Square Enix: „Současná generace konzolí je tu příliš dlouho“

Aktuální generace konzolí má prý za následek rostoucí sílu mobilů a podobných platforem.

Podle Juliena Mercerona, což je technology director ve Square Enix, je tu současná generace konzolí moc dlouho a způsobuje odliv vývojářů na mobilní platformy. „Sony a Microsoft o této generací říkají, že má vydržet sedm, osm, devět nebo dokonce deset let, a to je ta největší chyba, co udělali,“ řekl Merceron pro web Gameindustry. „Tahle generace tu je příliš dlouho a říkám to, protože tu je spousta vývojářů, kteří pracovali na nové platformě, a když neuspěli, počkali si na příští generaci. Jenže to tentokrát nejde.“ Merceron si myslí, že se takoví vývojáři přesunuli na jiná prostředí, jako jsou webové prohlížeče, iOS a tak podobně, přičemž se už zpátky ke konzolím nevrátí. Za rozvoj těchto platforem a jejich rostoucí sílu prý máme poděkovat Microsoftu a Sony, kteří otálejí s novým hardwarem.

square-enix-logo-002.jpg

Budoucí generace by tu měly být kratší dobu, navrhuje Merceron a měly by méně záviset na komplikovaném a drahém hardwaru. „Když uděláte startovní nároky příliš vysoké, víc studií zanikne, víc vydavatelů zanikne, na platformě bude méně titulů atd. Když platformu uděláte přístupnější, dáte lidem větší šance a budete mít lepší portfolio při startu.“ V současné době prý není potřeba udržovat trvanlivost konzole komplexním hardwarem a složitým vývojem – to bylo důležité u offline generace konzolí, aby byl vidět postupný růst vizuální kvality nových her. Teď se to prý dá nahradit online modelem prodejů (Merceron má zřejmě na mysli fenomenálně úspěšný App Store Applu).

Hodí se připomenout, že Square Enix se v současnosti usilovně připravují na novou generaci konzolí, což dokázali působivou ukázkou Agni's Philosophy běžící na novém enginu Luminous. 

Zdroj: Eurogamer
Diskuze (2) Další článek: Fešná Korejka v kostýmu Nidalee z League of Legends

Témata článku: , , , , , , , , , ,