UbiDays 07: reportáž ze srdce Louvru

Ubisoft, kdysi nenápadný vydavatel, dnes symbol sérií jako Splinter Cell, Rayman nebo Prince of Persia, z nichž většina se již brzy dočká následovníků. Francouzský vydavatel sezval minulý týden své partnery a zástupce médií přímo do srdce Paříze, aby jim zde představil očekávaný letošní line-up. Byli jsme u toho a víme, čím vším nás Ubisoft letos (ne)překvapí.

Časy se mění. Zatímco v předcházejících letech byla pozornost médií právem věnována americké E3, na níž byla soustředěna většina mediálního dění, letos donutila změna jejího formátu evropské vydavatele reagovat - a očekávané tituly představit v rámci vlastních akcí. Tradiční květen v tomto vyplnil francouzský Ubisoft, jenž v posledních letech dostál pozici černého koně mezi herními vydavateli. Strategie firmy v sobě kombinuje jednoduché tři prvky - chytrou směsicí pokračování zažitých sérií (Splinter Cell, Rayman atd.), oživení těch zahnívajících či již pomalu zapomenutých (Heroes, Might & Magic atd.) a samozřejmě také vznik vlastních, nových značek (připravovaný Assassin´s Creed nebo Haze), na kterých bude firma v příštích letech stavět.

Jako místo činu pro představení letošního line-upu byla vybrána Paříž, přesněji řečeno majestátné prostory pod známou prosklenou pyramidou, kterou u nás proslavila nedávná Šifra mistra Leonarda. Česká výprava, sestávající ze zástupců domácích partnerů Ubisoftu (Cenega a Playman) a čtyř redaktorů herních médií, zůstala na rozdíl od mnoha pečlivě naplánovaných akcí tentokrát napospas osudu již na pařížském letišti – a po seznámení se s místní veřejností statečně dorazila na hotel a posléze i s hodinovým zpožděním na samotnou akci. Pro dvoudenní akci sliboval Ubisoft zásadní odhalení, stejně jako možnost detailního nahlédnutí na vnitřnosti již ohlášených titulů. Bohužel dojmy z akce jsou v tomto rozporuplné a když je řeč o splnění přislíbeného, má Ubisoft před novináři velký dluh.

  
Nejdříve krátké focení české dvojice zástupců českých partnerů Ubisoftu (Cenega a Playman), poté tiskovka a na konec i party

Očekávaná tisková konference byla zahájena v úterý 22. května v šest hodin večer, řadu odhalení nových her však nahradily jen drobné, nikoliv však zásadní premiéry. Přislíben byl další díl Rayman Raving Rabbids, šílených králíků, kteří zaujali coby povedená směsice miniher – bohužel však bez silné, kompaktní hry jednoho hráče. Druhý díl z vyjetých kolejí nevybočí a naváže na svého předchůdce. Jak potvrzují naše dojmy po letmém zahrání hry, nemá cenu čekat zásadní změny ani od technologické stránky věci. Tvůrci sází na originalitu a vtip svého díla, který se konec konců nedá odepřít už po shlédnutí prvního, "záchodového" videa. Přesto stažení traileru - už kvůli zpestření všedního dne – doporučuji, třebaže titulu se dočkají pouze majitelé konzolí Wii a DS.

Kdo by čekal, že opatrnými krůčky postupuji od méně zásadního odhalení k druhému, bude nemile překvapen. Sám Yes Guillemet sliboval na Ubidays odhalení exkluzivní hry pro PS3, jíž se však stává jíž dříve odhalená střílečka Haze - nemusíme se však bát o osud verze pro PC a Xbox 360, které se zcela jistě dočkáme, jen s doposud nespecifikovaným zpožděním. Hru jako celek lze těžko hodnotit v současné fázi vývoje, nicméně já sám jsem po shlédnutí prvního loňského traileru očekával bohatou prezentaci s důrazem na rozvrácenost herního světa, nebo další rozvedení pocitu beznaděje, který je silně cítit z prvních sekund traileru letošního. Pravda není ani na jedné straně. Haze se prvními nitkami příběhu i toho, co jsem měl možnost vidět během hraní, tváří jako propracovaná, nicméně nikterak inovativní střílečka. A bohužel zatímco druhé králíky si mohl každý vyzkoušet na vlastní kůži, ovladač k Haze byl pečlivě chráněn vývojáři.

Ubisoft také na úvodní konferenci, kterou později večer nahradila odpočinková party, oznámil vznik hry na motivy připravovaného filmu Beowulf režiséra Roberta Zemekcise - nic konkrétního však nebylo ani řečeno, ani na živo prezentováno, což konec konců platí také o samotném snímku. Částečnou radost mohou mít majitelé Xboxu 360, kteří se (pravděpodobně ještě letos) dočkají vylepšené verze akčního RPG Dark Messiah of Might & Magic, jež - slovy traileru - nabídne ještě více akce (a přislíbené dvouhodinové rozšíření jinak stejné kampaně) a nově také propracovaný multiplayer. Na hře jako celku se přitom nic zásadního nemění, graficky vypadá na Xboxu 360 srovnatelně s PC a hratelnostně budeme moudřejší teprve v dalších měsících.

  
Nejlepší byly ty jednohubky s paštikou, nemám pravdu, Tukane? * Taky si říkáte, jak může parta králíků pobláznit svět? * Wii funguje jako magnet i na herní vývojáře

Na akci konec konců nechyběly ani další pecky, o nichž toho v posledních měsících neslýcháme málo. Splinter Cell: Conviction byl sice prezentován v pohybu a na první pohled zaujme změna herního konceptu i větší detailnost prostředí (více již brzy v samostatném preview), stále však byla na hře patrná velká nedoladěnost a jsme zvědaví, jak se tvůrci poperou s listopadovým termínem vydání. Nedávno představená strategie End War pro PS3 a Xbox 360, stejně jako např. střílečka Haze, byla přítomna pouze trailerem, který si můžete snadno stáhnout z internetu – slova jsou tedy zbytečná. A noví Brothers in Arms? Alespoň ty tvůrci prezentovali za chodu PC verze, s povedenou grafikou a velkým důrazem na příběhovou složku. Ani zde nicméně nebylo možné si hru zahrát, což je pro potřeby novinářů a prvních dojmů nezbytné. Malou záplatou se tak staly rozhovory s tvůrci, které sice nezacházely do detailů, alespoň však přiblížily vizi jejich připravovaného titulu. Škoda jen místy nezvládnuté organizační stránky věci, to když měla česká výprava pro sebe určenu hodinu a půl času, kdy byla – respektive měla být – na jednotlivé prezentace vpuštěna přednostně. Místo toho byl ale tento čas povětšinou věnován pauze na oběd, který vývojářům přejeme – o to hůře jsme se však propracovávali k jednotlivým hrám.

  
Splinter Cell dozná řadu změn, a tak bylo o čem povídat * Stylová prezentace Brothers in Arms * Zase ti králíci

Celkový pohled na připravovaný line-up Ubisoftu nepřekvapí, spíše zklame absencí výraznějšího překvapení, které se od akce podobného rázu očekává. Možná se mnozí z vás ptají, proč nezmiňuji tolik očekávaný Assassin´s Creed – není důvod, vždyť veškerá prezentace byla omezena na jediné video a hratelná ukázka hry přijde až na červencové E3. Opět se tím dostávám k největšímu problému letošního (a prvního) UbiDays – Ubisoft zvolil nádherné a honosné prostředí, jenže za zdmi jednotlivých místností s hrami se neskrýval skutečně hodnotný materiál, který by zaujal (a nemám tím na mysli samotné hry, jako spíše způsob, kterým byly prezentovány).

Hodnotit akci jako celek je vždy nevděčné, u UbiDays ale nelze hovořit o úplné spokojenosti - vždyť nebyl stoprocentně splněn ani jeden z požadavků, které bývá na akce podobného rázu kladen, za dobrý příklad postačí už absentující možnost vlastního hraní klíčových titulů. Snad by se francouzskému vydavateli dal prominout nedostatek nových odhalení, vždyť byla řada her v čele s novým Splinter Cellem oznámena nedávno v zahraničí a toto byla první příležitost „vidětL je v akci. Na konec i toto postačí, abychom vám v dalších dnech nabídli vyčerpávající souhrn informací o několika z nich - sledujte i nadále Doupě.cz.

Diskuze (1) Další článek: 13 miliónů hráčů na Steamu

Témata článku: , , , , , , ,