WoW: Cataclysm beta: Skilly a talenty – všechno je jinak

Blizzard místy se změnami nešetřil: schopnosti a talenty překopal od základů. Prvotní zděšení ale brzy vystřídalo nadšení.
Kapitoly článku

Ohlášené změny ve schopnostech mi přišly na první pohled docela fajn, brutální zásah do talentů mě ale pár nocí strašil. A nejen mě. Jen 41 talentových bodů na 85 levelů? Nutnost utratit aspoň 31 bodů v jedné specializaci, než budete moci vzít něco i z jiné? OMG? Když jsem si to celé pak mohl vyzkoušet v praxi, a to jak na nové postavě, tak na veteránovi s 80. levelem, zajásal jsem, a teď se Cataclysmu nemůžu dočkat.

 

Momentálně WoW obsahuje kopec skillů, které jsou zesilovány pomocí tzv. ranků – Fireball, kterým smažíte malinké pavoučky jako mág na první úrovni, tedy není tentýž, jakým se opíráte do šupin obrovského draka o devětasedmdesát levelů později.

Fireball, kterým smažíte malinké pavoučky jako mág na první úrovni, tedy není tentýž, jakým se opíráte do šupin obrovského draka o devětasedmdesát levelů později

Již před časem nicméně přišla velká změna v tom, kolik bude které kouzlo stát many, když se fixní hodnoty nahradily procentem tzv. base many. Její hodnota postupně roste a s ní i cena kouzel, nicméně díky bonusům z předmětů jsou kouzla později de facto levnější. Warriorům a roguům je to pochopitelně fuk, stejně jako hunterům, s ohledem na to, jak budou fungovat v Cataclys, kde manu nahradí focus, fungující podobně jako roguova energy.

WoW 2010-08-10 17-57-18-95.jpg WoW 2010-08-10 18-06-06-89.jpg

S příchodem datadisku se to ale se schopnostmi bude mít úplně jinak. Ranky přestanou existovat, navštívit trenéra tedy bude potřeba vždy jen kvůli nové schopnosti. Její účinky se pak budou zvyšovat s úrovní samovolně a postupně, nikoli skokově jako v současnosti - s naučením dalšího ranku.

Její účinky se pak budou zvyšovat s úrovní samovolně a postupně, nikoli tedy skokově jako v současnosti s naučením dalšího ranku

Celkově navíc schopností ubude, pocítí to například shamani v ořezání nadbytečných totemů, odstraněny jsou mágovské Amplify a Dampen Magic, poněkud komplikované (v raidovém prostředí) paladinské Blessingy by měly být sjednoceny do jednoho „chytrého“ buffu atd.

 

 Týden s betou World of Warcraft: Cataclysm

 Pondělí: Představení nové rasy - goblini
 Úterý: Představení nové rasy - worgeni
 Středa: Změny ve skillech a talentech
 Čtvrtek: Nové lokace pro level 80 - Mount Hyjal a další
 Pátek: Přepracované startovní lokace ostatních ras

Samozřejmě je možné tyto změny brát jako jedno z dalších zjednodušení, která bývají Blizzardu vyčítána: ze hry zmizí speciální úkoly, které bylo potřeba splnit pro zisk určitých schopností, jako jsou totemy shamanů, formy druidů apod. (Mimochodem, Cat Form se druidi naučí na 8. úrovni.) Na druhou stranu v podstatě každý nově naučený skill pocítíte a využijete. Příjemné je také to, že ve spellbooku máte všechny schopnosti vyobrazeny hned, a to včetně informace, na jakém levelu je můžete získat. Při zisku úrovně dostanete informaci, jaké nové schopnosti se můžete naučit a tyto se ve spellbooku rozsvítí.

Azeroth má talent

Mnohem citelnější změny se ale dotknou talentů. Na desáté úrovni se objeví přepracovaný talentový interface, kde jsou zobrazeny všechny tři talentové stromy v „summary“ podobě. Vidíte tak, pro jakou roli se který strom hodí (DPS, healer, tank), krátký popis, co od jaké specializace můžete čekat, a především jednu aktivní a několik pasivních schopností, jaké výběrem dané specializace získáte.

WoW 2010-07-24 15-06-19-55.jpg

Například paladin na desáté úrovni vybírá mezi Holy, Protection a Retribution specializací, tedy mezi rolemi healera, tanka i DPS. Holy paladin dostane Holy Shock – instantní heal – a pasivní dovednosti zesilující léčivá kouzla, redukující pushback způsobený zraněním obdrženým při kouzlení a konečně zachování 50 % regenerace many i během čarování.

WoW 2010-08-10 17-54-22-89.jpg WoW 2010-08-10 17-54-35-33.jpg

Protection paladin bude vybaven k tankování Avenger Shieldem, pasivní bonusy zahrnují bonus do staminy a spell power, převádění obdrženého zranění do attack power a replenishment many přes Judgement. Retribution paladin bude potvory mlátit Templar’s Verdictem, novou útočnou schopností, a aby mu to šlo lépe, zesílí se mu spell power, dostane bonus k používání obouručních zbraní a dostane stejný replenishment many jako Protection paladin.

cataclysm_goblins.jpg

Podobně fungují i ostatní povolání, takže na desáté úrovni se rozhodnete, jak chcete svoji postavu hrát, a vlastně hned vzápětí skutečně tuto volbu pocítíte. Je to velká změna oproti současnému stavu, kdy jste první schopnost typickou pro svou specializaci dostali na dvacáté úrovni a celé to začalo mít smysl až kolem čtyřicátého levelu, ne-li později (takový Retribution paladin dostal svůj Crusader Strike někdy kolem padesátky). Samozřejmě můžete dostat chuť zkusit něco jiného a ani to není problém: za pár zlatých si talenty vymažete a naklikáte znovu. Možnost zakoupit druhou specializaci a mezi oběma přepínat je pak také zachována.

Dostupné pro: PC
Žánr: RPG | MMORPG
Výrobce: Blizzard Entertainment | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 7. prosince 2010

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,