Retro: Úchvatné Gran Turismo 2 bylo vzorem pro ostatní závodní hry

Závodní hry vždy bojují o prvenství v počtu a zpracování tratí, v modelech aut a hlavně v jízdních vlastnostech vozidel. To vše se podařilo ovládnout legendárnímu Gran Turismu. Dnes se podíváme na druhý díl této skvělé série, která vychází do dnes. Nejnovější díl s názvem Gran Turismo Sport vyjde 15. listopadu tohoto roku.

Gran Turismo se svým druhým dílem udělalo na trhu se závodními hrami velký poprask. Bylo skvělé a nastavilo laťku grafického zpracování aut, tratí a celkově celé hry dost vysoko. Podle Gran Turisma 2 se hodnotily ostatní závodní hry a pro mnohé automobilové nadšence se hra stala důvodem ke koupi PlayStationu, pro který byla připravována. 

Hra ve své době obsahovala neuvěřitelných 650 modelů aut a 28 tratí. Většina tratí byla fiktivních, ovšem hra obsahovala kalifornskou Lagunu Secu a legendární Pikes Peak. Ty byly založeny na reálné předloze. Délka trati ale neodpovídala a ani okolí nebylo podle zkutečnosti. Obě tratě byly přizpůsobeny co nejlepší hratelnosti.

maxresdefault.jpg

Díky nadupanému obsahu muselo být Gran Turismo 2 rozděleno na dva disky. Jeden obsahoval arkádovou část, kde jste mohli hrát multiplayer na splitscreenu a režim rallye.

Na disku nadepsaném Simulation se pak nacházela kampaň, tedy Gran Turismo tak, jak jsme ho znali z předchozího dílu. Zajímavá byla možnost přenést garáž z kampaně do arkádové části pro oba hráče. Mohli jste tak s kamarády na kartách donést uložené pozice a každý si při hře pro více hráčů mohl vybrat ze svých aut z kampaně.

maxresdefault (1).jpg

Hra je opravdu nadupaná obsahem a neustále budete mít co dělat. Když poprvé „přijedete“ do města, máte na kontě 10 000 cr. a žádné auto. Nemáte žádné licence a jezdit tak můžete jen jeden nebo dva závody.

Za 10 000 cr. ale nepořídíte žádnou střelu a nezbude vám tak nic jiného, než koupit ojetého Peugeota nebo Hondu (za mě to byla vždy Toyota Celica z roku 92). Pak už stačí jen udělat licence a vyhrávat závody. Za ty samozřejmě dostanete peníze a za ty můžete nakupovat a vylepšovat auta. Kromě klasických závodů a pohárů můžete ve hře najít také rally kampaň, na kterou musíte pořídit speciální rally pneumatiky či přímo rally auto. Je krátká, ale rozhodně nedělá ostudu.

maxresdefault (6).jpg

Nechybí ani závody na výdrž. Jedná se například o závod na 200 kol, který můžete jet až 2-3 hodiny reálného času. Jedna trať pořád dokola. Ovšem motivace ve formě stovek tisíc za výhru vás udrží na cestě celou tu dobu. Nechybí ani závody jednotlivých automobilek, které najdete přímo u “prodejců”. Spousta závodu je různě omezena, například pro auta se zadním pohonem, limitem v počtu koní nebo různé typy aut.

maxresdefault (2).jpg

maxresdefault (3).jpgmaxresdefault (4).jpgmaxresdefault (5).jpg

První díl obsahoval auta spíše z japonské výroby a vývojáři tak napodruhé chtěli vyhovět všem. Podařilo se jim vymodelovat přes 650 automobilů od světových značek, jako je Mazda, Honda, Citroën, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot či Ford. Nechybí ani luxusní vozy od Jaguaru, Aston Martin nebo BMW. Ve hře dokonce Mini Cooper Mr. Beana.

maxresdefault (9).jpg

Všechny auta pak můžete upravovat a vylepšovat. Za peníze tak nakupuje součástky a zlepšujete jízdní vlastnosti auta, jako je rychlost, řazení, stabilita na vozovce a spoustu dalšího. Celé auto si také před každým závodem můžete patřičně poštelovat, tak jak uznáte za vhodné. Pro nadšence do auta bylo Gran Turismo 2 skvostem.

Gran Turismo 2 bylo rozhodně skvělou hrou a určitě si i dnes najde někdo, kdo ji běžně paří doma či ji čas od času zapne. Na PlayStationu to byla rozhodně nejlepší závodní hra a spoustu hráčů ji pak hrálo ještě na PS2.

Diskuze (9) Další článek: Ubisoft uvede svou první hru pro virtuální realitu v říjnu, poběží na Oculus Rift

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,