Costner
25. 9. 2010 • 19:40

OMG tak strašně amaterskou recenzi jsem nečetl važně dlouho, autor tohoto článku by na recenze měl opravdu zapomenout.
Jo a mimochodem to nebylo 8 Mil. lidí, ale 8 MILIARD lidí, možna by neškodila ani menší lekce AJ.

harry
10. 8. 2010 • 10:48

Tak nakonec jsem neodolal a SC2 zakoupil. Už kvůli mulťaku. U mě není žádná nostalgie, takže mám čisté oči. Singl je zatím celkem dobrý, mise mejsou nudné a neopakují se. Ale na normal je to hodně nudné, z Total Wars serie jsem zvykly na něco jiného. Jinak jediné zklamání jsou filmečky, na C&C to opravdu nemá.

Honza
5. 8. 2010 • 8:19

Nevíte někdo, kdy vydá Blizzard demoverzi? Rád bych si vyzkoušel, jak by mi to vůbec jelo...

Jakub Kovář (Ertefol)
5. 8. 2010 • 10:32

Každý hráč má ve svém balení hry 2 tzv. guest passy na 7 hodin hraní - poproste o ně tady nebo na forum.doupe.cz - možná vám je některý ze čtenářů poskytne (já už své bohužel rozdal známým.)

Honza
6. 8. 2010 • 6:35

Díky, už jsme to ošéfoval jinak - Mass Effect 🙂 A to mi vyjde tak akorát než přijde Mafia II 😝

MR.ff
10. 8. 2010 • 17:59

skus betaverzi..

Tomáš
5. 8. 2010 • 0:43

V angličtině jsou PC hry hodně dobré, jsou prostě tak jak mají být. Nejhorší ale je, když si lidi začnou stahovat češtiny - pak je z toho hrozný trapas. Už jenom ta recenze - "Královna Čepelí" - no to zní skoro tak trapně jako v roce 1999 v českém překladu Tiberian Sun byl Disruptor Tank přeložený jako "Tank Drtič" - prostě špatný vtip. Bojím se, až si polovina mojich známých začne stahovat češtiny do SCII (až se objeví), protože jako 95% českých překladů her to totálně zrujnuje tak skvělou hru. Učte se anglicky lidi please!

Jakub Kovář (Ertefol)
5. 8. 2010 • 3:40

Ono to zní hrozně debilně i v angličtině, jen si to neuvědomíš - Královna Čepelí je mimochodem ještě ustálený a poměrně kvalitní překlad, manuál nabízí podstatně humornější variantu - Královna Dlouhých Nožů 😀

Keyser Soze
3. 8. 2010 • 20:58

Starcraft jednotku ani datadisk som nehral. Sam ani neviem ako ma mohla tato hra minut, kedze som velky fanusik C&C (hlavne starsich hier) a Warcraftu - hlavne W3. Po gigantickom hype, ktory tato hra nabrala som bol skepticky ze naozaj bude tak genialna. Po prvych par misiach mi hra prisla hodne priemerna - grafika priemerna, pribeh celkom klisoidny, dialogy otrasne, predvidatelne, taktiez klisoidne, to iste by sa dalo povedat o "tv news" ktorych stereotyp hodne bije do oci. Na druhu stranu celkom dost rpg prvkov, misie su cim dalej zaujimavejsie, ked sa zacina pribeh vyvyjat hlbsie, zrazu vie poskytnut blizzard aj zaujimavejsie dialogy a ine veci. Level design je hodne kvalitny ako je u blizzardu zvykom. O bezchybnej kvalite CGI filmeckom netreba ani hovorit, renderovane videa az take kvalitne nie su ale aj tak su dobre (napr kvalitne otexturovana mucha na pohary oproti hnusnym texturam tekutin a pohara + pri zoome na charakterov tiez textury biju do oci). Kvalita misii a pribehu kontinualne hranim stupa, a koncu uz moc nie je co vytknut. AA chyba ale pri vysokom rozliseni to nie je az taka nutnost. Mam za sebou celu kampan na normal bez bonus misie a som v polke na hard. Nechapem ale ultimatnym hodnoteniam 10/10 kedze zaciatok je hodne chaby po vsetkych strankach a taktiez hodne veci by sa urcite lahko dali zrobit lepsie. Aj tak u mna zanechala hra dojem dobrej nadpriemernosti preto u mna 8.5/10

lolofon
3. 8. 2010 • 13:24

jednoznacne dosial najslabsia hra od blizzardu. Neprinasa nic inovativne, prakticky sa jedna o datadisk k povodnemu starcraftu s lepsou grafikou a lepsim battlenetom. Skoda, radsej mohli venovat cas Diablu 3 ci Warcraftu 4.

Mali
3. 8. 2010 • 14:34

"Jednoznacne nejslabsi"?Na takovyhle tezky vyrok bys to mohl trosku rozvest.Kazda hra, ktera vytvori nake universum bude pokracovat dejovym datadiskem. To je proste zakon. Nemuzes vytvorit neco, co by se nedalo dat do stahovatelneho baliku, pripadne expanze. Existuji i datadisky her, ktere vypraveji ten samy pribeh z pohledu jine postavy, ktere vypraveji dej predchazejici, nebo naopak s nekolikaletou pauzou. To nemuzes mit za argument.Grafika je lepsi? Spravne! Jak toho dosahli? Novym enginem. Tim se zaplacne par inovaci, ktere stary ( zastaraly ) engine neumoznoval. Lepsi BNet? Ten sam o sobe prinasi spoustu inovaci a novinek ( I kdyz ne vsechny jsou treba me po chuti ). Inovace ve hre jako treba prenositelne upgrady? Invovace v mysleni - nove strategie s novymi jednotkami atd?Nemuzes stale inovovat. Drive nebo pozdeji se dostanes do stavu, kdy tu uz vsechno nekdy bylo. To ale neni slabina.Mas pokracovani pribehu. Pribehu, ktery byl docela zajimavy a ktery skoncil tak nejak neurcite... Mas tu nekolik hodin hrani pred sebou, ktere ti poodhali docela dost velkou porci, ale stale je spousta otazek. Co se treba stalo s Duranem? Proste Blizzardi umi "lore" skvele. To jim nikdo vzit nemuze. Warcraft universum je skvely svet s dobrou a zajimavou historii. SC svet jeste neni tak stary, ale dospeje ;D

Maroš Goč
3. 8. 2010 • 15:18

doporucujem si precitat clanok: http://www.doupe.cz/Doupecz/Proc-StarCraft-II-neni-jen-jednicka-ve-3D/sc-108-sr-1-a-138599/default.aspx

Oldskool
3. 8. 2010 • 12:56

Multiplayer hre bych dal 9/10 a Kampani 4/10. Scenky z kampane nejsou muj typ - svalnatej Ken s Barbie si hrajou na drsnaky. Sceny jsem preskakoval uz od druhe mise. Technicky se scenky taky nepovedly, mozna jsou dostatecne vyhlazene, ale nejak mi pripadaly tezkopadne. Samej loading a vysledkem je komixovej Ken s cigarem v puse a radoby drsnym xichtem. Mise z kampane taky nic moc, cekal jsem vic. Ale multiplayer me chytil.

harry
3. 8. 2010 • 10:50

Nevěnuje někdo guest pass k SC2?

Fabled
2. 8. 2010 • 21:44

no nevím, já bych s rozdáváním tohoto hodnocení váhal...na jednu stranu si uvědomuju, že hra bude hit a bude se hrát dalších x let, na druhou stranu mi připadá že na dokonalou hru obsahuje málo inovativních prvků...rozhodně si zaslouží hodnocení nad 90%, ale jen čas ukáže jak moc bude "legendární"btw. nechápu proč většina herních webů i časopisů používá hodnocení 1-10 a né procenta, to je to takovej problém? když ohodnotíte hru 7/10, tak nevím jestli to bylo spíš 66% nebo 74% a i když to vypadá jako prkotina, můžu se podle toho rozhodovat jestli investuju svoje těžce vydělaný penízky...stejně tak když dáte SC II hodnocení 95% tak to bude mnohem víc odpovídající než 10/10, používejte aspoň to "a půl" když už nic...

David Sláma
2. 8. 2010 • 22:14

Upřímně, být po mém, udělal bych to naopak - zrušil bych čísla úplně. I hodnocení celými čísly od 1 do 10 na Doupěti jsem zavedl já. Nejsem toho názoru, že hry jdou oznámkovat, už tak je hodnocení silně subjektivní záležitostí, byť se každý autor snaží objektivitě přiblížit co nejvíc. A jaký je pak rozdíl mezi hrami ohodnocenými 70 a 72 %? Tu druhou si koupím a tu první ne? Vodítkem čtenáři má dle mého být recenze jako taková, její text a možná i pocit, jaký autor svými formulacemi ve čtenáři vyvolá. Jen tak je možné, že si nepořídím například Mass Effect 2, byť jde o "objektivně" velmi kvalitní titul, zatímco se budu skvěle bavit u Torchlightu, i když je to v podstatě průměrná budgetovka.

Fabled
2. 8. 2010 • 23:08

jasně, že záleží na každým, mě třeba nebaví střílečky a kdybych měl hrát např. Modern Warfare tak bych se pekelně nudil...ale čísla jsou i tak důležitý - kdybych si chtěl nějakou jednoduchou FPS zahrát jak si vyberu? mám přečíst 200 recenzí? stejně se z nich dozvím že většina z nich je na jedno brdo, jak si z nich teda vyberu tu pravou? mám je všechny vyzkoušet? to bych se nedoplatil ani kdybych je stahoval z warezu...prostě se podívám na hodnocení recenzentů, případně uživatelů a až podle toho si vyberu pár titulů o kterých si něco přečtu a podle toho se nakonec i rozhodnu

Maroš Goč
2. 8. 2010 • 22:58

suhlasim naprosto...čím väčšia škála prvkov určená na hodnotenie, tým sa dá hodnotenie pokladať za objektívnejšie ...síce pán Sláma ukázal prečo je také hodnotenie zbytočné ale napríklad u takéhoto prípadu že 7/10 môze znamenať aj 6,5/10 a aj 7,4/10 to už také jednoznačné nie je a je to vskutku riadny rozdiel...zaokrúhľovanie čísel spôsobuje nedostatočne reprezentatívne výsledky daného výberu a tudiž sú také výsledky (mysleno zaokrúhlené) úplne štatisticky nevýznamné a vôbec nevhodné k nejakému ďalšiemu spracovaniu alebo k vyvodzovaniu záverov ...čiže suma sumárum aby to každý pochopil, čím je viac dielikov na hodnotení tým lepšie a preto sa prikláňam k názoru že by mali byť zavedené percená (0 - 100) a práve u takéhoto hodnotenia by hra ktorá by dostala 100% by sa dalo povedať že áno ta je mimoriadne kvalitná a navyše by tých hier ktoré by mali 100% nebolo až tak veľa :)

David Sláma
2. 8. 2010 • 23:09

Takhle, já souhlasím, že procentuální hodnocení je mnohem přesnější - snažím se ale vysvětlit, že v případě hodnocení her (knih, filmů, hudby...) je to nesmysl, protože hodnocení je a priori subjektivní. Když v Computeru hodnotíme produkty ve velkém testu, rozdělíme hodnocení na spoustu kategorií s různou váhou a váženým průměrem dílčích známek se vypočte celkové hodnocení, kde má každá desetina smysl.U her tohle ale nepovažuji za vhodný způsob, tam je míra subjektivity mnohem vyšší než třeba u grafické karty nebo PC zdroje. Ad absurdum: je mi jedno, jestli grafika má na potisku pouzdra hezkou holku nebo ozubená kolečka, ale není mi jedno, jestli hra je střílečka nebo adventura. Takže kvalitní grafiku si koupím i bez hezké holky na obrázku, zatímco kvalitní střílečku si nekoupím, protože mě ten žánr prostě nebaví.Klíčem pro mě není číslo, ale informace v recenzi. Vodítkem není 6,5 nebo 7,4, ale soubor aspektů, které recenzent slovně hodnotí. Číslo není konečnou informací, kterou mám o hře dostat, ale tou úvodní, která mi napoví, jak asi danou hru recenzent vidí - zda mě to bude bavit, mi má říct až recenze samotná.

Maroš Goč
2. 8. 2010 • 23:13

pekne vysvetlené..ale ked som si este k tomu precital najnovsi prispevok od Fabled tak mi vychadza ze pravda je niekde uprostred hmm...

David Sláma
2. 8. 2010 • 23:26

Souhlasím. Nějaká čísla budou potřeba právě pro situace, jaké zmínil Fabled. Svoji utopickou představu o herních recenzích bez čísla na konci si ale s dovolením ponechám - umožňuje mi být přesvědčen o tom, že i ta písmenka mají smysl. :)

Maroš Goč
2. 8. 2010 • 23:39

Tak tie pismenka maju praveze najvacsi zmysel nie ? Neviem ako ostatní ale ja citam vzdy najprv text a az potom pozriem na hodnotenie (i ked niekedy sa to neda pretoze cislo na vas vyskakuje uz z uvodnej strany ze 😃 ) ....ale ak som dobre rozumel, chceli by ste ciselne hodnotenie uplne zrusit?

Petr Kolář
2. 8. 2010 • 23:52

Jedno je chtít, druhé pak mít. O zrušení číselného hodnocení sní snad většina recenzentů, ale nejen z marketingových důvodů to prostě není možné. Když si vezmu dilema, které přináší celočíselné hodnocení, pak je to jednoduché, rozdíl mezi sedmičkou a osmičkou je natolik zásadní, že jej už při psaní cítím. Zato 71 a 72 jsou pro mne zcela nerozlišitelné hodnoty u akční střílečky. S dovolením přidám otázku - zkuste mi říct, nebo aspoň určit pro sebe, nějaké dvě hry, u nich byste uvažoval o hodnoceních odlišných o jedno procento ;)

Marshall Jimmy
3. 8. 2010 • 0:26

Možná..Batman Arkham Asylum - 89% , Batman Arkham Asylum 3D reedice - 90 % 😁

David Sláma
2. 8. 2010 • 23:58

Pro jistotu: budu teď trochu mluvit za Karla (přeci jen Doupě je jeho :) ), ale myslím, že s klidem můžu říct, že žádné rušení číselného hodnocení se neplánuje a ani nikdy plánovat nebude. :)

Fabled
2. 8. 2010 • 23:48

s těmahle argumentama se nedá nesouhlasit, mě jen napadlo, že když už musíte přemýšlet nad těma číslama jestli 9/10 nebo 10/10 bylo by možná jednodušší hodit tam dvojciferný číslo...vím, že ty desetinky jsou subjektivní ve větší míře a nedá se mluvit o přesnosti hodnocení, ale recenzentům by to mohlo ulehčit rozhodování jestli hra patří do téhle kategorie nebo už do jiné a hlavně byste se pak vyhnuli remcalům v diskuzi, že takový hodnocení si hra nezaslouží apod. a koneckonců i některým váhavým hráčům by to mohlo pomoct...každopádně moc pěkná recenze (i to video :)), ale přece jen 3. web v ČR hodnotící SC II 10/10 ve mě vyvolává trochu rozpaky...

David Sláma
2. 8. 2010 • 23:59

Oni budou remcat vždycky. ;) Jinak nevylučuji, že změny systému hodnocení někdy budou, já o tom ale nerozhoduji, takže to nechám na jiných. :)

Maroš Goč
3. 8. 2010 • 7:51

rozpaky či uistenie ze sa nam zase dostalo fakt uz teraz legendarnej hry??:) 😉

Serf
2. 8. 2010 • 21:39

Je to dobra hra. chytlava, zabavna. IMHO Blizzard umi udelat atmosferu (Diablo 2 + Exp. napr.) a pokud pujdete po pribehu tak, jak vyrobce chce, uzijete si ho. Jsem asi v pulce, zatim jsem spokojen. Zapletka vypada trochu prvoplanove - zradce, nostalgie, vecny rebel utopeny v alkoholu... Uvidime, cekam zvrat, podle mne bude 😉. Je tam podle mne par nelogicnosti, tim jak potrebovali zasadit dej kratce po skonceni jednicky, ale udelat tam urcity odstup ve vyvoji postav (Kerrigan, Raynor). Kdo nebude stourat, bude spokojen.
Nakonec, treba Modern Warfare 2 byla lienarni filmohra a zabavny to bylo taky.K cene - je to rejzovani, bez debat. Kdyz to ohlasili, lidi rikali - za 15 stovek krat 3, to je moc drahy. Rikalo se, ze to bude levnejsi - neni. Holt doba je zla :). Korejci to stejne budou kupovat jak o zivot.A ze to je to samy jako SC1? To vsichni vedeli :) Ja jsem zase naopak konzervativni a rad vidim stejny jednotky v novym kabate. Tim, jak pridali nektery funkce jednotkam, upgrady apod. vybalancovali hru k vetsi zabavnosti, imho. Je to arkadovejsi, o tom zadna.10/10 nevim, to je subjektivni. Asi bych to nedal. Ale tesne.

Matěj Kališ
2. 8. 2010 • 19:29

S recenzí plně souhlasím,SC II je nejlepší strategie,kterou jsem kdy hrál.A u naprosto žádné jiné RTS jsem nebyl tak vtažen do příběhu jako u této.Jen dotaz..Jim je zkratka pro James?Nemám ten pocit,ale budu rád když mne opravíte-jinak si nedovedu vysvětlit,proč Protossové (většinou,občas i ve zprávách) o Jimmym mluví jako o Jamesovi?

David
2. 8. 2010 • 19:58

Skrátenie mena z František na Pepa je v poriadku? Jednoduchšia a skrátená forma mena James je Jim. Protossové sú vznešená rasa preto pravdepodobne používajú James.

David
2. 8. 2010 • 20:17

Ups. Chybička. Má byť z Jozefa na Pepa.

David Sláma
2. 8. 2010 • 22:10

Je to James E. Raynor, aspoň podle psích známek. Po významu toho "E." se mi teď pátrat nechce, omlouvám se. :)

Zudlik
4. 8. 2010 • 14:01

Existuje tajná mise v single playeru, která se odemkne pokud najdete jednu budovu
, kde hned nazačátku kapitán lodě prozradí, co to E. znamená, ale za boha si nevzpomenu.

Dreip
2. 8. 2010 • 15:31

Podle mne recenze kde tato hra dostává 10/10 recenzují lidé, kteří byli tak moc unešešní z SC1, že si sami sobě namlouvají že toto pokračování je prostě dokonalá. Nehledě na to, že na to čekali tolik let přece, to už si to pomalu zaslouží 11/10.
Kdyby recenzi dělal někdo, kdo to nikdy nehrál, asi by hodnotil jinak.Podle mne hra, která má dostat 100% hodnocení, musí být tak dokonalá hra, že bude bavit každého skoro jakéhokoliv věku, musí mít převratnou grafiku, výbornou fyziku a chytlavý příběh, atd...😉

Jakub Kovář (Ertefol)
2. 8. 2010 • 15:42

Já nevím, já SC1 přiznám se dohrál, na Brood War nešáhnul a SC2 jsem těch 10/10 dal.

Fanda SC
2. 8. 2010 • 15:50

Estliva tady nebude ten zakopany pes 😉

Jakub Kovář (Ertefol)
2. 8. 2010 • 15:56

Já nevím, ona je to pořád výborná hra, příběh znám, Brood War mě jen tak minul. SC2 nabízí spoustu novinek i od Brood War, takže problém bych v tom neviděl.

Fanda SC
2. 8. 2010 • 15:59

Tak je fakt, ze nevim, jak to chodi s hodnocenim her dneska, ale 10/10...tj, nejlepsi strategie vsech dob (k prihlednutim k prvnimu dilu)? Nebo nejlepsi hra vsech dob? A co omezeni vuci SC1? To uz je dneska nejaky standard a plusove body za to, ze hra toho umi min nez pred 12. lety? Asi tomu nerozumim 🙂

Jakub Kovář (Ertefol)
2. 8. 2010 • 16:11

Co nabízí míň? 10/10 je geniální, vybroušená hra, kterou by neměl nikdo minut.

Fanda SC
2. 8. 2010 • 16:18

Aha, tak ted uz o hodnoceni zacinam chapat, cimz nerikam, ze s nim, konkretne v tomto pripade, souhlasim 😉Par hlavnich nedostatku jsem pospal vyse a je jich mnohem vic. V objektivni recenzi bych cekal alespon nejakou zminku. Vzhledem k tomu, ze jde o pokracovani, nelze se proste vyhnout srovnani se svym predchudcem a obzvlaste ne, prihledneme-li k casu vyvoje, rozkouskovani na 3 dily, atd., atd.

flash
2. 8. 2010 • 18:16

mno 10/10 a ja to klidne minu..pro me to je jen dalsi rts kterych sou desitky a je mi celekm jedno kterou bych si zahral kdyby se mi chtelo..

MR.ff
4. 8. 2010 • 20:41

Pro mě stačí, když bude bavit mě, bude mít super grafiku,DOBROU HRATELNOST, fyziku na dobré úrovni a kampaň, nad kterou slintam. Což tahle hra splňuje, i když 10/10 je přehnané hodnocení. Ja jsem SC1 nehrál, před tím než vyšla SC2 tak sem hrál pouze betu a říkám ti, že bych hodnotil 9.5. Těch půl bodu bych ubral protože bych moc přeháněl 🙂. Jo a ještě chci zmínit jednu věc, která je u strategií nejdůležitější : vyváženost jednotek. V sc2 je každá jednotka dobrá na jinou a zase slabá proti nějaké jiné. Tak by měla vypadat strategie podle mého gusta.

Rozenhajm
27. 8. 2010 • 14:51

Ono to také možná o tom je - Blizzard má zkrátka natolik širokou základnu velmi spokojených fanoušků, že nemusí sledovat aktuální trendy, nemusí u novinářů a hráčů bodovat fakty typu "průměrný model v naší hře má o 5% víc polygonů než v té druhé nejlepší", nemusí závodit s konkurencí o nejsofistikovanější engine nebo nejostřejší texturu a ani nemusí vymýšlet kdejakou kravinu typu model počasí (či dokonce nějaké bláto jak tu psal nějaký pošuk výše). To je práce pro ty ostatní, kteří narozdíl od Blizzardu nemají miliony spokojených zákazníků.Přijde mi poměrně nerozumný kritizovat SC2 za to, že mu chybí ostatní kampaně, protože na poměry dnešních her je singleplayerová část nejen nadprůměrně dlouhá, ale hlavně perfektně zpracovaná.Jasně, hry Blizzardu jsou tak trošku jiné - ale není to na druhou stranu dobře? Copak v dnešní době přefabrikovaných blockbusterových titulů sešitých horkou jehlou za rok a půl není dobré, že tu je někdo, kdo to dělá tak trošku jinak a nabízí klasickou nadčasovou hru v tak trochu retro kabátku? SC2 sice nemá blištivý pozlátko současných RTS, ale upřímně - za tři roky po těch současných moderních RTS neštěkne ani pes, zatámco SC2 bude stále na špici.

Fanda SC
2. 8. 2010 • 10:40

Jsem fanda SC, ale to hodnoceni je nesmyslne. Hra nemuze dostat vyssi hodnoceni (zcela objektivne) nez prvni dil a to z techto duvodu (plusy a minusy):+ 3D grafika
+ BN 2.0 Matchmaking- 1 rasa, kratsi hraci doba nez u SC1 za cenu plne hry
- chybi podpora LAN
- chybi nektere vlastnosti puvodniho BN
- omezeni hry jako takove (nutnost internetu, hra vazana na 1 ucet, pokud ji treba budete chtit prodat, tak pouze s celym BN uctem bez moznosti zmeny prezdivky, atd.)

Jakub Kovář (Ertefol)
2. 8. 2010 • 12:04

1 rasa sice ano, ale kampaň je přibližně stejně dlouhá, jako u prvního SC

Karlos
2. 8. 2010 • 12:21

Lol.. Asi jsem málo četl, ale rozhodně to změní mé rozhodování o koupi. Čili mám 2 dotazy:1. Opravdu chybí LAN? Když s kámošema spojíme 10 kompů, tak si nezahrajeme SC2???!!2. Moje angličtina není ideální. Bude ke hře alespoň lokalizace cz na titulky? Jsou vůbec ve hře titulky?

Jakub Kovář (Ertefol)
2. 8. 2010 • 12:25

1) Ano, vše se hraje přes BattleNet
2) Dělá se neoficiální čeština - www.starcraftcz.com

georgis
2. 8. 2010 • 13:51

ale neboj, brzy nějaký pirát udělá patch, který LAB zpřístupní

Karlos
2. 8. 2010 • 14:09

No tak upřímně řečeno, měl by. Já nejsem odborník a znalec herního průmyslu, ale k čemu mi je hra, když si ji nemůžu zahrát s kámošema přes drát? Internet je skvělá věc, ale nenahradí nikdy atmosféru jedné místnosti!

omiker
2. 8. 2010 • 21:12

já tedy 10/10 souhlasím na 100%jsem sice jen u 13. mise (polovina kampaně) ale i tak jsem u hry strávil mnohem více času než u jakékoliv jiné za poslední dobu poslední RTS byl poslední C&C tam byla celá kampaň na jeden večer navíc ve srovnání z SC2 se jednalo o jinou ligu (něco jako srovnávat FC hrozenkov a Arsenal 🙂 ) -multiplayer jsem hrál jenom pár her ale i tady nenacházím konkurencigrafika? hmm nevím mise jsou natolik zábavné že člověk nemá moc čas zkoumat, mohla by být lepší ale zase jede to naprosto plynule i na notebooku C2D 2,2GHz GF8400m 3GBram -což se v dnešní době jen tak nevidí (sice low detail ale zase 1400x900)
-další věc co se grafiky týče nemá možná miliardy polygonů, ale vypadá příjemně, je propracovaná do detailů které působí celkově lepším dojmem než nějaká rychlokvaška stavějící jen na novém mega super ultra cool enginupro mě je pro hodnocení hry podstatné především -zábavnost, hratelnost, herní doba, kvalita multiplayeru a kampaně -každá část 100% hodnocení

maxx
2. 8. 2010 • 10:32

kampan ..priemerna,
grafika ...zastarala uz
multiplayer - zavadzanie 'RealId'

MR.ff
4. 8. 2010 • 20:34

Řekl bych to trochu jinak : Kampaň: ůchvatná (máš možnosti jak postupovat, to sem u strategie ještě neviděl, když ji hraju chci vědět co bude dál - to se mi stalo jen u Dragon Age)
Grafika: Super (Třeba transformace Vikinga...., taky briefing cutsceny v enginu hry mě nadchli) a nevím co myslíš pojmem zastaralá..
Multyplayer: nehrál jsem 🙂Takže si tu hru asi nehrál, pane.

cleb
2. 8. 2010 • 10:16

Starcraft II jsem si chtěl koupit, ale zatím je na mě trochu drahý. Nemáte někdo zkušenosti, za jak dlouho se takováhle hra dostane pod 1000 (za 1000 už bych si ho bez váhání koupil)?

Anti-Mage
2. 8. 2010 • 10:28

Pokud ti stačí OEM verze (tj. jenom klíč bez krabice), tak ty už jsou za 1000-1100. Třeba mmoboost.cz ji má za 1049 Kč. 😉

cleb
2. 8. 2010 • 10:48

díky, kouknu na to

Anti-Mage
2. 8. 2010 • 10:59

Nebo taky gamecards.eu, kde to je za 54.28 dolarů, což nějakých 1020-1050 Kč podle aktuálního kurzu. Tam ale telefonicky ověřují tu objednávku v angličtině, takže se případně neděs. A mimochodem, na obou zmíněných stránkách už pár mých známých nakupovalo SC2 a v obou případech bezpečně svoji hru dostali a už hrajou 😉

Mota
2. 8. 2010 • 12:12

Další možnost je objednat si SC z anglie i s postovnym prisel ze sendit.com na 1100,- Jenom se nekde toula po evrope :( Zas*ana posta :)

Host
6. 8. 2010 • 14:12

No sendit mě v tomhle štve. Z něj to běžně hodí týden a půl. výjmečně i dva a půl, pokud človkě objedná koncem týdne a doručení se přetáhne přes dva víknedy.
osoběn doporučuju shopto.net zatím jse mměl vše do čtyř pracovních dní doma. (pondělí objednáno, čtvrtek ráno ve shránce)

cumlinka
2. 8. 2010 • 3:07

všude na netu se válí dementní hodnocení 10/10...OMG za CO???...dříve(do roku 1999) měli recenze alepson nějakou vypovídající hodnotu, ale co dnes se děje, to je hnus(podplácení, demece recenzentů...)bylo pravidlo, že 9-10tkové hry musí znamenat několik věcí zároveň, jako: herní převrat, přinést pokročilou hratelnost, geniální příběh, grafiku atd...ale tato hra je pouze SC1 ve 3D + datadiskové změny a navíc ještě po neskutečných 12cti letech - nic víc!...stále ta samá sterilní hratelnost...vždyť ta hra nesplňuje ani jedno pravidlo, tak za co všude dostává 10/10???(to je jen řečnická otázka, viz výše)...za starých dobrých čaů, kde hodnocení bylo ještě objektivní, by tohle vyfasovalo upocených 5/10tímto temto budeme hrát sterilní hovadiny ještě hodně dlouho

georgis
2. 8. 2010 • 3:15

Ano, co se týče hry samotné, tak to je pouze SC1 hozená do 3D a k tomu ještě krátká kampaň - aneb, výsledek 8leté "dřiny" na tomto datadisku. A celkově 12 let od jedničky nebyl blizzf*uck schopen posunou hratelnost dál, ani o ň a ještě za to chce 1500,- Ani žádné interakce, či destrukce prostředí neexistuje. To, co nám předhodil, by jiné studio spíchlo za jeden rok. Toto je výsměch všem poctivým hráčůmNavíc blizzf*uck moc dobře věděl, proč AA ani nepřidával, páč tak odfláklý engine jsme tu už dlouho neměli. Pár polygonů, DX7 efekty a pořiď si na uspokojivé hraní aspoň GTX 460 - aleluja a to vše po 12 letech = šak dávejte si tomu 10/10 trapáci

Ja
2. 8. 2010 • 3:21

Jeste abys nesouhlasil sam se sebou, to uz bys byl totalni debil :-/

georgis
2. 8. 2010 • 3:25

kdyby si nebyl blb, tak by si pochopil, že tyto mé dvoj-posty, byly myšleny IRONICKY, na tuto "dvojrecenzi"

Petr Kolář
2. 8. 2010 • 8:31

Takovýdle experty fakt žeru. V anonymitě Internetu působí, jako že sežrali šalamounovo lejno, reálně většinou dosáhli jedině tak něčeho podobně velkého smradlavého a mazlavého, ale hlavně že to neskutečně nandali té zlé megakorporaci, co si dovoluje za desítky hodin zábavy pro miliony hráčů chtít i peníze. Svůj názor přitom prezentují jako všeobecnou pravdu a nedokáží si ani ověřit základní fakta.
Ještě chybí jánošíkovský syndrom, že tu velkou zlou organizaci skvěle a fikaně dostali krádeží hry (Woot, me be da mastah, dokážu najít crack a zavirovat si počítač) a policejní profil by byl dokonalý.
Je samozřejmě jistá statisticky mizivá možnost, že zrovna tenhle jedinec dokázal ve svém oboru něco na úrovni vydání mnoha her s mnohamilionovou oblíbeností, ale pravděpodobnost nezdolně bojuje masou uspokojených zákazníků. Z každého komentáře čiší bohapusté pózerství, protože buď tedy titul nehrál nijak více a tyto kecy jsou pak snůška výmyslů, nebo jej tedy pro získání informací dohrál, čili nejspíš podle jeho rétoriky přetrpěl hrůzy pro své masochistické uspokojení. A nebo nemá nic lepšího na práci, než dohrávat z jeho pohledu špatné tituly, čímž se opět vracím k začátku.
Kritizovat umí každý, recenzovat málokdo.

brutal
2. 8. 2010 • 10:08

hm, slaba reakce na slabou provokaci

georgis
2. 8. 2010 • 13:46

klasicky se ozvala tupý fanatický blb, který na mé reálné argumenty nemohl reagovat jinak, nez urážlivými blitka(páč ví, že mám pravdu) ...pěkně ti blizzf*uk vymlel palici

GlaDOS
7. 8. 2010 • 0:41

Tak ok. Řekni mi, co bys chtěl změnit?? Co ti nevyhovuje. Já zastávám hodnocení 8,5/10. Ty 4,5/10. Hrál si to vůbec? Hrál si 1čku? Ok, napsal si: samá sterilní hratelnost. Každá mise z kampaně je unikátní, MP se snad neomrzí díky různým protihráčům. Řekni mi jedinou budovatelskou RTS, co je lepší jak toto. Dále: to je pouze SC1 hozená do 3D. Asi si to nehrál. 2 přináší nové jednotky, novou kampaň, adventurní část v kampani a pak...Co bych ti to vyjmenovával, však je to pokračování ne? Chtěl bys aby to dopadlo jak u C&C? Pak: ještě za to chce 1500,-. Takžes to ani nehrál, chápu. Další perla: Ani žádné interakce, či destrukce prostředí neexistuje. V které strategii jsi to viděl. Já zatím v žádné. A co bys z toho měl, honil bys nad tím brko? Žádný užitek by to nemělo. Zase sranda: Pár polygonů, DX7 efekty. To máš tak starý kompl, že ti to neutáhne chudinko? Já mám skoro vše na střední a i tak to vypadá k světu. Hry nehraji kvůli grafice. Nepotřebuji nad tím onanovat. Já bych tomu dal sice 8,5-9/10, ale podle tvé logiky i já mám vymetenou palici.
No nevím, ale je vidět, že si to nehrál a jen se chceš zviditelnit, či honit si tu ego nad tím, jak SC2 stojí za h****. A takovy lidi v diskuzích fakt miluju.

Torham
13. 9. 2010 • 19:46

Destrukce prostředí je v Company of Heroes, a hraje tam docela důležitou roli.

Hassi
2. 8. 2010 • 10:24

Vcelku by mně zajímalo, proč toho tedy zatím žádné jiné studio nebylo schopno? 😉 Navíc hratelnost v rámci RTS zvednete výš už jen těžko - je vidět, že Blizzard má 15 let zkušeností s online zápasy. Pro Vás ta hra možná nic neznamená, pro někoho jiného - kdo uvažuje i nad skladbou jednotek a není zvyklý jen stavět stovky mamutů (tedy baví ho nad hrou přemýšlet, ne ničit okolí) - jsou to novodobé šachy.

georgis
2. 8. 2010 • 14:14

"v rámci RTS zvednete výš už jen těžko"...a to by ses divil, co taková interace prostředí dokáže udělat za divy:
- ničení strategicky postavených cest nebo mostů a jejich možné opětovné stavbě, které by měli například výhodu v rychlešjím postupu k nepřátelské základně, přičemž by stále byly i jiné cesty("nezničitelné"), díky kterým byste se dostali do nepřátelské báze, ale byly by třeba zdlouhavější. Kdybychom zde měli alespoň možnost vlastní výstavby zničitelných pevností v podobě vyvýšenin a podobně, ale nemáme.- to samé v bledě růžovém i počasí. Déšť i vítr je pouze pro trapnou okrasu. Nebylo by skvělé, kdyby se při dešti tvořilo na daných místech mapy bláto, které by přechod jednotek zpomalovalo, nebo hrozba tornáda, které by po upozornění na radaru, udeřilo na předem daných strategických místech na mapě a tím by mohlo jednotky poškodit?...jasně že bylo a možnosti jsou obrovské, ale kdo by se s tím pro tupé ovce babral, že.

Mik
3. 8. 2010 • 11:37

Naprogramovat to není těžké, ale aby to bylo hratelné a zábavné je jiná věc. Navíc to tam je, sice trošku v jiném duchu ale je. Například mise kdy se ti každou chvíli lávou zaplaví níže položené místa na mapě.

Mali
3. 8. 2010 • 13:26

Clovece, ty ses opravdu troll jak Brno.1) Pokud bys nekdy vubec videl/vyzkousel SC2, vedel bys, ze na vetsine map existuje napr. blok sutru, ktere neco vydrzi a ktere uvolnuji postrani vchody do zakladen. Sve pevnosti muzes stavet taky. Neni nikde zakazano si postavit u mostu mezi dvema platformama bunkr atd. To ze se ti to nevyplati, protoze obetujes jednotky ktere ti nepritel prejede rychle, to je vec druha.2) Kdybys neco vedel o hrani, neplacal bys takovehle blbosti. To neni zvyseni zabavy, naopak - brutalni flustrace. Hra se jen tak nahodne rozhodne prdnout doprostred mapy tornado... super... jenze letecke jednoky letat v tornadu nemuzou, pozemni to rozhazi... hezky... 10 minut budu cucet a nemuzu nic delat. Bahno... chaaachaaa... hra vybere lokalni srazku pred vchodem do tve zakladny a ty tak prezijes dobry nepriteluv utok i kdyz mas IQ jen na to abys placl celem o klavesnici a hykal u toho jako dobytek.Random elementy jsou zabava, pokud se to neprehani. Jinak je to flustrace. Interakce s prostredim v SC je =) Uz jen to, ze treba preskakujes utesy, nebo se rozhodnes postavit transport a zautocit "od more". Stejne tak ze posles nakou levnou pruzkumnou jednotku k vezce. Nebo ze skryjes armadu za nepruhlednou clonu. Tak reagujes na staticke prvky, dynamicke ti predhazuje protivnik.Treba v Annu jsou katastrofy a co se s tim da delat? Ostrov o 15000 lidech nepresidlis. Takze LOAD a znovu. To neni hratelnost, PROBUD SE!!!Kdyz se mrknes na trailer "Ghost of the past" k SC2, tak musis uznat, ze je to zajimavejsi, nez vetsina traileru na holywoodske blockbustery.Jo a jeste k AA - netreba, bud nemate stroj na urovni a hrajete na nizke detaily, nebo mate vetsi monitor a AA nepotrebujete tolik. Nehlede na to, ze je to pruser MS a jeho D3D, ne vyvojaru ( optimalizace jsou v rozporu s tim, jak prasacky MS D3D navrhl ).

a
3. 8. 2010 • 13:44

co ma ten trailer spolocne s hrou? ved skoro nic. sc2 som nehral, ale podla toho co som si pozrel videa, tak oznacil by som ho skor ako verziu 1.2 nez v.2. a ano, hratelnost moze mat velmi dobru, ale preto ze uz jednotka mala dobru hratelnost, nie preto ze je o tolko lepsia. ako pisali vyssie.. prevod do 3d a datadisk, nie nova verzia.

Hassi
3. 8. 2010 • 14:01

Prosím, reagujte pouze pokud jste se se hrou osobně setkal a alespoň 20-30 hodin jí hrál. Já ji mám od pátku a zhruba 30 hodin mám nahraných jistě. Ta hra je hodně jiná než SC1 (hrál jsem od vydání Brood Waru nepřetržitě), zvlášť to pocítíte na BN, kde neplatí dřívější build ordery, neplatí taktiky, neplatí nic. Mapy doznaly takových změn a vylepšení, že nyní musíte mapu skutečně studovat, chcete-li být dobrý. Sice Vám jisté návyky mohou pomoci a v tom je hra skutečně podobná - ale ptám se, proč si autoři nemohli ponechat vše dobré, co na prvním díle bylo? Hold toho dobrého bylo hodně :o)V šachách máte 6 různých jednotek, zde za každou stranu +/- 12, ale možností je v obou hrách nekonečně.PS: I trailer ledacos napovídá. Např. to, že se s hrou někdo piplal (ne jen vydal "datadisk"), že někomu na ní záleží a pracuje na vzniku další legendy.

Mali
3. 8. 2010 • 14:11

Ta poznamka k traileru byla presne o tom, co zminil Hassi. Tedy ze si nekdo s tou hrou opravdu vyhral.Neznam jinou RTS hru, ve ktere by engine byl schopen delat takovehle krasne ingame cutscene. Proti tomu jsou i Crysis animacky 3. liga. Krom toho, ze v Crysis byly tedy lepsi textury. Nicmene kdyz uvazite, ze ten engine je primarne pro RTS, kde ty jednotky jsou velikosti 1cm na obrazovce, je to mazec.Hru sice vydali po dlouhe dobe od 1. dilu, ale pracovali na ni intenzivne jenom 3 roky. Predtim byla nekolikrat dana k ledu ( finalizace datacu k WoWku, atd ).Proste kdo nehral alespon betu, zdrzte se komentaru o kvalite hry.
BTW pro ty trolly co tu nadavaj na cenu za "3D datadisk". Na netu sezenete v klidku posledni beta build. Nainstalujte, stahnete si programek na rozchozeni AI doma a muzete si to vyzkouset. Oproti SC1 je tohle dynamictejsi, zivejsi, zajimavejsi.

Hassi
3. 8. 2010 • 14:21

A to vůbec nezmiňuji editor...
Ono jste se tu o něm možná něco dočetli, ale až ve chvíli kdy si s ním začnete hrát, zjistíte, jak vlastně Blizzard dělá hry a že tohle není v žádném případě odfláklé atp. Editor je něco, před čím se klaním, a to už jsem viděl vážně hodně.K dynamice: ano, hra je nesmírně zrychlená. Často nestíháte vyrábět, peněž bývá dost a dost, všechno oklikat chce APM alespoň 200 :o) Hry trvají cca. 20 minut a vždy se Vám dostane trochu jiného scénáře. Pánové, kdo tohle má? 😉

Maroš Goč
2. 8. 2010 • 8:05

sterilná hratelnost???..cital si ty vlastne recenziu?? 😝

Freddi
2. 8. 2010 • 8:57

No ty musíš být ale tupec.

Lojza
2. 8. 2010 • 9:25

Lol...SC1 ve 3D...hral si to vubec?
Tipuju ze sis jen stahl warez verzi. Hra s takhle vybrousenou hratelnosti tu pekne dlouho nebyla.

Kostěj
2. 8. 2010 • 9:58

Kopněte ho někdo do hlavy, nebo tak něco, hlavně ať se rychle skácí a zmlkne 😀

harry
2. 8. 2010 • 10:17

V nečem máš bohužel pravdu, dnešní recenze nejsou jako před lety. To je fakt. Člověk se párkrát spalil a už si do pozor. Když teď čtu hodnocení Mafie 2 a zdá se mi že je to celkem průměr. Dneska je všude hype. SC2 je možná dobrá hra, nevím. Nehrál jsem a možná nebudu. Jinak pěkná recenze. Škoda že nebude demo.

Karel Kališ
2. 8. 2010 • 10:28

U každé hry je guest pass na 7 hodin hraní, zkuste se tady v diskuzi zeptat, zda vám ho někdo nevěnuje.

MR.ff
4. 8. 2010 • 20:27

Skus Betu, ta je ke stažení - lepší než demo 😉.

rewolwer
3. 8. 2010 • 11:28

Kamo, tak ty mas dost... hry hraju cca od 1992, prosel jsem si vsemi zasadnimi PC tituly a tohle (SC2) je jedna z nejvic namaklych her, ktere jsem kdy spustil a v jednom zatahu dohral. Hodnoceni je zcela objektivni. Mimo ses ledatak ty...

Host
4. 8. 2010 • 18:00

"dříve(do roku 1999) měli recenze alepson nějakou vypovídající hodnotu"Recenze != Hodnocení
Recenze mají stále vypovídající hodnotu. To že jsi si nevšiml, že mají často několik stran textu podle kterého si můžeš udělat přesně svůj názor - to je tvoje chyba. Ale chápu, že než číst a utvářet vlastní názor o hře je snažší převzít pouze zhodnocení (což je z recenze jediná věc která nelze udělat objektivně a přesto jí všichni přikládají největší váhu) a pak nadávat, když se neshoduje, že recenzent nebyl věštec a nepoznal jak přesně se bude hra líbit každému jednotlivci.

Vojtaruzek
4. 4. 2013 • 20:58

Ty jsi buďto idiot nebo troll, spíš to první.

ranzer
2. 8. 2010 • 0:29

Dekuji za dve vyborne recenze. Kazdou pojatou jinym zpusobem. Uz ted se tesim az mi prijde SC2 domu😀

Maroš Goč
2. 8. 2010 • 0:42

a je to tu...10/10 ...vyborne a nic ine som popravde ani necakal..dakujem :))

Anti-Mage
2. 8. 2010 • 0:51

Recenze skutečně povedená. Za sebe bych ale hře dal spíše 9/10 nebo dokonce i 8.5 za singleplayer (multiplayer je perfektní). Kampaň podle mě pokulhává dějově a pusobí poměrně nekompaktně a místy i slabě a nelogicky. Když pominu jednoduchý příběh a podivnou epizodnost některých postov, tak mám pořád dojem, že je to jen sled vzájemně moc dobře nepropojených misí, které jsou sice jednotlivě geniální (každá mise je opravdu kvalitní a propracovaná), ale dohromady ve spojení s příběhem už tak neobstojí. Příběh má sice plno much, ale budiž. Jeho nádech je správně jednoduchý a místy i béčkový a to dobře sedí s postavemi a jejich hláškami :) Tímhle nechcu říct, že ta kampaň je špatná. Je fakt dobrá a bavil jsem se. To pobavení ale spíš pramenilo z nápaditých misí a ne z kampaně jako celku, která by mě táhla vpřed. Ale jinak fakt asi těch 9/10 za mě :)

Hassi
2. 8. 2010 • 10:20

Tak to bych tedy neřekl. Osobně mám asi už 8 misí odehráno a neustále mám na paměti, že je to vlastně 1/3 z celého příběhu. Osu vyprávění jako takovou bych hodnotil až po dohrání zergů i protossů...

georgis
2. 8. 2010 • 3:23

a hlavně se těš na to, že budeš muset jak ocas, potřebovat neustálé připojení na net, aby sis to mohl vůbec zahrát...

Ja
2. 8. 2010 • 4:08

Jedinej ocas jsi tu ty, SC2 nema zadnou ochranou typu byt neustale online ci mit disk v mechanice.

georgis
2. 8. 2010 • 4:11

nejspíš si zapoměl, že se musíš nejdřív přihlásit na battle net, aby sis mohl ukládat své sejvy na jejich hadr...cooooool

Ja
2. 8. 2010 • 4:18

Savy ukladas na svuj disk do dokumentu.

Jakub Kovář (Ertefol)
2. 8. 2010 • 13:21

A pro offline hraní kampaně samozřejmě stačí hru jen aktivovat, stejně jako tomu bylo mj. u BioShocku

Určitě si přečtěte

Články odjinud