The Legend of Zelda: Skyward Sword – prostě skvělá (recenze)

Série The Legend of Zelda slaví 25. narozeniny a lepší dárek než Skyward Sword si snad fanoušci ani nemohli přát.
Kapitoly článku

Za těch 25 let prošla legendární série The Legend of Zelda mnoha změnami. Ať už představovaly třeba plošinovkové pasáže v Zeldě II, korzování mezi dvěma verzemi světa v A Link to the Past, přerod do temnější a 3D grafiky v Ocarina of Time, nebo naopak posun vstříc pestrobarevnému cellshade zpracování ve Wind Wakerovi. A zapomenout nesmím ani na kooperativní Four Sword Adventures, k jejichž vychutnání naplno jste krom GameCube potřebovali i čtyři GameBoye Advance. Hlavní novinka ve Skyward Sword není vidět z obrázků, ale její převratnost pochopíte, jakmile se ponoříte do hry.

 

The Legend of Zelda: Skyward Sword totiž představuje hru, která naplno využívá možnosti pohybového ovladače, aniž by se jednalo o sbírku miniher či simulátor vaření. 

Skyward Sword je hrou, kterou jsme chtěli už od Twilight Princess

Už první souboj, ve kterém musíte pečlivě sledovat, kde má protivník slabinu a z té strany seknout, vás utvrdí v tom, že se jen těžko budete chtít vracet ke klasickému ovládání tlačítky. Tvůrci schopnosti Wii MotionPlus brilantně zakomponovali do tradiční hratelnosti Zelda her, což ze Skyward Sword dělá hru, kterou jsme chtěli už od Twilight Princess. A vlastně to z ní dělá i jednu z nejlepších her na Wii vůbec.

Ve stopách Zeldy

Legenda vypraví o Bohyni, která zachránila lidstvo ve válce s démony a poskytla jim nový domov na ostrově vysoko v oblacích. Povrch země se stává jen historkou, obyvatelé Skyloftu si žijí nad neproniknutelnou hradbou mraků a mezi jednotlivými vznášejícími se ostrůvky cestují primárně na křídlech obřích ptáků jménem Loftwing. Ti nejšikovnější mladíci se mohou stát nebeskými rytíři a právě nastal čas zkoušky i pro našeho nemluvného hrdinu.

Zelda Skyward Sword 14.jpg Zelda Skyward Sword 16.jpg

Poměrně dlouhý úvod na nebeském ostrově nenásilně seznamuje s hrou a hlavně vztahem mezi Linkem a jeho přítelkyní z dětství, Zeldou. Přesně tak, tentokrát žádná princezna, ale dcera ředitele akademie rytířů. A docela rázné děvče.

TIP:  Zelda slaví 25 let – 5 věcí, které jste o legendární sérii nevěděli

Počáteční veselé pošťuchování a roztomilá romance je rázně utnuta, když Zelda mizí v zemi pod mraky a náš hrdina jako tradičně musí navléknout zelenou tuniku a vyrazit na největší dobrodružství jeho života.

VIDEO: 4963 'The Legend of Zelda: Skyward Sword - Trailer'

Je sympatické, že Zelda tentokrát nehraje jen klasickou dívku v nesnázích, ale má i svoji další roli, víc však prozrazovat rozhodně nehodlám.

Stejně a přesto jinak

Svět nad mraky představuje ekvivalent oceánu z Wind Wakera, místo voda sice vzduch, ale ostrůvky k prozkoumání tu též najdete. Sice jen pár z nich nabízí něco skutečně smysluplného, avšak létání je chytlavé (Loftwinga ovládáte nakláněním ovladače) a hlavně svět nad mraky není až tak zbytečně roztahaný.

Skyward Sword opět dokazuje absolutní nadřazenost designerů z Nintenda

Hlavní zábava se však odehrává na zemi, přesněji řečeno ve třech regionech: les, poušť a sopka. Netřeba se bát nízkého počtu, protože každá z oblastí má solidní rozlohu a hlavně se její zákoutí před vámi postupně odemykají.

Zelda Skyward Sword 02.jpg Zelda Skyward Sword 03.jpg

Skyward Sword opět dokazuje absolutní nadřazenost designerů z Nintenda. Každá lokace je naprosto brilantně navržena. art.pngMá svůj smysl a logiku, působí naprosto soudržně. Na začátku se vždy cítíte zahlceni a naprosto ztraceni: „zcela nové prostředí, co mám dělat, kam jít?“ Jenže už pochvíli pochopíte smysl, cesta vpřed se sama začne ukazovat a vás zachvátí objevitelské nadšení. Jako lákadlo k budoucímu prozkoumávání slouží zdánlivě nedosažitelná místa a tajemné objekty.

Hra jde tentokrát trochu víc ve stopách Castlevanie nebo Metroida, takže vás nechá vracet do už projitých částí, nicméně vždy přidávají něco nového a funguje i systém zkratek (kláda shozená z předtím nedostupného útesu…), takže se nudit nikdy nebudete. Naopak začnete oceňovat, co všechno tvůrci dokázali do jednotlivých světů ukrýt a jak jsou komplexní.

Dostupné pro: Wii
Žánr: RPG | Akční RPG
Výrobce: Nintendo | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 18. listopadu 2011
  • Skvělé ovládání
  • Brilantní design
  • Dlouhá herní doba
  • Spousta nových nápadů
  • Perfektní hratelnost
  • Nádherná grafika a hudba
  • Občas probleamtická kamera
  • Ovládání není stoprocentní
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,