Time Splitters 2 – nejzajímavější původní 3D akce pro PS2

Možná se divíte nadpisu, jelikož pro spoustu lidí byl první díl Time Splitters spíše zklamáním. Povíme si i něco o tom, proč se tak stalo, nicméně smyslem tohoto článku je ukázat vám exkluzivní 3D akci pro PS2, obsahující 80 hratelných postav, podporu hry na osmi konzolích zároveň a další překvapivé zajímavosti.
Možná se divíte nadpisu, jelikož pro spoustu lidí byl první díl Time Splitters spíše zklamáním. Povíme si i něco o tom, proč se tak stalo, nicméně smyslem tohoto článku je ukázat vám exkluzivní 3D akci pro PS2, obsahující 80 hratelných postav, podporu hry na osmi konzolích zároveň a další překvapivé zajímavosti.

První Time Splitters měla tu smůlu, že musela být dokončena za velmi krátkou dobu, jelikož Sony potřebovalo tituly pro launch své nové konzole a navíc fanoušci čekali skutečně mnoho, vzhledem ke skutečnosti, že v týmu Free Radical Games, který hru vyvíjel, pracovali lidé z Rare, společnosti zodpovědné za nejslavnější konzolovou 3D akci té doby – Goldeneye pro N64. Jenže zatímco tato Bondovská akce měla propracované mise plné nejrůznějších úkolů, souvisejících s příběhem, Time Splitters (dále jen TS) byla jednoduchou akční záležitostí, která nejvíce těžila z extrémně rychlého a povedeného multiplayeru, od kterého se prostě nedalo odtrhnout (a to ani v jeho simulované verzi při boji s boty!). Tak se stalo, že TS byla docela jinou hrou, než hráči čekali a pro svoji primitivnost (ne po technické stránce) jí většina z nich opovrhla. Jenže tentokrát měl vývojový tým mnohem více času a zdá se, že pro nás dal dohromady něco mimořádného.

Time Splitters 2Time Splitters 2

Time Splitters 2 tvoří v základu devět úrovní pro singleplayer, které vedou z divokého západu až do Neo-Tokia. Každá úroveň bude sestavena z mnoha drobných úkolů (oproti jednomu prostému, který tvořil náplň misí v prvním dílu). Nyní budete v průběhu úrovní nahazovat generátory, řešit drobné prostorové puzzle, zabíjet specifické cíle a získávat významné předměty, to vše za neustálého boje s inteligentními nepřáteli, kteří budou lézt, létat a plazit se ze všech směrů.

Hra bude obsahovat 80 hratelných postav pro multiplayer, který se tak stane ještě živějším, než v prvním díle (čemuž se ani nechce věřit, kdo zažil zuřivé šílenství multiplayeru v TS, ví o čem je řeč). Multiplayer sám pak bude naplněn tolika volbami a možnostmi, až z toho přechází zrak: capture the flag/bag, escort a last man standing módy, návrat MapMaker utility v mnohem širší míře (nyní si budete moci stavět nejen dokonale zabijácké mapy pro vyvražďování „přátel“, ale bude možné vyrábět i vlastní singleplayerové mise s jednoduchými úkoly, přičemž budete rozmisťovat nepřátele, NPC, dveře, klíče a třeba i světla!), bude možné propojit až osm konzolí dohromady, ale také zůstala možnost rozpůlené obrazovky.

Time Splitters 2Time Splitters 2

Hra poběží na konstantních 60-ti obrazech za vteřinu, navzdory občas vysokému množství nepřátel na obrazovce, mnoha zničitelným drobnostem (melouny, například) a různým efektům, jako jsou záblesky výstřelů či kouř z výbuchů. Samotný engine by měl mít slušně propracované fyzikální vlastnosti, což demonstruje například pasáž, ve které střelbou do koulí v herně hrajete kuželky. Další zajímavostí je možnost využívat vodní plochy k uhašení plamenů, pokud vás zasáhne exploze nebo palba z plamenometu. Mnoho drobností dokládá, že v případě TS 2 skutečně měli vývojáři dostatek času na propracování hry ke spokojenosti reptalů. Vložili tam dokonce i miniaturní obrazovku, na které můžete sledovat cíl mise, pokud je zrovna mimo váš dohled.

Navzdory uvedeným skutečnostem hra ještě stále není hotová a bude se na ní pracovat ještě několik měsíců, než spatří světlo světa někdy s příchodem letní sezóny 2002.

Diskuze (1) Další článek: Film Pán prstenů: Společenstvo prstenu – ožívající legenda

Témata článku: , , , ,