Resident Evil: Revelations – vítejte na palubě lodi hrůzy (recenze)

Šestý díl kultovní hororové série Resident Evil sice vyjde až na podzim, ale čekání by vám mohlo zkrátit Revelations. Budete se bát! Trochu.

Resident Evil jsme už na 3DS měli, ale spíš než pořádnou hru představovali The Mercenaries 3D takovou rozcvičku pro vývojáře, aby si osahali možnosti handheldu od Nintenda. A rozhodně se vyplatilo, protože Revelations ukazuje věci, které bych od slabého hardwaru nečekal. Některé scény vás nechají jen zírat s uznalým úšklebkem na tváři. Obzvlášť si zaslouží vypíchnout práce se světelnými efekty a 3D efekt po posílení v menu rozhodně dodává grafice něco navíc. Ale nejde jen o líbivé grafické pozlátko, Resident Evil funguje jako hra výtečně a po slabším pátém dílu přináší vítaný krok vstříc děsivějším počátkům série.

Úplný návrat k prvním dílům čekat nemůžete už jen kvůli zvolenému stylu ovládání – third person pohled je přehlednější než fixní kamery a možnost se při střílení pohybovat redukuje pocit ohrožení z běžných protivníků.

Resident Evil funguje jako hra výtečně a po slabším pátém dílu přináší vítaný krok vstříc děsivějším počátkům série

Při hraní s přídavným ovladačem Circle Pad Pro jsem si chvílemi připadal jako u Dead Space, což vzhledem k vysokým kvalitám hororu od EA není na škodu.  Revelations si navíc zachovávají atmosféru a styl Resident Evilu, takže výsledek rovnice by měl být snad jasný.

Vzhůru na palubu

Vzpomínku na první díl série vyvolá už samotné prostředí hry. Ocitnete se na palubě obrovské luxusní výletní lodi zařízené ve stylu třicátých let, což znamená stěny obložené dřevem, křišťálové lustry visící ze stropů, červené koberce na schodištích, velké jídelny…skoro jako v jednom sídle uprostřed lesů. Útroby lodi navíc nabízejí i kilometry potemnělých servisních uliček, obrovské strojovny, a tak podobně. Plus se ocitáte na neklidném moři uprostřed bouře, kdy provazce deště neúnavně bičují okna - jaké nádherné prostředí pro hrůzyplnou noc.

Revelations 07.jpg Revelations 08.jpg

Bloudění obrovskou lodí, kde nechybí spousta zamčených dveří, ke kterým najdete klíče teprve v pozdějších fázích hry, zpestřují menší epizodky z dalších prostředí. Obvykle bývají o něco akčnější, takže výsledný mix je hodně různorodý a dokáže udržet pozornost.

Revelations 05.jpg Revelations 09.jpg

Celkově pojetí hry do podoby série menších epizod s vyvrcholením na konci funguje výborně, i když z příběhového hlediska občas mate, protože jsem netušil, kdo kde právě je a proč. Děj tradičně plný smrticích virů, podivných organizací, podlých triků a nečekaných překvapení je solidní, nicméně ho kazí hloupé dialogy a nenápadité postavy. Ostatně i laciné erotično v podobě rozepnutých dekoltů a sexy neoprenů (však uvidíte) si zaslouží spíš znuděný povzdych.

Šetřete municí

Herně fungují Reveletions v zásadě jako klasická third person akce, ovšem hororového stylu. Munice a léčivých bylinek obvykle není moc, zatímco odolných smrticích mutantů ano. Základní zrůdičky moc strachu nenaženou, dají se poměrně pohodlně zlikvidovat, než se k vám stačí dobelhat. Tvůrci to kompenzují přidáním speciálního skeneru – ten nejen odhaluje ukryté předměty, ale po naskenování určitého počtu příšer vám dá cennou léčivou bylinku. A vzhledem k tomu, že za snímání živých mutantů získáte víc bodů než za jejich bublající kalužiny, je tu dané dilema: „riskovat zranění nebo vsázet na jistotu?“

Dalším zajímavým prvkem se stává modifikace zbraní. V podobě různých dílů lze zvyšovat kapacitu zásobníku, zvětšovat kadenci, či třeba omračovat protivníky a je toho víc. Díly jde obvykle používat do všech typů zbraní a můžete je libovolně (na speciálních místech) vyměňovat. V kombinaci s limitem na tři nesené zbraně tak získáváte další zábavu v podobě upravování si arzenálu na míru svého herního stylu.

Mám tomuhle slizákovi nasypat do rozteklého obličeje většinu své munice, nebo ho oběhnu?

Ty lepší díly čas od času vypadávají ze silnějších potvor, což vás zase nutí rozhodovat: „mám tomuhle slizákovi nasypat do rozteklého obličeje většinu své munice, nebo ho oběhnu?“ Právě tohle vše dává dohromady velmi zábavnou hru, od které budete mít problémy se odtrhnout. Potěší vyšší obtížnost, souboje s bossy jsou většinou hodně intenzivní a párkrát si je zopakujete, což je fajn. I herní doba kampaně je se svými zhruba 8 až 10 hodinami dostatečná.

Revelations 02.jpg Revelations 10.jpg

Navíc nechybí naprosto úžasný multiplayer, kde se spoluhráčem probíháte částmi map z kampaně a likvidujete protivníky. Oproti kampani se jedná ještě o něco akčnější záležitost – mutanti mají nad hlavou ukazatel zdraví a navíc můžou existovat s určitými bonusy do odolnosti, rychlosti a tak podobně. Podle vašeho umu získáváte body, které se dají utrácet za odemykání nových zbraní, vybavení a dalších bonusů. Resident Evil: Revelations je tak zábavou velmi výživnou hrou a důstojným dílem série. Rozhodně nepůsobí jako okleštěná náhražka před vydáním plnohodnotného šestého dílu, takže určitě palec vzhůru.

Dostupné pro: 3DS
Žánr: Akce | Surival horor
Výrobce: Capcom | Webové stránky hry