Za texturami Watch Dogs: co se schovává pod kapotou

Podívali jsme se do zákulisí vývoje očekávané hry Watch Dogs. Co všechno budou stalkující psi umět a co jim vlastně tepe pod kapotou?

Čtyři roky dřiny, která na první pohled vypadá jakožto hraní golfu a válení se na kafi. Tak přesně to stojí v pozadí jako šedá eminence za úspěchem Watch Dogs. Ano, déle než čtyři roky vyvíjený Disrupt engine je tím hlavním důvodem, proč z téhle hry hltáme každý obrázek, nadšeně si poskakujeme u každého videa a na nejedné prezentaci jen žasneme a vracíme si hubu do pantů. A ačkoliv to na první pohled vypadá na kopii Anvil enginu třetí generace, který pohání Assassin's Creed 3, pravda leží úplně někde jinde. Takže nic není pravda, všechno je simulováno.

Realismus

Když děláte velkou otevřenou hru, která má dobře vypadat a hráč si z ní má odnést ničím nerušený zážitek, je to zkrátka fuška. Váš výtvor totiž musí nejen bezchybně klamat tělem a navodit dokonalou iluzi, ale také být "blbu" vzdorný. Není totiž nic horšího, než když vám zvídaví hráči popletou umělou inteligenci nebo obalamutí předem naprogramované chování herního světa a dají své výtvory na Youtube. Ano, zdravíme Skyrim.

438c0144-81309.jpg a8159ff3-81308.jpg d3849c1d-75855.jpg

Watch Dogs by se však nic takového stát nemělo. Díky zhruba čtyřleté práci tisíců a možná i deseti tisíců (známe přece Ubisoft) programátorů totiž bude hra simulovat všechno co se dá, v reálném čase a v co nejautentičtější podobě. Takže všechno to opíjení se pozlátkem detailů a efektních parádiček je ve skutečnosti jednou z hlavních vlastností hry. Přeci jen, připravit naprosto autonomní chování deště, vody, větru nebo třeba světla je běh na dlouhou trať.

 

Kde jinde si lidé dávají ruce do kapes když fouká studený vítr nebo přidávají do kroku a vytahují deštníky za deště

 

Na druhou stranu ale výsledky vaší práce opravdu stojí za to. Přeci jen, ve které jiné hře umí celé město samo automaticky reagovat například na déšť nebo dokonce bouři. Kde jinde si lidé dávají ruce do kapes když fouká studený vítr nebo přidávají do kroku a vytahují deštníky za deště. Tohle je prostě ta nová generace, na kterou čekáme už několik let. Samostatná, efektní a především funkční simulace, která udrží hráče ve hře, aniž by vyžadovala zásahy autorů.

MPhack.png

A jelikož je Disrupt engine ušitý přímo na míru Watch Dogs, bude ve spolupráci s takzvaným Emergency Gameplay reálně simulovaná i elektrická síť, tedy jeden ze stěžejních prvků hry. Když tak třeba náhodně udeří blesk do baráku nebo do trafo stanice, některé části města mohou zkrátka vypadnout. Stejně tak vaše hrátky někdy způsobí problémy a třeba až přetížení hned v několika blocích. To všechno bude pochopitelně doplněné nejen o vizuální reakce světel a elektřinou poháněných věcí, ale také samotných lidí.

1371059940-image-watch-dogs-3.jpg 1371059941-image-watch-dogs-2.jpg 1371059941-image-watch-dogs-5.jpg

Flexibilita

Autoři však šli ještě trošku dále. Vaše akce mohou způsobit například dopravní nehodu a s tím související dopravní kolaps v celém městě. Dynamická AI začne objíždět postižené dopravní tepny a tím třeba postupně ucpe i méně frekventované části města. Hodně efektně pak vypadá i obyčejná simulace oblečení, jako jsou vlnící kabáty ve větru nebo dnes už poměrně samozřejmé ulpívání částic (déšť) na oblečení.

 

Když budete opravdu za hodně velkého hajzla, sem tam narazíte nejen na odpor obyvatel Chicaga, ale také na jejich pokusy o vaše zpacifikování

 

Nejde však pouze o to vytvořit dokonale fungující iluzi reality. Alespoň tedy ne tu sterilní. Ve Watch Dogs bude všechno souviset se vším a když jsme výše zmínili samostatnou AI, netýkalo se to pouze počasí. Lidé budou samozřejmě reagovat i na vás a vaše činy. Když tak budete opravdu za hodně velkého hajzla, sem tam narazíte nejen na odpor obyvatel Chicaga, ale také na jejich pokusy o vaše zpacifikování, popřípadě budete svědky jejich kooperace s policií.

1371059942-image-watch-dogs-4.jpg

Zcela samostatnou kapitolou jsou pak ostatní hráči, pronikající do vašeho světa. Takový multiplayer bez nahrávacích obrazovek a počítadel úspěšných zabití. Pouze hon jeden na jednoho ve výše popsaných mantinelech hry. Oba můžete využít stejný svět a nakonec jeden zlikviduje druhého. V ideálním případě navíc za použití všech těch parádních mechanismů a zajímavých technologií.

Budoucnost

Pokud nakonec dopadne všechno tak, jak má. Můžeme se těšit na ultimátní mišmaš extrémně složitých technologií a prvků, které vytvoří skutečnou iluzi. Iluzi Chicaga, které reaguje, funguje, no zkrátka žije. Vytvoří píseček, který jen tak nepokálí psi, a který bude dokonalou konkurencí GTA V. Ano, zní to fantasticky my jsme asi i docela nekriticky natěšení. Ovšem vzhledem k faktu, že vývoj je opravdu dlouhý a Ubisoft už několikrát dokázal, že má talentovaných lidí na rozdávání, je to na místě.

1371059945-image-watch-dogs-7.jpg 1371059948-image-watch-dogs-6.jpg 1371059950-image-watch-dogs-8.jpg

Jediným větším otazníkem, respektive ohromným výstražným vykřičníkem, je maximálně existence verzí hry i pro současnou generaci konzolí. V tomhle případě se skutečně bojíme, jak nebohý Xbox 360 a PS3 zvládnou všechny ty výpočty a komplikované provázání jednotlivých mechanismů. Možná v to ani nevěříme. V co však stále, a nyní ještě více než kdy předtím věříme, jsou Watch Dogs samotní a jejich ideje, které jsou zkrátka synonymem pokroku.

Diskuze (13) Další článek: Krvavé bitky ze znovuzrozené bojovky Killer Instinct

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,