Styl extrakčních her, ve kterých jste vysazeni na nebezpečném území, je momentálně velmi populární. Zásluhu na tom má například Escape from Tarkov nebo DMZ z Call of Duty. Dark and Darker ukázalo, že tento koncept, kdy musíte nasbírat co nejvíc cenností a následně se dostat do bezpečí, funguje i ve fantasy prostředí. Na jeho úspěch se pokusí navázat novinka Dungeonborne od studia Mithril Interactive, kterou jste dříve mohli znát jako Project Crawl. Sami si ji budete moci osahat v průběhu Steam Next Festu, který probíhá od 2. do 12. února.
Tvůrci do tohoto konceptu přihazují i trochu battle royale žánru. Bezpečná zóna, odkud můžete své cennosti odnést pryč z podzemí, se bude postupně zmenšovat. Musíte si tak vybrat, jestli vám kořist už stačí nebo více zariskujete a vydáte se do temnějších hlubin. Nebezpečí sice bude větší, ale stejně tak i odměna bude šťavnatější.
Pointa je velmi jednoduchá. Sólo či s partou se vydáte do nebezpečného podzemí, kde si na vás brousí zuby nejen nebezpečné potvory, ale také skupiny dalších hráčů. Bude důležité mít v týmu rozmanité hrdiny. Vedle klasického rytíře s mečem a štítem můžete být třeba mágem, mnichem nebo zabijákem. Každá herní střída má odlišné vybavení a schopnosti.



V boji pak bude možné využít i prostředí hry. Vývojáři vypichují možnost proměnit se v truhlici, díky čemuž k sobě lehce nalákáte kolemjdoucího dobrodruha. Pak mu můžete jako překvapení přichystat řadu pastí. Pokud se ale chcete akci vyhnout, bude tady i možnost plížení ve stínech. Důležitá je také alchymie. Lektvary, které si sami uvaříte, vedle léčení mají další unikátní vlastnosti.
Výroba se netýká jen alchymie, vyrobit či lepšit si můžete i částí své výbavy. Pokud nebudete mít pro nasbírané věci využití nebo naopak sháníte určitý kus výbavy, můžete nakouknout do aukcí. V nich si mezi sebou budou moci hráči cokoliv přeprodávat. Tady bude důležité, aby se ekonomika vývojářům nevymkla z rukou. Jak to budou zvládat, uvidíme už brzy. První ukázka nevypadá špatně, přece jen hru pohání Unreal Engine 5. Srovnání s Dark and Darker se určitě Dungeonborne nevyhne, ale jelikož D&D má neustále problémy kvůli Nexonu, může studio Mithril zabodovat.