Ve třetí a definitivně poslední části našeho povídání o vývoji žánru realtime strategií zabrousíme trochu do budoucnosti - podíváme se na ty nejočekávanější strategické tituly nadcházejících měsíců. Warcraft 3, C&C: Generals, ale také Age of Mythology, Kohan II, Kingdom Under Fire 2, World War 2 RTS a čtyři další tituly čekají jen a jen na vás! Proto neváhejte dlouho a ponořte se do záverečné části našeho příběhu...
Age of Mythology
Výrobce: Ensemble Studios
Vydavatel: Microsoft
Rok vydání: 2002
Ensemble Studios připravují na konec roku pecku v podobě (ne)přímého pokračování série Age of Empires. V Age of Mythology se setkáme už pouze se třemi hlavními civilizacemi, totiž s Řeky, Skandinávci a Egypťany. Každá z nich si bude moci vybrat ze tří různých orientací (různí bohové). AoM nebude příliš měnit dokonalý koncept AoE, takže se na počátku opět setkáme s několika základními pracanty, kteří postaví první budovy a začnou těžit suroviny. Poté vyrobíte armádu a už se můžete vesele pustit do nepřátel. Narozdíl od AoE bude Age of Mythology klást větší důraz na náboženství a mytologii jednotlivých civilizací. Opět se objeví také několik různých věků, nebudou chybět ani hrdinové. Asi nejlákavější vlastností tohoto titulu je bezesporu vysoce kvalitní 3D grafika a technické provedení obecně.
Command & Conquer: Generals
Výrobce: Westwood Studios
Vydavatel: Electronic Arts
Rok vydání: 2002
O téhle hře píšeme na Doupěti poslední dobou velmi často, naposledy například ve srovnání "Warcraft 3 vs. Command & Conquer: Generals". Ne že by si to nezasloužila, vždyť se jedná o další titul ze slavné série Conquerů, jenž se počal praprvním Command & Conquerem a prozatimně zakončil Red Alertem 2. V Generals nám Westwood Studios nabídnou opět nové prostředí nepříliš vzdálené budoucnosti, ve které spolu válčí USA, Čína a teroristická organizace GLA. Bojů se zúčastní víceméně soudobá bojová technika, hlavním cílem tvůrců je právě přiblížení současné armádní výzbroje běžnému hráči. Jako většina z dnes prezentovaných her má i Command & Conquer: Generals oplývat dechberoucím 3D enginem, který se v sérii strategií C&C objeví zcela poprvé. Mezi další novinky má patřit možnost výběru generálů - se zaměřením na pozemní, námořní či letecký boj.
Highland Warriors
Výrobce: Soft Enterprises
Vydavatel:
Rok vydání: 2002
V herním světě, natož v žánru realtime strategií, je jen málo příležitostí, jak se dostat na Skotskou vysočinu. Postarší titul Brave Heart se příliš nepovedl a tak nezbývá než doufat, že všechno vynahradí chystaná hra Highland Warriors. Příběh je založen na legendárních bojích Skotů za nezávislost na Anglii, ovšem v HL se podíváme jak do hlubokého středověku 9. století, tak i středověku pozdního (14. století). Ve čtyřech kampaních s celkem třiceti misemi se představí celkem čtyři různé strany, za které má být možné bojovat. V Highland Warriors lze nalézt i stopy po RPG, protože jednotky budou získávat zkušenosti. V tomto případě by bylo přímo hříchem nezařadit do hry i některé známé hrdiny jako byl kupříkladu William Wallace (viz. film Statečné Srdce). Ač vypadá tahle hra na čistě bojovou záležitost, není tomu tak. Svou roli zde bude hrát i vaše vesnice (základna) a obchod. Propracované mají být také změny počasí, které mohou ovlivnit výsledek bitvy.
Impossible Creatures
Výrobce: Relic Entertainment
Vydavatel: Microsoft
Rok vydání: 2003
Další trumf v rukávu společnosti Microsoft se jmenuje Impossible Creatures čili hrubě přeloženo "nemožné kreatury", což také plně odpovídá náplni hry. Ačkoliv měl tento titul původně vyjít již na počátku tohoto roku, bylo vydání přeloženo až na počátek roku 2003 - údajně kvůli vybalancování hry. Původně nesla tahle hra název Sigma: The Adventures of Rex Chance - po zásahu nového vydavatele (tedy Microsoftu) ale byli tvůrci nuceni jméno změnit (a hlavně asi zkrátit). Impossible Creatures jsou 3D real-time strategie založená na genetických mutacích (podobně jako starší Evolva). Z celkového výběru více než 50 reálných zvířat si budete moct vytvořit armádu jejich nekonečných variací a s ní pak plnit zadané úkoly odehrávající se na mnoha různorodých ostrovech. Všechno se to odehrává ve 30. Hlavním hrdinou je Rex Chance, slavný dobrodruh, jehož povinností je jako obvykle zachránit svět před nějakým tím padouchem.
Kingdom Under Fire 2: The Crusaders
Výrobce: Phantagram
Vydavatel: Phantagram
Rok vydání: 2003
Z klasického izometrického pohledu prvního dílu této zajímavé RTS se druhý díl přesouvá do módního a dnes již nezbytného 3D prostoru, aby hráčům nabídl strhující akční realtime strategii s epickým příběhem v pozadí. Vzpomínáte na úvodní scény filmů jako Gladiátor či Pán prstenů - na ty gigantické bitvy, jejichž účastníkem by si přál být snad každý malý i velký kluk? Tak vězte, že KUF2 vám právě tuto možnost nabídne! Svou hrdinskou paží budete ovládat obrovské armády, jenž se chystá dobýt jeden fantastický svět. Stanete se vůdcem, hrdinou a idolem, povedete muže do boje a získáte si bohatství i slávu. Nebo také smrt a zatracení. Rozhodnutí je na vás. Budete pozorovat stovky bojovníků, jak se bijí pro vás a za vás. Epický rozměr této hry je myslím patrný na první pohled. Kingdom Under Fire 2: The Crusaders nabídne vynikající zábavu všem milovníkům akce, realtime strategií a fantasy.
Kohan II
Výrobce: TimeGate Studios
Vydavatel: ?
Rok vydání: 2003/2004
Ačkoliv ještě nejsou z Kohana II k dispozici žádné screenshoty, už předem je jasné, že se bude jednat o skutečnou pecku. Relativní nováček na herním poli - společnost TimeGate Studios totiž dokázala v prvním díle vytvořit skutečně ojedinělý produkt, který si kolem sebe vytvořil sice ne tak velkou, zato však pevnou skupinu příznivců, kteří nedají na prvního Kohana dopustit a mnozí jej bez váhaní označují za jednu z nejlepších RTS všech dob (kvalitu potvrzuje také pozdější vydání datadisku Kohan: Ahriman`s Gift). Kohan II bude jedna velká změna, tedy alespoň po stránce technické - vše se totiž přesune do 3D světa (za využití enginu NetImmerse), ostatně co jiného také čekat, že. TimeGate Studios představí zbrusu nový příběh v zaběhlém, z jedničky známém prostředí, který hráči projdou v celkem pěti kampaních. Neměly by chybět bitvy epických proporcí, kdy se na obrazovce má s klidem pohybovat dobře přes 100 jednotek (bez znatelnějšího zpomalení počítače). Trochu škoda je, že datum vydání je stanoveno na poslední kvartál příštího roku.
Sudden Strike 2
Výrobce: CDV Software
Vydavatel: CDV Software
Rok vydání: 2002
Německá společnost CDV Software si "udělala" jméno zejména na výborné realtime strategii z 2. světové války jménem, hádáte správně, Sudden Strike. Dokonale propracovaný a dle německé nátury do mrtě vypiplaný to skvost žánru RTS. Není divu, že se chystá pokračování, vždyť si ho vyžádaly ty tisíce hráčů, jenž si původní Sudden Strike doslova zamilovaly. Jaké jsou novinky? Bojovat se bude za Angličany, Němce, Rusy, Američany a nakonec také nově za Japonce (kolem 40 misí celkem). Bude se bojovat ve vodě, na zemi i ve vzduchu (přes 50 nových jednotek), dočkáme se nových příkazů (možnost ovládat lodě a letadla), čtyři stupňů obtížnosti a zcela přepracovaného módu pro hru až osmi hráčů. Navíc vyjde spolu se hrou také editor, pomocí kterého si každý hráč bude moci vytvořit vlastní mapy a mise (což citelně chybělo u jedničky). Maximální počet jednotek na jedné mapě: 1024. To mluví za vše.
Warcraft 3
Výrobce: Blizzard
Vydavatel: Blizzard
Rok vydání: 2002
Jak dlouho už čekáme na tuhle bombu? "DOST DLOUHO!" pomyslí si asi většina z vás. A má samozřejmě pravdu. Blizzard si s daty vydání svých her nikdy nedělal příliš těžkou hlavu a vždy ze všeho nejraději razil úsloví "až to bude, tak to bude". A vždy se mu to zatím vyplatilo, jak potvrzuje StaCraft i Diablo 2. Není důvod se domnívat, že s Warcraftem III to bude jinak, navíc když jsou již velmi dlouhou dobu k dispozici první ohlasy na multiplayerovou betaverzi - a jsou to skutečně převelice kladné ohlasy. Co tedy Warcraft 3 vyjma vynikajícího multiplayeru nabídne? Singleplayerovou kampaň se silným příběhem za čtyři zcela odlišné rasy (lidé, orkové, noční elfové a nemrtví), mnoho vychytávek v ovládání a samozřejmě také výborné grafické zpracování, troufám si říct jedno z nejlepších v tomto přehledu. Není důvod se na Warcraft III netěšit, i když mu ten příchod na svět trvá tak dlouho, vždyť zralé víno chutná nejlépe.
World War II: Frontline Command
Výrobce: Bitmap Brothers
Vydavatel: ?
Rok vydání: 2002
Zbrusu nový projekt "rastrových bratří" (jak zní doslovný překlad "Bitmap Brothers") je, stejně jako oba předchozí (Z, Z: Steel Soldiers), opět z žánru relatime strategií. Tentokrát by se už však mělo jednat o zcela klasickou RTS, takže je zde vidět jakési postupné "střízlivění" - od velmi originálního a extravagantního Z přes přizpůsobivější Z: Steel Soldiers až k této klasické RTS z druhé světové války jménem World War II: Frontline Command. Zde má hrát velmi důležitou roli psychika, ve World War II: Frontline Command by se hráči měli konečně poprvé setkat se skutečným válečným šílenstvím. S tím přímo souvisí morálka vašich jednotek, která přímo ovlivňuje jejich bojové schopnosti. Tohle je rozhodně velmi zajímavý titul od zajímavých tvůrců, takže je myslím na co se těšit.
World War II RTS
Výrobce: Maddox Games
Vydavatel: ?
Rok vydání: 2002
Už několik měsíců mohou příznivci leteckých simulátorů obdivovat jeden ze skvostů tohoto žánru, totiž simulátor IL-2: Sturmovik od ruských Maddox Games. Právě tihle lidé se po vydání svého povedeného dílka rozhodli, že se pustí do něčeho úplně jiného - a tak začali pracovat na hře s převelice výstižným názvem World War II RTS. V rámci realtime strategií z druhé světové války nebylo až doposud pžíliš z čeho vybírat, ale teď se s nimi, jak se zdá, doslova roztrhl pytel a každý chce mít "tu svou". Ve hře World War II RTS se autoři soustředí zejména na velké bitvy mezi lety 1941 až 1945, k dispozici dostane hráč až šestnáct různých typů autentických jednotek, vždy bude nutné postarat se jak o stroje tak i o lidi kolem nich. Projekt poběží na velmi modifikovaném enginu IL-2: Sturmovik a měl by obsahovat kampaně nejen za ruskou stranu, ale také za ostatní Spojence.