Vývojáři odhalují tajemství o PS3

Už dlouho bylo kolem PS3 ticho po pěšině, ale teď na svět vyrojily nové informace. Vývojáři, kterým nedávno došly development kity, neudrželi jazyk na uzdě a my vám tak můžeme naservírovat detaily o výkonu konzole, zatím nenaplněných slibech a další zajímavá fakta.

Před měsícem se vývojářům dostaly do rukou dev-kity pro novou konzoli PS3 od Sony. Serveru Kikizo se podařilo zajít hned do tří vývojářských společností, které připravují hry pro PS3 a podívat se věcem řádně na zoubek. Následně sepsali poměrně rozsáhlý článek odhalující některé zajímavé informace. My pro vás máme výcuc těch nejzajímavějších, celý článek si můžete přečíst na stránkách Kikizo. Jednou z nejzásadnějších informací je, že podle některých vývojářů není šance nacpat všechen hardware plus harddisk do návrhu PS3, jak byl ukazován na loňském E3. Konzole prý musí zákonitě zvětšit rozměry. K development kitům není přibalován originální PS3 ovladač, ale klasický USB podobný Dual Shocku. Z toho se by se dalo vyvodit, že PS3 ovladač ve tvaru bumerangu dostal stopku. Na druhou stranu, vývojářům stačí vědět, že ovladač bude mít stejné uspořádání jako Dual Shock a není důvod, proč by měli znát jiné podrobnosti.

  

Mechanika Blu-Ray v dev-kitu chybí, tvůrcí pracují z harddisků a programují hru, jakoby byla spouštěná z deseti rychlostní DVD mechaniky. Cokoliv méně by prý ovlivnilo nahrávací časy. Po grafické stránce není prý možné, aby hry vypadaly jako filmy od Pixarů a hýbaly se v rozlišení 1080p při 60 framech. Důvodem je to, že CG animace jdou kupředu stejně rychle, jako real-time grafika. Jednou z nejzásadnějších informací je ta, že proklamované "Full HD" se konat asi nebude. Spousta vývojářů prý pracuje v rozlišení 720p místo Sony slibovaných 1080p a už vůbec nehrozí 32:9 - dvakrát 1080p.

  

I s finálním hardwarem prý bude takřka nemožné dosáhnout nativního 1080p při next-gen grafice a dobrém frame rateu, tvůrci tedy dělají při 720p a 1080i (p=progressive scan, i=interlaced). Toto prý má podle některých vývojářů i pozitivní stránku, obraz na 1080p vyškáluje konzole, pro většinu hráčů to problém nebude a ještě se ušetří na zatěži CPU. Ale v budoucnu se prý možná nějakých her na 1080p dočkáme, ale bude se jednat o minoritu.

  

Co se týče porovnání XBoxu 360 a PS3, obě disponují zhruba stejnými efekty, jen PS3 jich dokáže mít na obrazovce víc. Ale výhodu výkonu PS3 prý poněkud sráži bottlenecky (úzká místa) v paměti. Výsledný rozdíl v grafice má stejně nejvíce ovlivnit schopnost vývojářů a čas a peníze, které na vývoj získají. V současnosti tedy není rozdíl mezi dev-kitem PS3 a Xboxem 360 markantní, ale pokud budou ze Sony vývojářům posílat nové knihovny a rutiny, rozdíl se navýší. Podle serveru Kikizo to, co měli možnost vidět z hratelných ukázek, se nedalo srovnat s trailery na Killzone 2 či Motorstorm, ale blížilo se to real-time traileru na MGS4

   

Skutečnost tedy neodpovídá úplně přesně hypu z loňského E3, ale to se dalo čekat. I když nové informace lehce poodhalily spekulace kolem next-gen konzole od Sony, stejně si budeme na finální soudy ještě nějakou chvíli počkat. V Sony mají zřejmě práce až nad hlavu a v slibovaný současný launch letos na jaře by věřil jen velký optimista. Docela by se dalo věřit odhadům na pozdní jaro až léto pro Japonsko a někdy ke konci roku či možná až příští rok pro USA a Evropu. A cenu se neodvažujeme ani odhadovat. :)

Všechny uvedené informace by se měly brát s určitou rezervou. Za prvé nebyli specifikování vývojáři, kteří tyto fakta poskytli, což je vzhledem k zjevnému porušení NDA logické. Za druhé se jednalo pouze o dev-kity s neúplným hardwarem, finální PS3 může na tom být jinak. Na druhou stranu na development kitu už připravují hry, takže k žádnému diametrálnímu skoku by nemělo dojít. Někteří dokonce povžují celý článek za fake, což ovšem nikdo nemůže potvrdit ani vyvrátit. Maximálně společnost Sony, ale ta se zatím oficiálně nevyjádřila, nic nepopřela, nepotvrdila ani nepožádala o stažení článku. Pravdu se dozvíme s příchodem PS3 na trh. 

Diskuze (84) Další článek: Co chystá Yu Suzuki, tvůrce Virtua Fightera

Témata článku: , , , , , , , , , ,