Street Fighter je série, jejíž jméno je každému povědomé, ale málokdo ví něco víc. To se ale brzy změní. Císař bojovek přichází na všechny platformy.
Kapitoly článku:
Snad každý, kdo se alespoň trochu zajímá o bojovky, slyšel jistě o klasikách jako Tekken, Soul Calibur, Virtua Fighter či Mortal Kombat. A mnohý fanoušek dodnes s nostalgií vzpomíná na ty kruté pařby, kdy se celý večer nehrálo nic než starý dobrý Mortal Kombat. Jo, to byly časy, ale pokrok je pokrok, ten nezastavíš, dneska je přece jiná doba a stará dobrá návyková 2D hratelnost se už nenosí...
Stop. Počkat. Neblábolme nesmyly. V našich končinách jsou sice 3D bojovky králi herních scén, ale v zahraničí je tomu jinak. Ve světovém měřítku jsou totiž bojovky snad posledním žánrem, kde kraluje 2D.
Celá tahle kreslená nádhera je ve skutečnosti 3D
Nebo alespoň do teď jím byly, protože časy se opravdu mění a pokrok nezastavíš. A díky Street Fighteru 4 se (opět) do popředí zájmu dostává 2,5D.
Není nad 3D pozadí
Street Fighter 4 je 2D bojovkou se vším, co k této sérii patří. Ručně kreslená grafika, firebally (tedy abych byl přesný, Hadoukeny), směry pohybu jen dopředu a dozadu, prostě všechno. Všechno, až na samotnou vizualizaci. Protože celá tahle kreslená nádhera je totiž ve 3D.
Ne že by šlo o něco nového – vždyť přesně takto začínal například Virtua Fighter. Ovšem od té doby se technologie pohnuly o dost dopředu. A ačkoli jsme na to poslední dobou již dost odvykli, SF4 dokáže opět to, co kdysi právě první VF: ohromit.
Ona totiž ta kombinace 3D a ručně kreslené grafiky je podtržena trochou stylové nadsázky, pár vymazlenými efekty a obrovskou spoustou umělecké invence. A výsledek opravdu stojí za to.
Hra vypadá neskutečně stylově, parádně a – oproti předchozím dílům – i mnohem dospěleji
Jistě, v některých chvílích je sice vidět, že se jedná o prazvláštní kombinaci (přesněji řečeno je to vidět ve chvílích, kdy hra nabídne detailní záběry na obličeje), ale po zbytek času se budete prostě rozplývat.
Do posledního detailu
Ovšem grafické orgie autorů neskončily s tím, že oprášili dvacet let starý nápad a převedli jej do moderní podoby. Oni navíc pečlivě využívají všech možností, které jim moderní technologie nabízejí. Nepamatuju si bojovku, která by si hrála s detaily obličejů a jejich výrazy a gesty až do takové maniakální detailnosti, jakou předvádí právě SF4.
Zkrátka, celá hra vypadá neskutečně stylově, parádně a – oproti předchozím dílům – i mnohem dospěleji. A ve všech případech to je dobře. Moc dobře.