Epic už nebude tolik trápit vývojáře her, kteří chtějí vydávat i na Steamu či jiných obchodech | Zdroj: GSC Game World

Zdroj: GSC Game World

Epic už nebude tolik trápit vývojáře her, kteří chtějí vydávat i na Steamu či jiných obchodech

Epic Games od 1. ledna 2025 mění licenční politiku Unreal Enginu. Doposud to fungovalo tak, že využívání enginu bylo zdarma, dokud hra neutržila jeden milion dolarů. Poté už tvůrci z dalších příjmů museli dávat 5% provizi Epicu. Výjimka se vztahovala na hry prodané přes Epic Games Store, tam si Epic strhnul jen 12% provizi samotného obchodu, ale engine nechal bez poplatku.

Od nového roku ale poplatek za využívání Unreal Enginu klesl z 5 na 3,5 % i v obchodech třetích stran (konzole, Steam, Google Play atd.), pokud však vývojáři hru zároveň či v předstihu vydají i v Epic Games Storu. Epic tak vyslal jasný signál autorům, že mohou vydělat více, pokud hrou naplní i jeho obchod.

Nové pravidlo nazvané „Launch Everywhere with Epic“ platí univerzálně pro platformy Windows, macOS a Android. V budoucnu se má týkat také iOS a iPadOS, kde je Epic Store také dostupný, ale Epic pořád vede válku s Applem o poplatky. Apple si totiž chce vydělávat i na softwaru distribuovaném z obchodů třetích stran. Po prvním milionu instalací si vezme 0,50 eura za každou další instalaci, zároveň si bere ještě 10 či 17 % z tržeb.

Epic mimochodem pořád láká autory her, aby novinky publikovali nejdříve v jeho obchodě. Pokud hry nechají prvních šest měsíců exkluzivně u něj, Epic jim nechá veškeré peníze z prodeje a 12% provizi si začne brát až od sedmého měsíce.

Určitě si přečtěte

Články odjinud