MMORPG (masivně multiplayerové hry) se nám v poslední době rojí jako houby po dešti. Vklínit se mezi ty nejlepší a zároveň přinést do žánru něco nového hodlá i společnost Netamin se svým projektem Fallen Age – a vypadá to, že toto předsevzetí rozhodně stojí na pevných základech…
Masivně multiplayerových her se v poslední době rodí opravdu nezvykle velké množství a připojit se k této skupině her hodlá i nadějný projekt Fallen Age.
Hra Fallen Age je zasazena do obrovského rozmanitého světa, který asi nejlépe vystihuje slovo „fantasy“. Narozdíl od konkurence (myslím například všemožné UO či Asherons Call) však hodlají autoři hru zpřístupnit větší mase hráčů. A jak toho chtějí dosáhnout ? Nejenže bude Fallen Age masivně multiplayerovou RPG hrou, ale bude mít v sobě také prvky strategie i jiných žánrů…
Na všechny případné zájemce čeká přes pět set rozmanitých misí, nabízí se však otázka, zda-li nebudou hodně stereotypní. Autoři samozřejmě tvrdí pravý opak O skutečnosti se ale budeme moci přesvědčit až ve finální verzi této hry. Kromě 500 misí by měl mít hráč možnost vyvíjet až 126 vlastností své postavy. Když už jsme u té postavy – každý bude mít možnost vytvořit si vlastní, kterou si bude moci „nastavit“ dle svého gusta – budete moci zvolit rasu své postavy, stejně jako povolání, sadu základních vlastností, typy zbraní, kouzla... Vysoké číslo pak zdobí množství různých předmětů, zbraní a brnění, které bude možné najít – prý jich bude něco okolo 10000! Myslíte, že si je všechny zapamatujete :-).
Zajímavostí je obsažená strategická část hry, která nebývá u MMORPG zase tak obvyklá. To znamená, že kromě klasické RPG části hry (chození na různé výpravy, zabíjení…) budou mít hráči taktéž možnost vžít se do role mocného panovníka některého království. Jako onen vůdce národa budou moci vést průbojné války, rozšiřovat panství a to vše samozřejmě způsobem, který je strategiím hodně blízký.
Programátoři a designeři Netaminu se rozhodli taktéž velice zajímavě vyřešit problém se zabíjením – rozumějte, najdou se takoví hráči, kteří se baví pouze a jen „vražděním“ nevinných oveček, chtěl jsem říct svých protihráčů. Samozřejmě nejde zamezit možnosti zabití protihráče, ale tato možnost byla alespoň omezena – půjde to totiž jen na předem určených místech a za přesně stanovených podmínek… Přesto však, pokud náhodou hráč zemře, nemusí mu to ani tolik vadit – nepřijde totiž o své vlastnosti (jak tomu bývá u většiny MMORPG her), tedy nepřijde o ně do chvíle, kdy už nebude pouhým laikem v této hře (tedy do doby, než se stane hráčem pokročilým). Zatím není znám klíč podle kterého se hráči budou dělit, zřejmě to však bude počet hodin strávených při hraní.
Pro případné zájemce o tuto hru mám jednu dobrou a špatnou zprávu – ta špatná je, že datum dokončení zatím není pevně stanoveno, tou dobrou je možnost zúčastnit se betatestování – stačí se zaregistrovat na oficiální stránce a pak si jen užívat…
Je jen málo her, kterým se podařilo udělat na mě takový dojem – je to možná tím, že hrám, které smíchávají více žánrů, tak trochu fandím – a proto Fallen Age pevně držím palce…