Králové hlásí návrat na trůn? Už to tak vypadá!
Není to ještě tak dávno, co byli Bioware považování za krále RPG žánru. Za ty, na které se nesmělo říci křivého slova a na jejichž hry se pěly pouze ódy. Pak ale přišel třetí Mass Effect, The Old Republic a především druhé Dragon Age. Hlavně to ostatně většině fandů leží v žaludku až do dnešních dnů nejvíce a je právem považováno za jeden velký omyl. I přesto ale svět Dragon Age v srdcích hráčů přetrval a nyní již netrpělivě vyhlíží svou již třetí šanci zazářit.
Trojka bude stát někde uprostřed a jakožto RPG nové generace se bude snažit skloubit moderní konzolové hraní a staromilské PC tradice
A zdá se, že sami tvůrci jsou si toho velmi dobře vědomi. Polekaně se totiž nevrací k jedničce a ani moc nestaví na nepříliš kladně přijatých kamenech dvojky. Trojka bude stát někde uprostřed a jakožto RPG nové generace se bude snažit skloubit moderní konzolové hraní a staromilské PC tradice. Nu, úkol je to vskutku nezáviděníhodný, ale tak s tím už se musejí v Bioware poprat sami. Jedině tak totiž dokáží, že jsou stále ještě vůdčí silou ve svém vlastním žánru.

Už je z vás někdo!
A hned z kraje nutno podotknout, že na to nejdou úplně špatně. Nebo přinejmenším na to jdou jinak a to o dost. Zatímco v běžných fantasy RPG jste nikdo a svou cestu na výsluní si celou hru hledáte, třetí Dragon Age s názvem Inquisition z vás udělá velkého pána hned na začátku. O příběhovém pozadí se asi ani nemá cenu zase až tak bavit. Celá země je zase rozhádaná a řeky se zalily červenou. Do toho navíc z nebe prší démoni a jiná nepěkná stvoření.Zkrátka paseka akorát tak hodná hrdiny vašeho kalibru. Kalibru samotného vůdce inkvizice.

Inkvizice je přitom ve světě Dragon Age zcela novým subjektem, který vznik právě za účelem boje s démony. Zajímavostí ale je, že se jedná o frakci zcela nezávislou a žijící si podle svého. Respektive podle svého vůdce, tedy vás. Nově tak nemáte pouze vlastní postavu, ale s ní i rovnou celou organizaci, kterou můžete formovat, zvyšovat její moc a rozhodovat, jak se vlastně ke zlořádům a všemu červenému bordelu postaví.
Získávání vlivu, dělání přátel i nepřátel, proplouvání nebezpečnými vodami politiky nebo prostě jen snahu zlikvidovat tu či onu frakci. To vše ve hře najdeme
Těšit se tak můžete nejen na hlavní příběhovou linku a kupu vedlejších úkolů, ale především na vytváření nové vedoucí síly celého světa. Získávání vlivu, dělání přátel i nepřátel, proplouvání nebezpečnými vodami politiky nebo prostě jen snahu zlikvidovat tu či onu frakci, ba dokonce rasu. To všechno na nás Inkviziční Dragon Age skutečně chystá.
Budovat, obnovovat a stavět
Ano, skutečně až takovou volnost dostanete a to nejen co se vašich rozhodnutí týče. Otevřený má být i celý herní svět, což je pokrok od dvojky hodně slušný. Bioware jdou dokonce až tak daleko, že mluví o jejich dosud největších lokacích. Generické koridory a malinkaté plácky tak doufejme definitivně dostaly padáka.

Děkovat samozřejmě můžeme novému enginu. Stařičkou technologii Eclipse vystřídal dnes tolik populární a především opravdu výkonný Frostbite 3. Na propracovanou destrukci ale spíše zapomeňte. Na ničení toho ostatně ve válkou zmítané fantasy zemi ani moc nebude. Jde tu především o atmosféru.
Hlavní platformou stále zůstává PC a právě na něm by měla všechna ty světla, částicové efekty a další pozlátka nové generace skutečně bít do očí
Přece byste nechtěli likvidovat hory, lesy a harmonické louky. Celý ten překrásný a širý svět by naopak měl vybízet spíše ke stavění. Frostbite ostatně umí obojí a možnost obnovovat zborcené mosty nebo rovnou celé vypálené vesnice pomocí magie zní více než zajímavě. To všechno pochopitelně v audiovizuální kvalitě odpovídající nebušeným počítačům a hlavně nové generaci konzolí, kam hra také zamíří. Hlavní platformou však stále zůstává PC a právě na něm by měla všechna ty světla, částicové efekty a další pozlátka nové generace skutečně bít do očí.

Souboj titánů
Ale dejte pozor, aby vám také během soubojů oko nevypíchnul dobře mířený šíp. Ke každému správnému RPG přece vedle poutavého světa, zajímavého příběhu a nějakého toho rozhodování patří i souboje. Ty zdejší mají být opět průnikem mezi hodně akční dvojkou a příliš na strategii lpící jedničkou. Zastavování času má pochopitelně zůstat a se zcela novou AI má konečně dojít na trošku té strategie v tom pravém slova smyslu. Tedy včetně zmírnění tempa a asi i četnosti soubojů, což rozhodně kvitujeme s radostí. Potvrzena byla i strategická kamera z jedničky, což je skvělé.
Představte si nejlepší prvky z obou předchozích dílů, sjednocené pod next-gen střechou
Ono se toho vrací podstatně více. Strategické souboje, pracné rozhodování, drastické následky, craftování i milostné hrátky. Představte si zkrátka nejlepší prvky z obou předchozích dílů, sjednocené pod next-gen střechou.

Pokud jste se tedy dosud těšili pouze na třetího Zaklínače, pak máte dalšího žhavého kandidáta na předobjednávku. Jak vidno, v Bioware totiž zatím vědí, co bylo v minulosti špatně a ještě navíc lákají na pár pro RPG trošku netradičních prvků. Souboj to tak holt bude opravdu napínavý, a to prakticky na všech frontách. Grafika, hratelnost a snad i ten příběh. Tam všude chce Dragon Age: Inquisition skórovat. Těšíme se, až uvidíme více.