Za tajemstvím HD remaků

Začal s tím Xbox 360 se svou službou Live Arcade, když začal hráčům přinášet remaky starých klasik jako například Prince of Persia nebo Contra. Zkopírovat někdejší hit a vybírat za něj peníze – skvělý obchodní model. Tak jednoduché to ale není. Blog Gemaga se krátce zamyslel nad technologií dnešních remaků a poukázal, že za každou arkádovkou se ve skutečnosti skrývá spousta práce, nejen jednoduché přehrání původního kódu a jeho zprovoznění na nové konzoli.

 
Původní a HD verze postav ze Street Fighter 2 * I na PC se objevují remaky - srovnání verzí Another World

Populární dnes bývají tzv. HD (High Definition) remaky, kdy se mění celá grafika, aby alespoň dílem odpovídala dnešním standardům. Grafická vylepšení zde byla již kdysi na PC ve formě emulátorů aplikujících na starou, hranatou grafiku nejrůznější filtry, nejčastěji anti-aliasing. Tvůrci remaků jdou ještě dál, ručně překreslují postavičky, herní pozadí (pokud jde o 2D hru) nebo vytvářejí nové polygonové modely detailnější o několik řádů (případ 3D her). Jako příklad lze uvést na Xbox Live Arcade uvedenou bojovku Super Street Fighter 2 Turbo HD, Another World na PC nebo připravovanou předělávku Final Fantasy 7. Ukázky ze jmenovaných titulů nalezne čtenář pro srovnání okolo a doufáme, že se graficky sladké remasterované remaky převládnou nad pouhými kopiemi dobových her.

 
Původní Final Fantasy VII * Emulace na PC se zapnutým anti-aliasingem

Zdroj: Gemaga

Diskuze (4) Další článek: AbecedaHer ve zkratce

Témata článku: , ,