Fantastická strategie z Japonska

Fantastická strategie z Japonska

Konzolové hry jsou odlišné od těch určených pro naši domovskou platformu PC. Stejně tak jsou odlišné hry japonského původu od her ostatních. K čemu mířím? Oba tyto extrémy se totiž ve své z Dreamcastu portované fantasy realtime strategii jménem Hundred Swords pokouší spojit developerský tým Smilebit. Povede se mu to? Uvidíme!

Konzolové hry jsou odlišné od těch určených pro naši domovskou platformu PC. Stejně tak jsou odlišné hry japonského původu od her ostatních. K čemu mířím? Oba tyto "extrémy" se totiž ve své z Dreamcastu portované fantasy realtime strategii jménem Hundred Swords pokouší spojit developerský tým Smilebit. Povede se mu to? Uvidíme!

Japonci mají slabost pro dojemné, epické příběhy (tedy "dojáky") plné intrik, zrady, lásky, nenávisti a všech těch ostatních naprosto nezbytných ingrediencí, které z velké části utváří veleúspěšné ságy jako například Final Fantasy. Nejinak tomu je i u dnešního kousku, ačkoliv ten si zdaleka nedělá naděje na takovou proslulost, jakou oplývá zmiňovaná Final Fantasy. Hundred Sword bude totiž skutečně "tuctová" realtime strategie, která si na nic jiného nehraje.

Hundred SwordsHundred Swords

Příběh rozsáhlého scénáře je postaven na válce mezi čtyřmi znepřátelenými stranami (národy) - bojují spolu Nalavalové, Granové, Mascarové a Riplustoriové (vskutku podivná, krkolomná jména!). Všichni se snaží podrobit si blíže nespecifikovaný, avšak zjevně dosti bohatý fantasy svět, plný známých i méně známých nebezpečenství. Dramatická zápletka na pozadí všech těch bojů vám bude vykreslena buďto v klasicky japonských barvách a tvarech (že by manga?) nebo v 3D enginu hry. Ach, že bych to opomněl zdůraznit hned na začátku? Jistě, Hundred Swords bude 3D realtime strategie se vším, co k tomu patří. Jedním z pozitivních rysů příběhu bude jistě fakt, že zde nebudou pouze a jen zásadně kladní a zásadně záporní hrdinové, nýbrž i "ti mezi", ti (po)chybující.

Až na výjimky jsou v téměř každé realtime strategii tím nejdůležitějším prvkem samozřejmě bitvy. Těch se v Hundred Swords bude moct účastnit až 100 jednotek (možná proto ten název...) za každou ze čtyř armád, tedy až 400 jednotek na jediné mapě. To už je docela úctyhodné číslo. Přehled nad tolika jednotkami si budete moct udržet pomocí tzv. vůdců - speciálních jednotek, schopných vést jistý počet podřízených. Tak trochu bych je přirovnal například k Hrdinům v Heroes of Might & Magic. Budou moct získávat nové zkušenosti a tím i možnost ovládat více jednotek najednou, vylepšovat svou výdrž, a tak dále. A to nejen pomocí zkušeností - občas se vám totiž poštěstí a naleznete nějaký magický předmět, který udělá to samé v jediném okamžiku. Dá se tedy říci, že Hundred Swords v sobě bude mít i jisté prvky RPG žánru.

Hundred SwordsHundred Swords

Jednotky se budou dělit na několik druhů - pěchota, kavalerie, lučištníci, mágové. Nato přijdou podtřídy jako lehká a těžká pěchota či kavalerie nebo různě orientovaní mágové. Často bude také záležet na vůdci, který bude daným jednotkám přidělen. Jelikož akce a boj budou těmi hlavními prvky Hundred Swords, ostatní elementy, jako stavba budov či těžba surovin, byly poněkud redukovány (nikoliv však zcela vynechány). Také výroba nových jednotek by měla probíhat velice rychle.

Interface, jak můžete vidět na screenshotech, je dosti jednoduchý a odpovídá spíše konzolím nežli PC. Přesto je však docela jednoduchý a přehledný, takže i PC hráči by si měli po pár minutách hraní zvyknout.

Změnou oproti Dreamcastové verzi bude podpora multiplayeru až pro čtyři hráče, kterážto vlastnost dosti prodlouží, vedle scénáře a několika tréninkových a čistě singleplayerových misí, celkovou dobu hraní, resp. o něco zvýší faktor zábavnosti. Totiž jak známo, hrát proti lidským protivníkům je vždycky mnohem lepší než se "tahat" s nějakou relativně zabedněnou umělou inteligencí počítače.

Vydání Hundred Swords je plánováno na únor příštího roku, vydávat bude společnost Activision. Více o společnosti Smilebit se dozvíte na jejich oficiálních stránkách.

Určitě si přečtěte

Články odjinud