PC | RPG | Preview

WoW: WotLK – nejdůležitější novinky

Wrath of the Lich King s sebou přináší plnou náruč novinek, pojďte se s námi podívat alespoň na ty nejvýraznější z nich, které jsme ještě nezmínili.

Předmluva Petra Koláře: Rozhodli jsme se, při důkladném testování beta verze, zasvětit tento týden blížícímu se rozšíření pro stálici na nebi MMORPG – datadisku Wrath of the Lich King pro World of Warcraft. Slyšte tedy, co se na nebohé davy hráčů chystá za zlo, připoutávající je k počítačům na dlouhé dny, měsíce a roky. Dnes začne David s odbornějším článkem na téma nově hratelné postavy, ale v průběhu se samozřejmě najdou i témata pro nezalce.

pondělíDeath Kinght
úterýNorthrend
středaPvP
čtvrtekInscribe
pátekZbylé novinky

V průběhu tohoto týdne jste již mohli číst o spoustě vylepšení, která s sebou přinese datadisk Wrath of the Lich King pro World of Warcraft. Ať už se jedná o hrdinské povolání Death Knight, první pohled na nový kontinent Northrend, změny v soubojích PvP, nebo zavedení profese Inscription. Spousta dalších drobností se však objevila s těmito velkými změnami a mnohé z nich si zaslouží vaši pozornost.

Achievement

Ano, čtete správně, ač World of Warcraft běží výhradně na počítačích PC a Mac, objeví se ve hře nový systém, pomocí něhož můžete poměřovat své zkušenosti a dosažené pocty s ostatními. Přímo při hraní jsem narazil na krásnou paralelu odpovídající na otázku, k čemu že to vlastně podobný systém je. Jeden z hráčů totiž přirovnal Achievementy ve WoW ke skóre v Arkanoidu. Prakticky při hraní je sice k ničemu, ale můžete se aspoň pochlubit svým kamarádům, že jste něco dokázali.

novinky_01.jpgnovinky_02.jpg 

Achievement získáte za vykonání něčeho zajímavého, ať už se jedná o pouhé dosažení určité úrovně, zabití nějakého počtu nepřátel v Battlegroundech, nebo třeba úspěšného sejmutí Onyxie pouze s jednou postavou (i tohoto se podařilo jednomu paladinovi díky chybě v beta testu dosáhnout). Je jasné, že spoustu hodnocení dokážete získat i zpětně, třeba moje postava získala hned při prvním přihlášení do hry kolem čtyř set bodů za jednotlivé Achievementy.

achieve01.jpgachieve02.jpg 

Své body pak můžete porovnávat s ostatními, čímž naplníte celý smysl systému. Ostatně, pochlubit se, že jste dosáhli dvacáté úrovně asi není to nejdůležitější, ale že jste přežili pád z výšky přesahující sto metrů už je zajímavé, stejně jako můžete porovnávat i kolikrát si vaše postava nechala změnit sestřih, nebo sledovat spoustu dalších statistik. Víte třeba, že váš hrdina nachodí za den klidně více než padesát kilometrů? Nebo vaším stále prázdným měšcem s penězi prošlo už víc, než padesát tisíc zlaťáků? I podobné věci se díky Achievementům dozvíte.

Ostříhat a učesat

Už jsem lehce naznačil, že se vám dostane možnosti změnit vzhled vaší postavy i později, než při vlastní tvorbě. Pokud se vám třeba už nelíbí vousy spletené do copánků, umaštěné vlasy věčně schované pod helmou, nebo prostě myslíte, že vaše postava potřebuje změnu, máte se na co těšit. Ve většině hlavních měst naleznete kadeřníka, který pečlivě naleští rohy taurenům, ostatním pak umožní změnit barvu a střih vlasů, stejně jako vousů u mužských postav. A navíc je za to Achievement.

haircut.jpg

Stejně tak se změní i zažité taneční styly, takže třeba trollové nebudou tančit tradiční capoieru, ale mohou své výkony prokládat dalšími akrobatickými kousky. Rozšíří se tak zejména možnosti pro ty hráče, kteří tvoří vlastní videa z hraní, dokonce se spekuluje i o nějaké taneční soutěži skupin. Jedinou otázkou zůstává, zda ji opravdu zorganizuje Blizzard, nebo se bude jednat pouze o nějaký vnější počin.

Technická stránka věci

World of Warcraft je na trhu už nějaký ten pátek, takže je pochopitelné, že se za tu dobu možnosti grafiky výrazně posunuly. Blizzard tvrdí, že nehodlá předělávat původní modely, ani ty z Burning Crusade, chce se údajně zaměřit výlučně na obsah poskytovaný novým rozšířením. Je tedy docela možné, že se ještě prohloubí současná situace, kdy třeba při přechodu mezi Exodarem a Darnassem zažil hráč grafický šok. Modely postav a prostředí v Northrendu jsou přitom ještě o stupeň detailnější, než tomu bylo v případě přechodu do Outlandu z Azerothu.

stiny01.jpgstiny02.jpg 

Mimo jiné se také při hraní dočkáte i nových grafických efektů, asi nejvýraznější z nich jsou dynamické stíny postav a příšer. Nebude se nejspíš jednat o stíny prostředí a budov, stejně jako zatím je těžké o nich říci něco více, neboť jsou stále ve vývoji. V současné chvíli je možno nastavit je v ve stupních od nuly do čtyř, kdy nejvyšší stupeň poskytuje detailní stíny pohybující se přesně tak, jak to známe z reality. Údajně existují ještě další dvě možnosti, ty však zatím slouží pouze pro testovací účely Blizzardu a podle všeho se do oficiální verze nedostanou.

Další drobnosti

  • kodo.jpgMounti už nebudou zaujímat místo v batohu. Když jsem se poprvé dostal do beta testu, zděsil jsem se, když jsem nemohl osedlat své oblíbené Kodo. Jak jsem ale pak zjistil, použitím jej v inventáři se pouze naučíte jej přivolat a u vaší postavy přibyla nová záložka, kde jsou všichni vaši petové pěkně vyskládáni a čekají na zavolání.
  • Města se počítají jako vnitřní oblasti. Průběžně se to sice mění, ale poslední týden ve všech hlavních městech nešlo jezdit na mountovi, ani používat jiné dovednosti, které potřebují venkovní prostředí (travel forma druidů, ghost wolf a podobně). Jak to bude ve výsledku, nikdo netuší.
  • Mana se doplňuje průběžně a nepřetržitě, stejně jako energie u rogue. Rage samozřejmě také, ale opačným směrem. Za důsledek to má přesnější časování různých speciálních útoků a kouzel, kdy nezáleží na nějakých celistvých časových úsecích, kdy skokově energie přibude, ale můžete přesněji využívat její doplňování
  • Profese přinášejí bonusy i v boji. Nově i sběratelské profese jsou užitečné ještě k něčemu dalšímu. Skinning přidává bonus k šanci na kritický zásah díky znalosti anatomie, herbalism přidá nové kouzlo HoT, minning pak umožňí házet krumpáčem po protivnících.
  • frakce.jpgFrakce si jdou po krku. Pamatujete si na Aldor a Scryers, dvě strany, které nakonec spolupracují při pokusech o vyčištění Sunwell? V Northrendu potkáte spoustu nových frakcí, se kterými můžete získávat reputaci, ale půjdou si už více po krku a můžete dokonce svými rozhodnutími prý ovlivnit světové dění.

 

Dostupné pro: PC
Žánr: RPG | MMORPG
Výrobce: Blizzard Entertainment | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 14. listopad 2008
  • World of Warcraft
  • Svět Warcraftu
  • Northrend
  • Skvělé úkoly
  • Inscription
  • Deset nových úrovní
  • Nové povolání - Death Knight
  • Achievementy
  • Nádherná grafika
  • Skvělý soundtrack
  • Závislost
  • Nic pro nováčky
  • Závislost
Diskuze (5) Další článek: PhysX – co nadělila nVidia

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,