Microsoft Flight Simulator se odhalil na letošní E3 a naprosto nás uchvátil.

Microsoft Flight Simulator se odhalil na letošní E3 a naprosto nás uchvátil.

Hra vypadá extrémně krásně, obsahuje detailně zpracované skutečné lokace a budeme si moci zalétat za obrovské množství odlišných strojů.

Hra vypadá extrémně krásně, obsahuje detailně zpracované skutečné lokace a budeme si moci zalétat za obrovské množství odlišných strojů.

Čísla se však zdají skoro nedosažitelná. Hra využívá Bing Maps, což znamená přibližně 2 petabyty dat, což je rovno nějakým 20 000 Blu-ray diskům.

Čísla se však zdají skoro nedosažitelná. Hra využívá Bing Maps, což znamená přibližně 2 petabyty dat, což je rovno nějakým 20 000 Blu-ray diskům.

Nedá se moc představit si takovou hru stáhnout v přijatelné velikosti. Přesto hra vypadá pomalu lépe než skutečnost.

Nedá se moc představit si takovou hru stáhnout v přijatelné velikosti. Přesto hra vypadá pomalu lépe než skutečnost.

Engine ACE totiž využívá cloud a v prezentované formě může fungovat asi opravdu jen v cloudu.

Engine ACE totiž využívá cloud a v prezentované formě může fungovat asi opravdu jen v cloudu.

Je to taktika, kterou využívá více a více společností a asi nejznámnější je Google Stadia.

Je to taktika, kterou využívá více a více společností a asi nejznámnější je Google Stadia.

Hra běží na vzdálenějším stroji a streamuje se do vašeho zařízení víceméně v reálném čase. 

Hra běží na vzdálenějším stroji a streamuje se do vašeho zařízení víceméně v reálném čase. 

Zatím není jasné, jaké požadavky budou dány na výkon a zda se nejedná spíše o rychlý přenos dat, pro který bude pro změnu stežejní kvalitní internet. 

Zatím není jasné, jaké požadavky budou dány na výkon a zda se nejedná spíše o rychlý přenos dat, pro který bude pro změnu stežejní kvalitní internet. 

Hra má však obsahovat realistický vítr, stromy s odlišnými listy a neskutečné 2 miliony měst s 40 skutečnými letišti.

Hra má však obsahovat realistický vítr, stromy s odlišnými listy a neskutečné 2 miliony měst s 40 skutečnými letišti.

Za normálních okolností je to nedostažitelné. A právě díky cloudu se Microsoft pokusí hru rozjet.

Za normálních okolností je to nedostažitelné. A právě díky cloudu se Microsoft pokusí hru rozjet.

Hra ale bude mít i offline mód, ten však bude ochuzený, jelikož se jednotlivá místa na mapě budou muset stahovat průběžně. 

Hra ale bude mít i offline mód, ten však bude ochuzený, jelikož se jednotlivá místa na mapě budou muset stahovat průběžně. 

Phil Spencer se pro server The Guradian sám vyjádřil o nevídaných možnostech, které hra bude mít.

Phil Spencer se pro server The Guradian sám vyjádřil o nevídaných možnostech, které hra bude mít.

"Není zde žádný rozdíl oproti tomu, co jsme dělali v minulosti. Streamování do přístupné RAM, která je obsažena v našich konzolích."

"Není zde žádný rozdíl oproti tomu, co jsme dělali v minulosti. Streamování do přístupné RAM, která je obsažena v našich konzolích."

„Dostáváme se do bodu, kdy si musíme klást otázku, kolik dat můžeme stáhnout a uchovat. Ale není to také o tom, kolik dat potřebujete mít aktuálně k dipozici? Nehraji začátek, střed a konec každé hry najednou…“

„Dostáváme se do bodu, kdy si musíme klást otázku, kolik dat můžeme stáhnout a uchovat. Ale není to také o tom, kolik dat potřebujete mít aktuálně k dipozici? Nehraji začátek, střed a konec každé hry najednou…“

„Není to pouze o tom, že Flight Simulator potřebuje 2 petabyty dat, ale máme tu také Aure AI, abyste měli různá prostředí na odlišných částech planety. Zatímco budete létat, uvidíte nejvyšší budovy na světě a to, jak se kolem nich mění počasí v reálném čase.“

„Není to pouze o tom, že Flight Simulator potřebuje 2 petabyty dat, ale máme tu také Aure AI, abyste měli různá prostředí na odlišných částech planety. Zatímco budete létat, uvidíte nejvyšší budovy na světě a to, jak se kolem nich mění počasí v reálném čase.“

Dle Phila Spencera tedy bude hra zobrazovat graficky úžasně zpracovaný svět, který bere v potaz aktuální počasí. To je neskutečné. A to vše se má provést díky tomu, že se vám přes cloud nahrají data, která aktuálně potřebujete.

Dle Phila Spencera tedy bude hra zobrazovat graficky úžasně zpracovaný svět, který bere v potaz aktuální počasí. To je neskutečné. A to vše se má provést díky tomu, že se vám přes cloud nahrají data, která aktuálně potřebujete.

Samozřejmě skepticismus je na msítě. Streamování přes cloud je stále v plenkách.

Samozřejmě skepticismus je na msítě. Streamování přes cloud je stále v plenkách.

Já zkoušel Nvidia GeForce Now a dopadlo to tak, že se mi hra hrozně sekala. Aby to fungovalo kvalitně, musí být internet opravdu hodně rychlý.

Já zkoušel Nvidia GeForce Now a dopadlo to tak, že se mi hra hrozně sekala. Aby to fungovalo kvalitně, musí být internet opravdu hodně rychlý.

A tohle posune technické možnosti ještě dál. Dokonce do míst, která se zatím zdála nereálná.

A tohle posune technické možnosti ještě dál. Dokonce do míst, která se zatím zdála nereálná.

No uvidíme, jak se hra podaří. Datum vydání je plánováno na příští rok a my se ke hře vrátíme hned, jak si ji budeme moci osobně osahat. 

No uvidíme, jak se hra podaří. Datum vydání je plánováno na příští rok a my se ke hře vrátíme hned, jak si ji budeme moci osobně osahat. 

Hra vypadá extrémně krásně, obsahuje detailně zpracované skutečné lokace a budeme si moci zalétat za obrovské množství odlišných strojů.
Čísla se však zdají skoro nedosažitelná. Hra využívá Bing Maps, což znamená přibližně 2 petabyty dat, což je rovno nějakým 20 000 Blu-ray diskům.
Nedá se moc představit si takovou hru stáhnout v přijatelné velikosti. Přesto hra vypadá pomalu lépe než skutečnost.
Engine ACE totiž využívá cloud a v prezentované formě může fungovat asi opravdu jen v cloudu.
20
Fotogalerie

Engine nového Flight Simulatoru dokáže zázraky v reálném čase

Microsoft Flight Simulator nás uchvátil a to hlavně svým vzhledem. Hra vypadá naprosto božsky a fungování enginu působí chvílemi jako magie.

Určitě si přečtěte

Články odjinud