Unreal 2 – návrat ztraceného syna

Mezi fanoušky unrealovských a quakovských titulů existuje už nějaký ten pátek nepsaná válka, která má rozhodnout – zjednodušeně řečeno – kdo je lepší. Vždy když se blíží tento „konflikt“ k nějakému uspokojivému konci, objeví se nový nadupaný titul jedné či druhé strany a spor se rozhoří znovu. A takovýmto „plamenometem“ bude bezesporu i Unreal 2.
O pokračování titulu Unreal Tournament s názvem Unreal Warfare se ví již opravdu dlouho. O to více překvapující je rozhodnutí autorů o vydání dalšího nástupce, tentokrát však již zcela pravého a „prapůvodního“ Unrealu.

Unreal 2 bude vyvíjen firmou Legend Entertainment a měl by podle autorů spojit to nejlepší z obou předchozích dílů, to znamená z Unrealu i UT. Zaměřen je především na single-player, což jak vidno tvůrcům ani zdaleka nevadí. Proč? Protože v misích, konkrétně ve třinácti (25 levelech), na vás čeká velká spousta, mohu-li to tak říct – multiplayerových prvků. Příkladem budiž několik levelů, v kterých se budete moci setkat s tolik oblíbeným UT Assault módem.

Námětově hra nevychází z prvního dílu, autoři usoudili, že oprašovat slávu tohoto „dědečka“ nemá cenu. No a tak si vymysleli nový, možná trochu „zvláštní“, ale i tak velice zajímavý: V kůži "Terran Colonial Authority Frontier Marshall" (tedy jakéhosi šerifa) budete střežit konec vesmíru na průzkumné lodi Atlantis. Přesto se však vývojáři podobnosti s prvním dílem zcela nevyhnuli – hra se totiž bude odehrávat ve stejném světě jako Unreal. Na druhou stranu by však měl být zcela předělán, takže se nakonec možná s nějakou přílišnou podobností přece jenom nesetkáme.

Unreal 2Unreal 2

Autoři jsou si samozřejmě vědomi toho, že chtějí-li dosáhnout slávy a úspěchů všech svých dosavadních „unrealovských“ titulů, pouhá změna příběhu s novými levely by jim nemusela stačit. Nebudu tady hovořit o nějakých změnách charakteru misí či protivníků (přesto, že se na ně klade velký důraz), zaměřím se hlavně na to, co by vás mohlo potěšit či třeba i překvapit. První výraznější změnou je přidání nových, z některých titulů většině pařanů již známých zbraní - setkat se tedy nyní budeme moci s granátometem, plamenometem, zajímavou novinkou je pak bezesporu zbraň nazvaná leech gun. Pro ty anglicky znalejší, by zcela jistě nebyl problém přeložit si tyto dvě slova - přesto bych se nedivil, pokud by vám výsledek vašeho překladu jako zbraň moc neseděl. Ona totiž leech gun (nebo-li zbraň „pijavice“) funguje na principu vysávání energie z protivníků (takže opět něco jedinečného, jak jsme u unrealovských titulů zvyklí :) Překvapením, tedy alespoň pro mě, je rozhodnutí autorů o celkovém počtu nepřátel na jedné scéně hry – setkáte se tedy naráz maximálně s pěti protivníky, na nějakou „zabíjačku“ tedy zapomeňte.

Dokonalá by měla být grafická stránka hry, která je nyní optimalizována na přístrojích s GeForce 3 (taky bych ji chtěl :-) Autoři si grafiku samozřejmě vychvalují – zmiňují se hlavně o tom, kolik polygonů bylo použito na nepřátele, kolik na samotnou hlavní postavu. Mě a jistě i vás však spíše zajímá to, co uvidím na vlastní oči.

Unreal Tournament byl podle mnohých nejlepší střílečkou v první osobě co se týče multiplayeru (to samé se ovšem tvrdí i o Quake 3). Ani Unreal 2 by neměl být jiný a kromě standardních módů, které jsme mohli najít už v UT (tak např. DM, Team DM, CTF, Last man Standings), přidává ještě několik nových na způsob Team Fortress.

A teď jistě čekáte na oznámení, kdy hra vyjde – autoři tvrdí, že do konce vývoje zbývá ještě zhruba jeden rok – nám nezbývá než doufat, že svá slova dodrží.

Diskuze (4) Další článek: Screenshoty: Shogun: Total War Warlord Edition

Témata článku: ,