Star Wars: The Old Republic se chce vymanit ze škatulky MMO důrazem na větší příběhovost. A právě tomu se věnujeme v prvních ze série dojmů.
Star Wars: The Old Republic představuje bezesporu největší MMO událost posledních let. Důvod je snad jasný, hra je zasazena do obrovsky populárního světa Star Wars a pracuji na ni borci z Bioware (tvůrci Mass Effect, Dragon Age atd.). Poslední týdny se probíjíme s kolegy z redakce betou a prostřednictvím série článků se vás postupně pokusíme seznámit se všemi hlavními aspekty hry. Začneme tím nejdůležitějším.
Cesta Sitha
V aktuálně běžící betě mám rozjeto hned několik postav, ale na zatím nejvyšší úroveň jsem se prosekal se svojí Sith bojovnicí (tedy teď už je Marauder).
Celým The Old Republic se táhne primární příběhová linka
Protivníky efektně porcuje dvěma světelnými meči, nekonečným kosmem korzuje ve svoji čerstvě získané vesmírné lodi, pomáhají ji dva pomocníci a příběhově se dostala do 1. kapitoly. Přesně tak, celým Old Republic se táhne primární příběhová linka a styl vyprávění odlišuje hru od ostatních MMO.
Můžete si říct, že to je „jen“ příběhová animace s rozhovorem před každým questem, ale hře to dodává hrozně moc. Kompletní namluvení a systém dialogů známý z Mass Effect skvěle buduje atmosféru a vtažení vaší postavy do hry.
Zapomeňte na nudná okna se záplavou textu, tady vás čekají animace s výborným střihem a kamerou. Co na tom, že následně pak běžíte plnit poměrně klasické úkoly na téma: zabij tolik protivníků, posbírej suroviny, oskenuj droidy a tak podobně.
Ve velké části slouží volba odpovědi v rozhovorech spíš pro hraní role a získání dalších informací (ostatně tak to platí u klasických RPG), nicméně občas vaše volba ovlivňuje stejně jako v KOTORu náklonnost vašeho společníka k vám a ještě tu jsou volby Temná/Světlá strana síly, které drobně mění dění questu (plus postupně upravují vizuální podobu postavy a zpřístupňují některé vybavení). Pokud jsem tak například poměrně zkraje zabil jednoho tatíka od rodiny, o pár úkolů později si na mě vyšlápla jeho dcera. Jsou to sice drobnosti, ale v klasické MMO na ně nenarazíte.
Vítejte na nových světech
Větší důraz kladený na příběh hodně dodává i uvěřitelnosti lokací. Mám za sebou dva úvodní světy a část třetího a rozhodně se mi líbí jejich rozdělení do několika jasně definovaných linek. Například na Korribanu odhalujete starověká tajemství, na Dromund Kaas řešíte problémy s odpadlým Sithem atd. Jistě, ostatní MMO takovéto epizodky též nabízejí, ale v Old Republic jsou podány daleko bezprostředněji. A jsou tu i další drobnosti, jako například vaši společníci, co hlasitě komentují události, nová místa atd. V klasickém RPG docela běžné, v MMO nikoliv.
Na druhou stranu je vidět, že hra má stále daleko do klasického RPG pro jednoho hráče, protože na nějaké zásadní události formující celý svět jsem (zatím) nenarazil. Většina důležitých příběhových pasáží se odehrává v instancích pro vaši postavu, zbytek světa je prakticky společný pro všechny. Do své příběhové instance si sice můžete vzít i jiné hráče, ale nesmí mít stejné povolání, jako vy.
Ve skupinových rozhovorech u skupinových úkolů se pak automaticky náhodně hází, kdo vybere další odpověď. Získáváte za to Social body do jednoho z několika specifických ukazatelů, což vám následně zpřístupní nějaký menší bonus (na 1. úrovni nad hlavu můžu vykouzlit emblém). Je to maličkost, ale dokáže v rozhovorech vytvořit pocit, že každý z hráčů má nějakou roli a není jen divákem toho, kdo kliknul na rozhovor jako první.
KOTOR online
Po zkušenostech s berou už dokážu pochopit, co mysleli Bioware tím, když kdysi mluvili o The Old Republic jako o KOTOR 3,4,5… Rozdíl mezi single a MMO hrou se zde hodně stírá a nejednou jsem se přistihnul u toho, že žiju v dojmu, jako bych hrál klasické RPG. Pocit volby je často jen iluzí jako u Dragon Age 2, ale to se popravdě dalo čekat. Výhody nicméně zdá se převažují, další hráči dávají celému univerzu ještě větší pocit živosti.
Dokážu představit, že bych The Old Republic doporučil i pro spíše samotářského hráče, který miluje Star Wars, rád objevuje nové světy a zase nemusí mít tolik ty klasické MMO věci jako guildy, raidy, PvP a podobně. Dá se toho tady i bez nich dost užít.
Dokážu představit, že bych The Old Republic doporučil i pro spíše samotářského hráče
Svět The Old Republic mi po aktuálních 20 úrovních nabídl celou řádku zajímavých událostí, nádherné lokace a hlavně ten skvělý pocit Hvězdných válek, kdy moje bojovnice skáče na 10 metrů, dvěma meči za doprovodu známého bzučení seká agenty Republiky, odráží laserové paprsky a provádí další veselosti.
V tomhle The Old Republic zdá se exceluje a zda to bude tak pokračovat i dál se pochopitelně snažím zjistit a dám vědět. Příště se mrkneme na další aspekty hry – soubojový systém, strom dovedností a tak podobně.