Populární mlátička z oktagonu se vrací ve svém třetím pokračování. Vyplatí se sáhnout pro peněženku?
UFC patří mezi populární bojové série EA Sports, na kterých si vydavatel poslední dobou patřičně zakládá. Vzhledem k tomu, že je zatím nástupce kultovního Fight Night v nedohlednu, musíme kvitovat s povděkem alespoň herní adaptaci jednoho z nejoblíbenějších bojových sportů současnosti. Třetí díl sliboval mnoho změn a betatest nás patřičně naladil. Jak tedy dopadla finální verze?
Cesta na vrchol
Předně musím EA pochválit. Vývojáři opravdu zamakali jak na obsahové, tak hratelnostní stránce a trojka působí jako plnohodnotné pokračování. V plejádě herních módů vynikne především nová kariéra G.O.A.T., ve které konečně nejde jen o drcení čelistí v oktagonu, nýbrž o celou cestu za titulem legendy. Vytvoříte si svého bijce a začnete pěkně mimo UFC, kam se poté postupně probojujete.




V režimu kariéry už nejde pouze o boje, ale i marketingovou omáčku kolem.
Budete trénovat celou řadu dovedností, vyrážet na sparringy pro umění přečíst soupeře, odemykat a učit se nové chvaty a údery a zcela novým prvkem je propagace a marketing. Nyní totiž záleží, co děláte i mimo ring. Budete tweetovat, odpovídat v rozhovorech a konferencích, propagovat své boje na Facebooku a dělat celou řadu potřebných věcí, aby si vás fanoušci všimli. Vše navíc musíte chytře vyvážit s tréninkem, jelikož čas je vždy vymezený a vy musíte strategicky rozhodnout, co je pro vás v tuto chvíli důležitější. Konference na sociálních sítích, nebo odpočinek v ledové vaně navíc?



Po tvorbě postavy si můžete uplácat bojovníka dle svého gusta.
Kariéra tak rozhodně potěší o něco větší propracovaností, kde máte své rivaly a vlastní cestu, kterou se vydáte. Stále však jde spíše o přípravku na online klání, propracovaný příběh ve stylu Injustice 2 či Fight Night Champion nečekejte, i když bychom to opravdu uvítali.
Hodiny v ringu
Po rychlé hře, populárním Knockout režimu a dobrému tutoriálu tu pak máme především dvojici módů, kde strávíte nejvíce času. Ultimate Team a Online turnaje. Ultimate Team je populárním místem, kde si můžete vytvořit vlastního bojovníka a poté podnikat výpady do online ringů pro titul šampióna, který si pak musíte co nejdéle udržet.




Souboje mají říz a působí věrohodně díky novému systému animací.
Změn oproti minulému dílu tu moc nečekejte, celý systém karet a schopností však byl zjednodušen. Stále tak za získané body kupujete balíčky karet, kde najdete rozličné boosty, nové pohyby či rovnou celé bojovníky. Ačkoliv i zde nechybí obligátní mikrotransakce, není problém si na karty vydělat poctivým hraním a nikdy jsem neměl pocit, že bych byl neférově přehrán. Integrace karet k vaší postavě je navíc mnohem přímočařejší než dřív. Stačí vybrat několik různých políček pro útok, obranu a boj na zemi a poskládat kartičky tak, jak se vám hodí. Hbitost prstů si lze natrénovat v singleplayerových šampionátech a poté vyrazit online, kde poměříte síly s nejlepšími z nejlepších.
Podobně fungují Online turnaje, kde zápasíte s hráči z celého světa, zde ale o vývoj postavy nejde. Pouze vyberete bojovníka a vyrazíte do oktagonu, kde se pokusíte získat a udržet titul.
To důležité se skrývá uvnitř
UFC 3 se může pochlubit kompletně přepracovaným systémem animací, ovládání a boje samotného, který mi osobně nesmírně sedí. Oproti druhému dílu se totiž postavy pohybují mnohem věrohodněji, je cítit setrvačnost a rychlost pohybů, kvůli čemuž musíte opravdu dávat pozor, jakým směrem nanášíte úder a kam směřuje. Díky tomu jsou boje taktičtější, a přesto nepostrádají rychlost a brutalitu.
UFC 3 se může pochlubit kompletně přepracovaným systémem animací, ovládání a boje samotného, který mi osobně nesmírně sedí
Ke zjednodušení došlo především díky přesunutí úderů pouze na tlačítka, zatímco pravá analogová páčka se nyní stará o úhybné manévry hlavou, případně pohyb na zemi v klinči. Hráč se tak může koncentrovat na komba a kombinace úderů, zatímco zadní tlačítka ovladače odpovídají za bloky a modifikátory úderů. Vše je velmi intuitivní a ovládání se vám rychle dostane do krve.




V online režimech strávíte spoustu času, někteří hráči ale dokáží pocuchat nervy.
Co už vyžaduje více času je samotná hratelnost, která se změnila a stala se více realistická. Věci jako úder do protipohybu či setrvačnost vašeho pohybu proti letící pěsti hrají velmi důležitou roli a kromě praktické stránky věci vše i mnohem lépe vypadá. Grafická stránka je vůbec na vysoké úrovni, lesknoucí se zpocená kůže vypadá mnohem lépe než dříve, cákající krev a grimasy bolesti jsou na denním pořádku a všechny zápasy působí díky živým komentátorům jako parádní show.
Všude se ale najdou mouchy a i když vyrukoval třetí díl se zcela novým systémem animací, vše ostatní zůstává takřka nezměněné. Nástupy bojovníků, příprava na boj, odpočinek v rozích a prakticky vše ostatní je takřka totožné a od druhého dílu se liší jen minimálně. To je obrovská škoda, rádi bychom viděli nové a zajímavější oslavy, propracovanější editor postav, možnost upravovat nástupy a různé maličkosti svých vytvořených bojovníků, což by zpříjemnilo a ozvláštnilo hraní kariéry. Takto si jen opět vyberete pár předpřipravených charakterů vašeho bijce a konec šmitec.
Licence za všechny prachy
Na druhou stranu prezentace nikdy EA hrám nedělala problémy a i zde je licence využita do posledního puntíku. K mání je více jak 200 věrohodně ztvárněných bojovníků ze světa UFC, každý se svým vlastním charakterem, povahou a stylem boje. Hra má tradičně perfektně padnoucí soundtrack, kde nechybí ani epické hudební smyčky z dřívějších dílů či Fight Night série.




Licence je opět na úrovni, vše je oficiální a věrohodné.
Příště bychom ale rádi uvítali více prezentačních fíglů, vypůjčených např. z Fight Night série. Co takhle propracovanější opakované záběry se zpomalením a schopností pohrát si s kamerou? Nebo kariéru, založenou na filmečcích a příběhu, kde bude mít každý boj své unikátní výzvy a omezení. Právě to dělalo z Fight Night Champion jednu z nejlepších bojových her své doby a něco podobného bychom uvítali i v UFC. Snad příště.
Příště bychom ale rádi uvítali více prezentačních fíglů, vypůjčených např. z Fight Night série
EA Sports UFC 3 je důstojným nástupcem, který přináší inovativní animační systém, věrohodné a brutální boje v oktagonu a nekompromisní licenci, nad kterou si pošmáknou nejen milovníci bojových sportů. Bohužel ale stále působí nesmírně omezeně a v mnoha oblastech takřka beze změny. Příště prosím více inovací v hratelnosti samotné a v možnostech přizpůsobení zážitku hráčům. Ne nadarmo se říká, že genialita se skrývá v detailech.
Hodnocení: 4 / 5
Klady:
- Propracovanější kariéra
- Věrohodný pocit z boje
- Inovovaný systém animací
- Nekompromisní využití licence
- Online režimy zabaví na dlouho
Zápory:
- Kariéře chybí příběh a hloubka
- Velmi monotónní prezentace
- Minimální inovace v oblasti personalizace