PC

Unreal II: The Awakening – návod

Den D nadešel. Po několika letech, kdy byli žurnalisté i veřejnost krmeni pouze malými sousty pochutiny jménem UNREAL II, jsme se konečně dočkali… Tak jsme uvedli recenzi jedné z nejočekávanějších akčních her letošního roku. Nyní vám přinášíme podrobný průvodce všemi misemi.

1. Avalon

Po shlédnutí úvodního intra, ve kterém si poprvé prohlédnete (zatím jen zvenčí) vaši loď Atlantis, se váš hrdina ocitá na ústředním velitelství TCA (Terran Colonial Authority). Vaše žádost o znovupřidělení k mariňákům je zamítnuta a je vám nabídnuta práce pro TCA. Celkem nenásilně je do hry implantována možnost tréninku. Poté, co se váš nadřízený vykecá, dá vám na výběr, zda si chcete projít trénink či se vrátit zpět na svou loď. Po zvolení jedné z možností vyjděte z místnosti a dejte se dolů po schodech a vejděte do výtahu.

Pokud jste zvolili variantu tréninku, pozdravte se s vašim průvodcem Raffem. Trénink má klasické schéma - hra vám vysvětlí, jak se pohybovat, skákat, plazit se apod. Dále si prohlédnete paletu zbraní - nutno však zdůraznit, že pouze ty základní druhy, další typy objevíte až v průběhu hraní. Co pro mne bylo při absolvování tréninku příjemným zpestřením, byl deathmatchový souboj s Raffem. Pravidla jsou jasná - kdo získá 5 fragů, vyhrává. Pokud se vám tohle zpestření zalíbí, není problém si to zopakovat. Až vás to přestane bavit, doplňte si na speciálních postech zdraví a štíty a vyrazte směrem k východů. Atlantis vás již očekává.

2. Atlantis Interlude

Po úvodní animaci vás přijde přivítat Aida a předá vám velení lodi. Poté, co přestanete obdivovat její vnady, souhlaste s brífinkem a následujte ji do „Briefings room“, kde vám Aida sdělí podrobnosti o vaší další misi. Jakmile ukončí hlavní povídání, doporučuji se ji zeptat i na další informace, které mohou být pro pochopení příběhu důležité. V místnosti naproti „Briefings room“ se nachází Isaak - specialista na zbraně. Dokáže o nich povídat celé hodiny. Zajděte také na můstek pozdravit Ne´Bana - vašeho pilota - a prohoďte s ním pár slov. Tak, seznámení s posádkou máme za sebou, můžeme proto směle vyrazit pro odpověď na otázku, co za odporné alieny napadlo poklidnou stanici. Pro spuštění mise dojděte k výsadkové lodi a použitím „use-key“ odstartujte misi.

3. Sanctuary

Po velmi pěkných atmosférických prostřizích se konečně ocitáme v první skutečné misi v Unrealu 2. Zamiřte si to ke dveřím a po schodech dolů. Chlapíkovi, který se zoufale snaží prolézt pode dveřmi, bohužel nepomůžeme. Vydejte se úzkou chodbou vpravo a po chvíli se konečně setkáte s prvními nepřáteli - dejte jim co proto. Po jejich likvidaci s reproduktoru ozve hlas technika Dannyho Millera, který jediný přežil. Otevře vám poklop, dejte se směrem doleva, vynořte se na konci a dejte se po schodech nahoru. Zlikvidujte alieny, za dalšími dveřmi učiňte totéž a vylezte po žebříku - pozor na zákeřný útok zezadu. Ocitáte se v dlouhé chodbě, pokračujte dále a likvidujte odporné alieny, pozor si dávejte na explosivní láhve a na útoky zezadu.

Danny vám oznámí dobrou zprávu - nikde nevidí žádné potvory. Záhy se ovšem přesvědčíte, že nemá tak úplně pravdu. Po jejich likvidaci se proplazte dveřmi a připravte se na další akci. Po zabití všech emzáků vám Danny otevře bezpečnostní dveře, doplňte si náboje a štíty a vejděte do výtahu. Vychutnejte si následující zážitek a poraďte si s příšerou. Vejděte do druhého výtahu a vyjeďte nahoru. Zabijte další příšery. V betonové obruči na levé straně jsou náboje do Assault Rifle, stejně tak nalevo ode dveří, kterými půjdete dále.

Doplňte si náboje a vypořádejte se s uvítacím výborem, na dalším prostranství opět zabijte vše živé (v levé části se nachází náboje) a zamiřte si to doprava ke generátoru. Shlédněte animaci. Nyní máte za úkol nahodit znovu generátor. Prolezte poklopem, zabte aliena a kolem generátoru jděte dále. V místnosti z výtahem se nenechte překvapit útokem ze stropu. Vyjeďte nahoru a probijte se ke dveřím kontrolní místnosti. Ty nejdou otevřít, ale pod oknem se nachází šachta, kterou se do tam dostaneme. Poraďte si se dvěma potvorami a pomocí tlačítek nahoďte generátor. Vraťte se zpět ke generátoru. Ač to na první pohled vypadá nemožně, náš úkol je dostat se úplně dolů. Seskakujte tedy po jednotlivých plošinách dolů. Důležité je včasné načasování. Až budete dole, seberte artefakt a seznamte se s prvním obtížnějším soupeřem. Po jeho likvidaci vstupte do výtahu a mise je u konce.

4. Swamp

Loď s artefaktem měla havárii a váš úkol zní - najít místo dopadu. Cesta k němu je celkem bez problému - stačí sledovat světelné bóje, přičemž kužel světla ukazuje směr, kterým se máte dále vydat. Až dorazíte na místo, pokecejte s mariňákem a vysvětlete mu, jak se věci mají. Vyzbrojte se a vyrazte hledat vhodné místo pro přistání. Kde přesně se toto místo nachází lze jen těžko vysvětlit, protože na vás z obou stran údolí utočí nepřátelé a velmi snadno tak ztratíte orientaci. Území však není rozsáhlé, takže by hledání nemělo trvat dlouho. Po nalezení místa si doplňte zdraví a náboje. Mariňáci mezitím na oba konce údolí postaví obranné štíty, které na chvíli zdrží nepřátele. Nyní je vaši úkolem 5 minut bránit pozici, dokud Atlantis nepřistane. Doporučuji si vzít na starost pravou stranu - je tu více nepřátel. Průběžně také zkontrolujte situaci na straně levé. Mariňáci jsou sice docela schopní, ale člověk nikdy neví. Po pěti minutách přistane Atlantis a mise je hotová.

5. Atlantis Interlude

Tyto „mise“ budu dále uvádět jen pro pořádek a pro zachování kontinuity, protože v nich není co poradit. Jednoduše si zajděte za Aidou, která vám sdělí informace o další misi. Poté za Isaakem, který bude jistě mít nějakou tu novou zbraň. A pro úplnost si skočte pokecat i Ne´Banem - některé jeho hlášky jsou vskutku výtečné.

6. Hell

Po úvodní animaci stojíte opět pevnýma nohama na zemi. Otočte se a projděte pod skálou směrem k mostu. Zde se potkáte se poklidně spícím zvířátkem - pokud jej probudíte, už tak poklidné nebude. Pokračujte po mostě a zlikvidujte příšeru. Vstupte do výtahu. Až konečně dorazíte dolů, projděte dveřmi a pokračujte chodbou. Překvapení! Buďte však v klidu, Aida nejen že skvěle vypadá, ale také hravě zvládá hackování, takže za chvíli je vše v pořádku a můžete pokračovat dál.

Dveře do kontrolní místnosti nejdou otevřít, takže sjeďte výtahem dolů a vydejte se skrz prostranství dále - nezapomeňte si vzít plamenomet, za chvíli se bude chodit. Pokračujte přes několikatery dveře, až do se dostanete do místnosti, kde uzdravte vědce a pokecejte s ním. Na opačné straně jsou náboje. Vraťte se s vědcem zpět ke kontrolní místnosti, otevře vám dveře. Zde seberte náboje a poslechněte si audio nahrávku. Projděte dveřmi a vpravo se vyzbrojte, sjeďte výtahem a vejděte do dveří. Postupujte dále a jak říkala Aida, nepřátelé na sebe nechali dlouho čekat. Ke slovu se hlásí plamenomet, tak proč jeho služeb nevyužít? Jelikož nábojů nemáme nekonečno, doporučuji krátké a cílené výšlehy. Základní pravidlo - pokud už pavouk hoří, netřeba mu připalovat znovu, stačí jen ustupovat a počkat až shoří. Postupně se tak probijte až na konec levelu.

Usmažte několik malých pavoučků a dejte se dveřmi napravo. Zde jich je trochu víc, proto doporučuji taktiku zapálit a ustoupit o místnost zpět, kde je jednoho po druhém dodělejte. Vyjeďte výtahem nahoru. Po likvidaci dalších nepřátel vlezte na pravé straně ochozu do šachty, kde se na vás vyběhne velké množství malých pavoučků, bez milosti je všechny usmažte. Pokud nemáte náboje do plamenometu, doporučuji použít Dispersion pistol (nepotřebuje totiž náboje) a trochu si zastřílet. Po likvidaci všech otravných pavoučků stiskněte tlačítko pro ventilaci. Vylezte ze šachty a projděte po ochozu k dalším dveřím.

Zde se potkáte s dalším vědcem, váš rozhovor však bude velmi krátký, neboť vědce záhy pošle pod kytky podivná zelená věc přilepená na zdi. Na tyhle věci si dávejte pozor, budou se teď objevovat velmi často. Pokračujte chodbou a likvidujte otravné pavouky. Po levé straně narazíte na dveře, za kterými se nachází munice, lékárničky a nepřátele, včetně těch slizkých věcí na zdi. Pokračujte dále v deratizaci a přes ochoz projděte k dalším dveřím, pak po schodech nahoru, kde opět vše důkladně vyčistěte. Vyjděte na ochoz a ocitnete se v další velké hale s nějakým plasma-generátorem - všechno vymlaťte. Po obou stranách se nacházejí nějaké ty náboje a Lékárničky.. Projděte dveřmi, zabijte další zmetky a vejděte do výtahu.

Vlezte do dalšího výtahu a vyjeďte nahoru. Nyní se musíte dostat do kontrolní místnosti, vedlejším výtahem to bohužel nejde, a tak se proplazte pod hromadou trosek. Shlédněte animaci, která mluví za vše. Ale nic není tak těžké, jak se na první pohled zdá. Jděte rovně (po pravé straně je úzká štěrbina a v ní jsou náboje) a přeskočte první překážku. Pak se doplazte do opačného rohu místnosti. Po jednotlivých výstupcích pak přeskakujte čím dál výš až se dostanete na spadlý bílý sloup, po kterém lehce přejděte do kontrolní místnosti. Vypněte tok plazmy a otevřete velké dveře, ke kterým se vraťte.

Probijte si cestu až k samému srdci celé stanice - pokochejte se pěkným výhledem. Jděte dále a nemilosrdně likvidujte vše, co se vám postaví do cesty. Pomocí dvou výtahu se dostanete do „Atmosheric Laboratory“, kde vyzkoušejte funkčnost všech tlačítek. Sjeďte o patro níž. V levé místnosti je nějaká munice a lékárnička a v prostřední je šachta, kterou pokračujte dále. Po likvidaci dalších otravných pavoučků použijte pravé tlačítko a opusťte šachtu. Poraďte si s nepřáteli a propracujte se k dalšímu výtahu, který vede do „Biological Laboratory“. Zde konečně přijdete celé věci na kloub. Otevřete si dveře a vypusťte na svobodu zvířátka z levé místnosti, jejich „pomoc“ přijde vhod. V pravé místnosti vlezte do šachty a na jejím konci zlikvidujte všechny pavouky. Pokračujte tunelem dále - vrcholný souboj se blíží.

Jakmile slezete z trubky dolů, spustí se skript a objeví se královna, váš úkol zní jednoduše - porazit ji. Pokud víte jak na to, je tento boss skutečně primitivní. Královna klade „vajíčka“, ze kterých se líhnout malý pavoučci a ti pak rychle zamíří k laseru a stanou se z nich velcí pavouci. Tolik základní popis. Jakmile se objeví královna, vylezte zpět na trubku - z tohoto místa máte jednak dobrý výhled a hlavně vám královna neublíží těmi vlnami, které vyvolává. Ostatních pavouků si nevšímejte, k vám nevyskočí a kdyby přece, rána z brokovnice je pošle zpět na zem. Teď už stačí jen pálit po královně vším co máte a za chvíli je tuhá. Ostatní pavouci jako mávnutím proutku zmizí. Tlačítkem vypněte tok plazmy a vezměte si artefakt.

7. Atlantis Interlude

Následujte Aidu do „Briefings room“, kde si vyslechněte vzkaz od vašeho nadřízeného a poté vám pár informací sdělí i Aida. Poté si skočte za Isaakem či prohoďte pár slov s Ne´Banem.

8. Acheron

Tahle mise je vcelku krátká. Postupujte po cestě nahoru a likvidujte vojáky. Nahoře u vrat si doplňte zdraví a munici. Po vaší pravé ruce se vyřítí pár vojáků - zlikvidovat. Zamiřte si to s raketové věži, kterou taktéž zničte. Vylezte po žebříku a postřílejte další vojáky. Doplňte si náboje, zdraví a použijte rádio. Na volbě odpovědi nezáleží, výsledný efekt je vždy stejný. Vojáci, kteří v úvodní animaci sjížděli dolů, se opět vrátí na povrch a po jejich odstranění se vám naskytne možnost sjet dolů. Učiňte tak.

Ocitáte se uvnitř nějakého velkého organismu. Postupujte tunelem dále a postupně likvidujte vojáky. Někteří jsou již docela silní, takže doporučuji opatrný postup. Jakmile se konečně probojujete k artefaktu, zjistíte, že jej chrání jakýsi štít. Ten již ovšem zdobí tři nálože, které jednu po druhé odjistěte a utíkejte se schovat. Po vyzvednutí artefaktu začne ta pravá sranda. Vašim úkolem je dostat se zpět k výsadkové lodi. Cestu k výtahu vám budou znepříjemňovat neustále a v hojném počtu se objevující příšerky, které se sice dají lehko zabít, ale díky jejich množství to tak lehké zase nebude. Uprostřed tunelu se ještě objevila vysoce toxická „řeka“, tudíž se držte levého okraje. Jakmile dosáhnete výtahu, máte téměř vyhráno. Pokud se výtah nechce rozjet, je potřeba zlikvidovat příšerky nad ním. Jakmile vyjedete na povrch, stačí již pouze doběhnout ke své lodi.

9. Atlantis Interlude

Zde je jasný příklad toho, co všechno dokáží autoři za účelem optického nafouknutí hry označit slovem „mise“. Devátá mise totiž není nic jiného, než pouhá třiceti vteřinová animace, ve které se dozvíte informace o své další misi. Ale budiž.

10. Severnaya

Obejděte skálu a vyjděte vzhůru, kde zabijte dva vojáky. Pokecejte s přeživším mariňákem. Nezapomeňte si vzít granáty a hlavně sniperku, kterou můžete hned vyzkoušet na dvou vojácích, kteří patrolují nahoře na přehradě. Po jejich likvidaci se vydejte nahoru. Sniperkou zlikvidujte dva vojáky, kteří pokuřují nad hlavními dveřmi. Slezte dolů po žebřících, zabte vojáka a vejděte dovnitř. Pozor si dejte na silný proud a hlavně na automatickou věž. Vylezte z vody a vejděte do dveří. Ty se za vámi zamknou a z reproduktoru se ozve hodně naivní požadavek. Vyběhněte po schodech a sejměte dva příchozí vojáky. Vraťte se zpět a vejděte do tmavé chodby, aktivujte první nálož a po žebřících vylezte až nahoru.

Otevřete poklop od ventilační šachty a vhoďte dovnitř nejdřív pár granátů. Ve skříňkách najdete nějaké zbraně a munici a na kontrolním panelu si odblokujte dveře. Pak sejděte jedny schody, dejte se dveřmi vlevo a aktivujte druhou nálož. U hlavních vrat jsou dva výtahy, kterými se dostanete k nábojům do sniperky a k lékárničkám. Sjeďte zpět dolů a vejděte do hlavní místnosti, kde zlikvidujte vojáky a automatické věže. Přes ochoz projděte na druhou stranu, kde opět vše zabijte. Po trubkách přeskákejte dále a dostanete se ke třetímu detonátoru. Po jeho aktivaci máte pět minut na to, abyste se dostali zpět k výsadkové lodi. Přeskočte trubky nalevo, poraďte si s vojáky, proplazte se kolem laserového plotu a vyjděte hlavním vchodem ven. Zlikvidujte další nepřátele a utíkejte ke své lodi. Animace. Konec mise.

11. Atlantis Interlude

Po úvodní animaci si pokecejte s Ne´Banem a zajděte také za Isaakem. Aida je na můstku, ale konverzaci není příliš nakloněna. Až vás přestane bavit courání po lodi, jděte do nákladového prostoru a začněte misi.

12. Kalydon

Váš úkol je jasný. Ubránit vstupní dveře, dokud Isaak neopraví loď. Na začátku mise vám Isaak vysvětlí, jak používat laserové ploty a raketové věže a tyto věci i rozestaví. Nechte je tak. Vydejte se do kopce na levé straně a po chvíli narazíte a kontejner, ve kterém se nachází další užitečné obranné pomůcky. Vraťte se ke dveřím a ze všech stran je obestavte ploty. Poté rozmístěte i automatické střílny, shlédněte animaci a připravte se na útok.

Nejdříve přijde několik vojáků z přímého směru. Můžete se je pokusit trefit sniperkou, ale vzhledem k tomu, že kličkují jak zajíci na poli, nebude to lehké. Po jejich likvidaci přijde útok zleva a pak další a další. Klíčem k úspěchu je operativní přemísťování věží ve směru útoků - dost vám to pomůže. Trošku tvrdším oříškem jsou nepřátelští raketometčíci, kteří jednak hodně vydrží a hlavně jejich rakety jsou hodně nepříjemné. U dveří se však nacházejí posty se štíty a zdravím, které mají naštěstí velkou kapacitu. Jakmile vám Isaak oznámí, že je hotov, máte vyhráno a mise končí.

13. Atlantis Interlude

Shlédněte krátkou animaci a vzhůru do další mise.

14. Sulferon

Vašim úkolem je nejprve vyčistit celou oblast. Po přistání se vydejte směrem ke kontejnerům vlevo. Vyzkoušejte odstřelovačku. Do hlavní budovy doporučuji vniknout z levé strany. Cestou eliminujte veškerý odpor. Uvnitř budovy si dejte pozor především na automatické věže. Vyčistěte celé spodní patro včetně kontrolní místnosti a pak se vydejte výtahem nahoru, kde zabijte poslední dva vojáky. Zmáčkněte tlačítko na ovládacím panelu a úkol je splněn.

Druhá část této mise je tzv. obranná. Nacházíte se v kontrolní místnosti, kde je spolu s vámi ještě technik a čtyři mariňáci. Technik se snaží získat data z počítače a vy jej máte zatím chránit před útoky nepřátel, kteří se objeví asi za dvě minuty. Mariňákům můžete pomocí „use-key“ zadávat příkazy a určit jim tak místo, kde mají operovat (přední dveře, kontrolní místnost atd.). Mně se osvědčily dvě varianty. První: pošlete raketometčíka a snipera bránit přední dveře a vydejte se tam také. Po odražení prvních dvou výsadků se co nejrychleji přesuňte do kontrolní místnosti a se zbylými dvěma vojáky odrazte i poslední vlnu. Technik by měl poté dokončit svou práci a mise je hotová. Druhá možnost je zůstat od začátku se všemi vojáky v kontrolní místnosti a bránit se jen zde.

15. Atlantis Interlude

Poté, co povyprávíte Ne´Banovi něco o Aidě, se za ní vydejte. Řekne vám tradičně brífink k vaší další misi. Poté si skočte ještě za Isaakem. Pokud máte chuť, můžete se po palubě prohánět za tím malým zvířátkem, které vám způsobilo takové problémy.

16. Janus

Hned po načtení mise na vás bez varování zaútočí raketometem voják na stožáru. Odměňte za jeho nezdvořilost kulkou ze sniperky. Nalevo od vás je nějaké munice a dva vojáci. Po jejich likvidaci vylezte na stožár, kde se vyzbrojte a raketometem sejměte automatickou věž dole na mostě. Slezte dolů a vejděte na most. Vojáci se sice snaží rozmísťovat obranné pomůcky, ale pokud jste dostatečně rychlý, tak toho moc toho nestihnou. Navíc, pokud umíte dobře střílet ze sniperky, tak jste téměř bez problémů. Postupně se prostřílejte přes celý most až k výtahu.

Pokecejte s vědcem, který vás poté pustí dál. Pokračujte pořád rovně až do místnosti s kontejnery, kterou vyčistěte - pozor zejména na raketometčíka. Věže se dají obejít a není potřeba je likvidovat, jelikož tudy už nikdy nepůjdeme. Vstupte do dveří.

Pokračujte pořád dále, zlikvidujte dalšího vojáka (všimněte si jeho vylepšeného brnění - začíná přituhovat) a věž. Podivné stvoření k otevření dveří nepřemluvíte a tak se dejte vpravo a vše postřílejte. Vlezte do šachty vlevo - pozor na věž - a zachraňte mučeného vědce. Promluvte si s ním a následujte ho do místnosti s artefakty. Jak záhy zjistíte, k vaší výsadkové lodi se nelze vrátit, protože most vyletěl do povětří. Následujte proto vědce.

Počkejte, až vám otevře, pak jděte dále a zabijte dva vojáky v místnosti. Poté, co otevře další dveře, si poraďte s další skupinkou. Kromě toho, že mě vědec svými komentáři dokázal pěkně naštvat (až sem ho chtěl skoro zabít), se taky ukázal jako pěkný srab. Vyjděte proto na ochoz a zlikvidujte vše, co se vám postaví do cesty. Jakmile dorazíte až k výtahu, chvíli počkejte a vědec k vám doběhne.

Po krátkém rozhovoru s mariňákem následujte vědce. Tvrdí, že dokáže zprovoznit vysílač a přivolat tak pomoc. Opět ho ale musíte nějakou tu dobu bránit. Seberte laserové ploty a rozestavte u dvou bočních vchodů (doporučuji zevnitř budovy) - pak umístěte jednu věž před hlavní vchod a jednu před levý. Poslední věž umísťujte operativně tam, odkud přichází nepřátelé. Nejprve přijde útok od předních dveří, poté z levé strany. Pak vás Mayer požádá o zapnutí vysílačky u čtvrtého vysílače. Učiňte tak. Odrazte ještě další dva výsadky - pozor na dva vojáky, kteří se snaží nepozorovaně vběhnout zadním vchodem. Jakmile všechny odstraníte, Mayer oznámí, že je hotov a další misi máte za sebou.

17. Atlantis Interlude

Poslechněte si pár informací od Hawkinse a pak si promluvte s Aidou. Také si prohlédněte detaily o vaší další misi. Venku na vás čeká Ne´Ban - zřejmě má něco na srdci. Skočte ještě na kus militaristické řeči za Isaakem a pak hurá do další mise.

18. Na Koja Abad

Jděte údolím a držte se levé strany. Zastřelte dva vojáky a vydejte se vpravo. Věže nahoře buď zlikvidujte nebo kolem nich proběhněte. Zabte další nepřátele a vejděte do dveří - zde si doplňte náboje, zdraví a ve skříňce vlevo vypněte elektrický štít. Proběhněte otevřenou branou a pokračujte dále údolím. Sniperkou likvidujte další nepřátele, pod mostem si doplňte zdraví a munici a další bránu otevřete stiskem tlačítka. Nejdříve zabijte snipera vpravo nahoře na mostě a jakmile budou věže pálit po přicházejících příšerách, rychle běžte do vody a vejděte do obří roury, na jejímž konci vylezte po žebříku.

Vaším úkolem je dostat na most, pod kterým jste nedávno šli. Ve dveřích napravo vylezte po žebříku, v místnosti zabijte stráž a seskočte dolů. Otevřete si dveře. V půlce chodby musíte přejít po ochozu - pozor na horkou páru. Vylezte po dalším žebříku. Za rohem pozor na automatické věže. V místnosti zabte vojáka a nabídněte si tři fajn věcičky. Pokud tuhle srandu po někom hodíte, zaměří se na něj a pálí, dokud dotyčný nezemře. V alternativním módu naopak chrání vás před střelami. Vejděte dveřmi naproti hologramu a všechny zabijte. Uprostřed místnosti vylezte po žebříku a v další místnosti opět zabijte stráž. Vejděte do dveří za tím blokem a sejměte další vojáky, sjeďte výtahem, odstraňte věž a vejděte na most, kde ještě otravuje jeden voják. Na konci mostu je výtah.

Sjeďte až úplně dolů a vše pozabíjejte. Vyzbrojte se a otevřete hlavní dveře do alieního sídla. Poraďte si se třemi vojáky, kteří jsou sice docela tuzí, ale dají se zvládnout. Jděte dále, zabte dalšího vojáka a po žebřících vyšplhejte nahoru. Na konci chodby vyslechněte rozhovor dvou vojáků pod vámi a pak je zabijte. Seskočte dolů a přes paprsky proskákejte až k artefaktu. Po jeho sebrání se začnou dít věci. Vy se však ničím nezdržujte a upalujte zpět ke hlavnímu vchodu. Cestou likvidujte jen to, co vám vyloženě stojí v cestě. Jakmile dosáhnete hlavního vchodu, mise úspěšně končí.

19. Atlantis Interlude

Zajděte za Aidou a hezky si popovídejte o další misi, ale nejen o ní. Skočte ještě za Isaakem pro nějaké to nové železo, pak k výsadkové lodi a vyrážíme pro poslední artefakt.

20. Drakk Hive Planet

Po přistání si prohlédněte seznam úkolů a pokračujte rovně. Po nahrání se seznamte s uvítacím výborem. V další části se dozvíte, co že se to stalo s předchozími návštěvníky. Vyzbrojte se a jdeme dál. Nyní máte zlikvidovat dva roboty, kteří stráží oba vchody. Všimněte si robotků v takových inkubátorech. Jakmile totiž rozstřílíte strážné roboty, spadnou na zem a pokud je rychle nedoděláte, přiběhne k nim právě ten robotek-opravář a v mžiku je spraví a souboj může začít nanovo. Tento opravář je však velmi slabý, takže poté, co se robot sesune k zemi, zabijte vyběhnuvšího opraváře a je po starostech.

Pokračujte dveřmi vlevo a zde vše zlikvidujte. Dveře pro váš další postup chrání štít, takže jděte dále, seskočte dolů a poraďte si s dalšími roboty. Na obou koncích chodby se nachází tlačítka (u jednoho pozor na modré paprsky), které deaktivují štít. Uprostřed je vzduchový sloup, který vás vynese nahoru. Chce to ale trochu cviku. Zabte další robota a projděte dveřmi.

Vyzbrojte se a pokračujte pořád rovně. Cestou likvidujte další otravné roboty (vhodné je použití EMP granátů) až dojdete k dalším inkubátorům s návštěvníky. Poberte munici, lékárničky a štíty. Dejte se vpravo a v obrovské místnosti zabijte dva roboty, tím se vám uvolní vchod do vzduchového výtahu, kterým se dostanete do další části. Zabijte otravného robota a vstupte do dveří.

Hlavní „srdce“ celého komplexu vypadá vskutku nádherně. Ale jak se tam dostat? Pokud potřebujete, vpravo je nějaká munice. Pak se dejte doleva, zabte robota a pokochejte se pohledem na krásně modré paprsky, přes které je však potřeba se dostat. Není to ani tak těžké, paprsky se totiž rozsvěcují pořád stejně, tudíž se další postup odhadne velmi snadno. Až se dostanete přes ně, vyjděte nahoru. Doplňte si zdraví a munici a vejděte do samotného „srdce“.

Zhluboka se nadechněte, vejděte do dveří a seznamte se s ochráncem artefaktu. Jeho likvidace je sice trošku těžší, ale s vhodnou taktikou to jde. Ve spodní části „srdce“ se nachází spousta munice a nějaké ty lékárničky a štíty. Nejdříve do něj palte raketometem, co to dá. Samozřejmě se kryjte před jeho střelami. Jakmile ho dostatečně poškodíte, rozdělí se na dvě části. Tu, která po vás bude i nadále pálit, zkuste ignorovat a zaměřte se tu druhou část - bude se sice mrška schovávat, ale důležité je zničit ji, jinak se robot po chvíli objeví v plné síle znovu. Pro její likvidaci jsem z úspěchem použil klasickou Assault Rifle (až mě překvapila její účinnost). Na závěr se to do vás ještě pokusí napálit druhá část robota, tak se nelekněte. Po detonaci se konečně můžeme dostat k poslednímu artefaktu.

21. Atlantis Interlude

Promluvte si s Aidou a poslechněte si její plán. Pak si ještě zajděte za Isaakem a hurá na základnu.

22. Avalon

Po ne zrovna hladkém přistání jděte směrem k věži a cestou eliminujte veškerý odpor. U výtahu pozor na padajícího vojáka. Vyjeďte nahoru a prostřílejte se až do kontrolní místnosti, kde vypněte kanón a obdržíte další instrukce od Aidy. Vraťte se zpět k výtahu, bohužel nefunguje. Mariňáci posílají technika, který opraví generátor. Váš úkol je krýt ho střelbou ze sniperky, dokud nebude hotov. Zaměřte se na vchod a likvidujte příchozí Skaarje. Po likvidaci dvou obtížnějších kousků bude generátor opět spuštěn a vy můžete výtahem sjet dolů. Následujte vojáka nahoru na přistávací plochu a cestou likvidujte další Skaarje. Pokecejte s dalším mariňákem a pak jej následujte dolů, připravte se na útok. Problémy by mohli činit až poslední tři exempláře, jsou opravdu tuzí a hlavně jejich střely mají drastický účinek. Po jejich likvidaci shlédněte smutný konec Atlantis a zamáčkněte slzu nad ztrátou vašich drahých přátel - Aidy, Isaaka a Ne´Bana.

23. The Dorian Gray

A jsme ve finále. Co nejrychleji posbírejte po stranách místnosti munici a zdraví a sledujte proměnu doteď neškodného Kaie. Jakmile prorazí plot, palte do něj raketometem a po chvíli proběhne animace, ve které mu upadne ruka - tedy přesněji řečeno zbraň, kterou seberte a jednou ranou ho pošlete do věčných lovišť. Pokračujte dveřmi až k terminálu, kde se po nahrání záznamu od Aidy, dozvíte celou pravdu.

Vyjděte po schodech nahoru a pomstěte se. Nyní se musíte dostat k únikovému modulu. Běžte do dveří před vámi, zabijte příšeru, pokračujte dále přes most na druhou stranu. V tu chvíli se vypne gravitace a váš úkol je vyskočit do horního patra. Je to docela těžké, neskákejte přímo na ochoz, ale spíše šikmo, dá tam pak zachytit a v pohodě vylézt nahoru. Jděte dál a v další místnosti vyskočte na ochoz vpravo nahoře. Dejte se vpravo, jakmile se naskytne možnost vyskočte o patro výš na levou stranu. Pokračujte dál. Nejde to bohužel zrovna lehce. V poslední místnosti zabijte příšeru a úplně vzadu je únikový modul.

Prohlédněte si závěrečnou animaci a Unreal II: The Awakening je za námi. A my se můžeme jen těšit na případný datadisk či další díl.

Diskuze (6) Další článek: Nový patch pro českou verzi Age of Mythology

Témata článku: , , , , , , , , , , ,