Trial Xtreme 4: přes překážky (mobilní recenze)

Žánr závodních her na mobilních platformách kvete. Není divu. Posadit se za volant nebo za řidítka motorky na pár minut na cestě zabaví. Zabaví i motorkářské čtvrté pokračování Trial Xtreme?

Pakliže jste na sérii Trial Xtreme od Deemedya dosud nenarazili, nic se neděje, hnedle vám ji představíme. Jedná se o závodní hru z pohledu ze strany, ve které se zhostíte role řidiče crossové motorky a vaším úkolem bude dostat se přes všechny možné (i nemožné) překážky na druhý konec tratě.

Na trať můžete vyrazit sami, anebo proti živému synchronizovanému závodníkovi. Nejde tu o živé a simultánní hraní hráčů jako v klasickém online multiplayeru, nýbrž o závody s duchem protihráče, který reprezentuje jízdu člověka třeba až z druhého konce světa. Tenhle prvek se nám zamlouval, protože jste v neustálém spojení s ostatními hráči, což vás neustále nutí zlepšovat se. Zároveň to ale vyžaduje neustálé připojení k internetu, což už tak fajn není.

IMG_3328.PNGIMG_3329.PNGIMG_3330.PNG

Tuning ve jménu sponzorů

Vedle klasického ježdění přes překážky se budete muset starat i o další věci s ním souvisejícími. Motorku budete muset neustále upgradovat, abyste byli konkurence schopní, na pořadu dne je i hledání sponzorů, kteří vás zásobují penězi a třeba i účast v duelech či hromadných turnajích, jejichž vítězství znamená vždy tučnou odměnu. A s tou se to pak – jak známo – lépe táhne.

Turnaje i duely se konají v pravidelných intervalech a sponzoři se vám nepřihlásí jen tak, takže se budete muset neustále snažit

Okolního vyžití v Trial Xtreme 4 zkrátka najdete dost. Turnaje i duely se konají v pravidelných intervalech a sponzoři se vám nepřihlásí jen tak, takže se budete muset neustále snažit. Pořád je ale jádrem samotné hry ježdění, tedy ovládání, hratelnost a vyladěnost celé hry celkově. Jak na tom Trial Xtreme 4 je? Slušně.

IMG_3333.PNG

Dotek jedna radost

Klasické schéma ovládání (nalevo šipky na naklánění doplněné o pružicí tlačítko a vpravo plyn a brzdový pedál) funguje na jedničku. Postava reaguje rychle a každý dotek se tak přesně promítá do chování motorky. Dobře fungující ovládání je základním předpokladem pro dobrou hratelnost. Tou Trial Xtreme 4 disponuje také, navíc díky nenucené grafické stránce výborně běží i na starších zařízeních. Na námi použitém iPhonu 6 a HTC One nešlo o žádný problém.

Prakticky okamžitě po spuštění můžete usednout za řidítka, chopit se motorky a začít brázdit nevyzpytatelné tratě. Těch je v základní verzi zadarmo šedesát, přičemž všechny se odehrávají v nákladním přístavním depu. Proto budete jezdit po vagónech, různých rampách, dřevěných konstrukcích a překonávat při tom i netypické překážky jako jsou vybuchující miny, hýbající se plošiny a vzduchové proudy. I v jednom jediném prostředí se dá docela dobře vyřádit.

Další oblasti a tedy i další desítky tratí si už musíte dokoupit za reálné peníze. Vzhledem k tomu, že balíček jednoho prostředí se šedesáti mapami vyjde na 2$, je třeba si rozmyslet, kterou (a zda vůbec nějakou) oblast dál dokupovat. I v základních mapách se dá užít dost srandy. Budete-li chtít víc, vždy tady je možnost balík tratí rozšířit. Při nákupu dalších třech prostředí už se ale vyšplháte na cenu 6$, což už za minihříčku stylu Trial Xtreme nemusí být přijatelná cena.

IMG_3336.PNGIMG_3345.PNGIMG_3350.PNG

Čtvrté pokračování se hraje dobře, i díky originálním a dobře vyváženým tratím, které představují výzvu, ale zároveň nejsou nijak extra náročné. Hratelnost je rozhodně nejsilnější stránkou hry, potěší ale i docela pěkná grafika. Sem tam překvapily občasné záseky i přesto, že jsme hru testovali na iPhone 6. Těšit se můžete také na srandovní fyziku panáka v době pádu a docela slušný drnčivý zvuk motorky.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Arkády | Triková závodní arkáda
Výrobce: Deemedya M.S.
Začátek prodeje: 15. ledna 2015
  • Design tratí
  • Dobrá hratelnost
  • Reagující ovládání
  • Nic nového
  • Nutnost připojení

Trial Xtreme 4 je dobrá hra. Zadarmo můžete pokořit šedesátku docela různorodých tratí plných nevyzpytatelných překážek. Hráči jistě ocení pořádání duelů a turnajů. Přesto se Trial Xtreme 4 s králem žánru Trials, přestože v podstatě herní mechanismy počinu od RedLynx napodobuje, jak jen to jde, nemůže rovnat, protože nepřichází s ničím novým. Přesto se u hry můžete na několik cest dobře zabavit. A úplně zdarma.

Hra byla testována na zařízení HTC One a iPhone 6 a je zcela zdarma ke stažení na Google Play a AppStore.

Za zapůjčení iPhonu děkujeme eshopu CZC.cz. logo_vertikalni_CZC.cz.jpg

Diskuze (1) Další článek: Podívejte se na úvodních 20 minut z tajemné adventury Life is Strange