Zaklínač 3: Divoký Hon bude o volbách a následcích

Zabít či nezabít, to je oč tu běží. Svět Zaklínače ještě nikdy nebyl tak lákavý.

Magazín GameInformer se vydal do útrob dema třetího Zaklínače, a to vydalo několik zajímavých informací. Pojďte se s námi podívat, na co se můžeme těšit.

Začněme herním světem, protože ten vás praští do očí hned při spuštění hry. V dnešní době, kdy se nehraje na to, že i s malým kašpárkem se dá hrát velké divadlo, prostě musíte přinášet velké světy, abyste hráče ohromili. Ten v Zaklínači 3 bude 35x větší, než ve druhém dílu. To ale neznamená o to víc prázdných a celkově nezajímavých míst. Svět bude naopak obsahovat velké množství rozmanitých regionů, založených na rozdílných kulturách a mytologiích.

7.jpg 8.jpg 9.jpg

V demu zavítali redaktoři do lesů, stejně jako přímořských oblastí, navštívili městečka a mezi tím vším se dynamicky měnila denní doba i počasí. Cyklické střídání dne a noci a variabilní počasí má plnit specifickou funkci a bude třeba brát na ně během hraní ohled. Pokud se například během bouřky vydáte na moře, pak riskujete, že vaše loď skončí díky skalnatému a kamenitému prostředí rozpáraná na cucky. Noční výlet do lesa zase zvyšuje počet zuřivých vlků.

Z protivníků zmiňuje GameInformer souboj s monstrem zvaným Leshen. Přesto, že se jedná o hrůzostrašnou bestii, nejde prý o bosse. Hra má obsahovat na osmdesát podobných stvůr, z nichž každá bude mít své specifické vlastnosti. Ty můžete podrobně zkoumat v deníčku, jenž nabízí například detailní informace ohledně rozměrů monstra, jeho schopností a slabin.Však to znáte.

4.jpg 5.jpg 6.jpg

Geralt získá ve třetím dílu novou schopnost zvanou Witcher Sense. To je vlastnost, která se v různých obměnách objevuje ve hrách z poslední doby poměrně často. Umožňuje totiž, abyste viděli svět černobíle, a barevně pak zvýrazní důležité předměty či objekty. Při pátrání po Leshenovi tak Geralt může například sledovat krvavé stopy vedoucí do jeho skrýše.

Důležitou roli budou hrát nepovinné úkoly, které mají být více propojeny s questy hlavními. Navíc mají (tedy alespoň některé z nich) obsahovat zvraty, které můžou mít vliv na další vývoj událostí. Vaše činy tak můžou radikálně změnit chod příběhu. Pokud se tedy rozhodnete Leshena zabít, do lesa se navrátí slunce a život.

1.jpg

Zároveň tím ovšem zapříčiníte, že musí být obětována nevinná dívka. Toho, že ze světa zmizí hrozba v podobě děsivého monstra, následně využije jeden z mladých vesničanů a chopí se moci. To má v konečném důsledku pro vesnici mnohem fatálnější následky, neboť je kvůli změně režimu vypleněna a její obyvatelé zabiti. Záleží tak pouze na vás, zda – případně jak – se rozhodnete tyto questy plnit. Podstatné ale je, že budou mít smysl.

Hru očekávejte na PC, PS4 a Xbox One až během roku 2014.

Diskuze (2) Další článek: E3 2013: Videoblog #3

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,