World of Warcraft: Cataclysm beta - staré zóny, nový zážitek

Kataklyzma na Azerothu s sebou přinese spoustu skvělých změn pro hráče od první do poslední úrovně. Na levelování se můžete zase těšit.
Kapitoly článku

Když jsem se v létě 2007 v Lipsku bavil s Jeffem Kaplanem (lead designer v Blizzardu, momentálně se zabývá dosud neohlášeným MMO projektem), ptal jsem se ho, jestli neuvažují o předělání startovních zón. Říkal jsem mu, že zvláště pro „altoholiky“ je to levelování už dost nuda, nehledě na mizerný design některých questů, quest chainů a v podstatě i lokací jako takových. Tehdy mi říkal, že to není na pořadu dne, že už tak mají s WotLK práce nad hlavu. Ale situace se změnila, doba pokročila, a když už Blizz dělá de facto WoW 2, vzali to pánové vývojáři z gruntu.

 

V pondělí a úterý jsme s Karlem předli blahem nad startovními lokacemi nových ras. Bavilo nás to, bylo to hezké, byla tam spousta fázování a vůbec ty začátky goblinů i worgenů byly takovou blizzardovskou legrací.

A když už Blizz dělá de facto WoW 2, vzali to pánové vývojáři z gruntu

V diskuzi se pak objevily hlasy, že je škoda, že jsou na tom nové rasy tak dobře ve srovnání s ostatními – ale netřeba zoufat, změny se dotkly i všech starých zón. Jde jen o to, jak veliké.

 Týden s betou World of Warcraft: Cataclysm

 Pondělí: Představení nové rasy - goblini
 Úterý: Představení nové rasy - worgeni
 Středa: Změny ve skillech a talentech
 Čtvrtek: Nové lokace pro level 80 - Mount Hyjal a další
 Pátek: Přepracované startovní lokace ostatních ras

Považuji za důležité připomenout, že se nacházíme v poměrně brzkém stádiu bety, takže přibližně bambilion věcí nefunguje, není, nebo funguje/je jen částečně. Podobné je to i se zónami, takže v tomto článku si o nich povíme spíše koncepčně – samozřejmě s doplněním množství informací získaných samotným hraním – abychom se k tématu mohli vrátit později s o něco podrobnějším, konkrétnějším přehledem.

Objev Ameriku (a vyzvedni quest)

Předně bylo při redesignování Azerothu cílem poněkud uhladit průběh světem i jednotlivými zónami. Úrovně, pro něž je ta která lokace určena, se na mnoha místech změnily, rozsáhlejší zóny (Barrens, Stranglethorn Vale) byly rozděleny na dvě samostatné lokace pro různé úrovně. Startovní lokace je určena pro 1.–10. level, přičemž ji pravděpodobně dokončíte o úroveň nebo dvě později. Tato lokace pak plynule navazuje na sousedící, na jejímž konci byste se měli dočkat dvacetin. Očekávám, že vlivem rested zkušeností a heirloomů ale bude číslo opět o něco vyšší (pokud netušíte, o čem právě teď mluvím, bude se vás týkat spíše ten dvacátý level).

eastern kingdoms.jpg kalimdor.jpg

Následné lokace ale konečně přinášejí onu změnu: každá z nich je plánována na pouhých pět úrovní, přičemž na svém konci by vás úkoly měla plynule nasměrovat do zpravidla sousedící jiné lokace. Už tedy nebude potřeba procestovat celý svět na bolavých nožkách nezkušených dobrodruhů, případně později na zavšivených bedrech unavených mountů. Nakonec k pohodlnému cestování přispívá i bohatší rozmístění zastávek s předraženými leteckými dopravci – vždyť jen ve startovacích lokacích najdete aspoň dva.

Vzniklá situace vede k zajímavé věci, kdy vlastně při expení postavy uvidíte mnohem menší kus světa, než tomu bylo dříve. Dokonce to jde tak daleko, že můžete projít odhadem jen kolem poloviny jednoho kontinentu, než projdete Dark Portalem vstříc novým úrovním v Outlandu. Výhodu to má při levelování další postavy (či dalších postav), protože nebudete nuceni opakovat stále ty samé lokace, což by při sebelepším designu stejně jednou začalo nudit.

Miláčku, máš tu mapu naopak

Návrat Deathwinga způsobil na světě tu větší, tu menší změny (fakt nechápu, jak ti trpaslíci tu přehradu na Loch Modanu stavěli, když jim žbuchla). Některé zóny jsou jimi takřka netknuty, jiné naopak doznaly drastických změn, které otevřely veliký prostor pro nové, senzační úkoly. Abyste neřekli, že pořád nadržuji Hordě (byť je to pravda), začnu Aliancí.

VIDEO: 3079 'World of Warcraft Cataclysm - lokace'

Dun Morogh je překrásný, současně jsem ho ale jako startovní lokaci nenáviděl. Dlouhé pobíhání sem a tam a hlavně questy, které s některými povoláními nešlo do určité úrovně bez pomoci zaběhnout, mi znechutily nejednu postavu. Snad i proto jsem se nejdříve podíval právě sem, navíc s warriorem coby postavou, která se mi vždycky expila nejhůř (nekamenujte mě, prostě to za něj neumím, vím to).
Nyní jsem byl jako u vytržení. V první jeskyni nejsou potvory agresivní, takže se to prochází snadněji.

dun morogh.jpg dunmorogh 2.jpg

Zdlouhavé kočkování v kaňonu u Kharanosu je raz dva hotové, jako bonus přibylo několik nápaditých úkolů s obranou vesničky na bitevním poli mezi tanky. Otrava s trolly všude možně je vylepšena rozumnějším rozložením mobů (takže už neaggrujete čtyři současně), trpaslíci se navíc zcela vyhnou radovánkám s divokou zvěří u Gnomereganu – tam pobíhají goblini. A i dál úkoly probíhají zvesela: otevřelo se letiště (máte před Cataclysmem poslední možnost ho navštívit tajnou cestou z Loch Modanu), kde se účastníte pár příjemných úkolů, a Amberstill Ranch je zdrojem zábavy s trolly, co odtam kradou zvířata.

Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,