásadně novým nešokuje, ale rozhodně se bude jednat o zatracené úžasnou hru. Na to vsadím svůj šéfredaktorský plat (dvě stravenky a pytlík gumových medvídků).

VIDEO: 2725 'Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Summit 2010 trailer'

Metroid Other M

Datum vydání: Q3 2010          

Po úžasné Prime trilogii od Retro studios vývojářskou taktovku převzal Team Ninja (Ninja Gaiden, Dead or Alive) a poznat to je. Třeba i v tom, jak Samus pobíhá v obtaženém Zero Suitu už na začátku. Ale vážně, Other M slibuje docela razantní změny. Většího prostoru se dostane samotné Samus, která v prezentované půlhodince měla neustále potřebu něco vnitřně komentovat.

nintendo summit 004.jpg

Příběh má mít větší prostor, v četných (alespoň podle prvních dojmů) CG animacích zabloudíme do hrdinčiny minulosti a podíváme se na to, jak se z vojandy stala osamělá lovkyně odměn. Změnila se i samotná atmosféra hry, na palubě Bottle Ship nejste tentokrát sami, ale s partou vojáků. Trochu tak chyběl ten pocit úplné opuštěnosti uprostřed cizího prostředí, ale těžko soudit s půlhodiny hry. Osobně mám navíc rád hry bohaté na dění, takže změnu přímo neodsuzuji.

VIDEO: 1756 'Metroid: Other M - trailer'

Stejně jako se změnil přístup k vyprávění se mění i samotná hratelnost. Other M se po Prime vrací z plného 3D do 2D, tedy spíš takového pseudo 3D, kdy vidíte hrdinku bočního nahledu, ale můžete se pohybovat plně v prostoru. K ovládání stačí jen samotný Wii-mote držený v obou rukách, ovšem pro prohlížení prostoru, skenování či střílení jej stačí namířit na obrazovku a pohled se přepne do klasického first person pohledu.

nintendo summit 005.jpg nintendo summit 006.jpg

Celkově Other M působí akčnějším, dravějším dojmem, Samus se dokáže odrážet od zdí, uskakovat střelám provádět efektní protiúdery, ale stejně tak nechybí klasické prvky jako nápadité boje s bossy (třeba hned v tom prvním kombinujete spolupráci ostatních vojáků s přepínáním do prvního pohledu), Morph Ball a tak podobně. Fanoušci možná budou brblat, ostatně to dělali u představení Prime, ale pevně věřím, že Other M sérii ostudu neudělá.

Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,