Epizoda 2 – Alchymista a génius
Prosinec 1952- Obejděte dům a vstupte do dveří.
- Vyjděte levým schodištěm do pracovny.
- Prohlédněte si škrábance na opěradle křesla.
- V krbu prozkoumejte spálený papír.
- Prozkoumejte knihovnu. V knize o kódech naleznete klíč.
- Prohlédněte a pročtěte si další knihy – Goetheova Fausta, Historii druhé světové války a Matematiku a náhodné kódování.
- Otevřete zásuvku v pracovním stole a seberte zápalky a dýmku.
- Skříňku v rohu odemkněte klíčem a otevřete ji.
- Seberte mapu s geologickým průzkumem.
- V zásuvkách naleznete dále pečetní prsten, lupu, nůž na dopisy a smlouvu. Vše seberte.
- Otevřete spodní levou zásuvku , nechejte ji otevřenou a otevřete spodní pravou zásuvku. Z tajné přihrádky seberte dřevěnou hlavu.
- Dřevěnou hlavu použijte na levou, bezhlavou sošku v dolní části skříňky.
- Seberte tři magnetofonové pásky.
- Vložte pásku č.1 do magnetofonu a stisknutím tlačítka přehrávání si poslechněte zprávu.
- Sejděte dolů po schodech a dveřmi pod levým schodištěm vejděte do ložnice.
- Ve druhé skříni vlevo prohledejte oblečení – najdete pohlednici Omaha Beach. Pečlivě ji prozkoumejte, zjistíte, že A = 0.
- Ve třetí skříni zleva najdete v oblečení lístek. Prozkoumejte jej pomocí lupy a zapamatujte si postup otevírání obálky nožem.
- Jděte k velkému glóbu a zapamatujte si pořadí barev duhy na obrázku vlevo.
- Vpravo od skříní si prohlédněte mapu v ozdobném rámu.
- Rám odklopte a přiložte mapu s geologickým průzkumem, kterou jste sebrali ze skříňky.
- Zaklopte rám a prohlédněte si znovu mapu. Zapamatujte si souřadnice (00,45 a 50,20).
- Jděte k posteli a všimněte si ciferníků v rozích.
- Ciferníky nastavte na souřadnice získané na mapě (levý zadní na 50, pravý zadní na 20, levý přední na 00, pravý zadní na 45).
- Ve spodní části postele se otevře zásuvka. Krabici otevřete pomocí pečetního prstenu. Uvnitř naleznete knihu a kódovací kolo.
- Barvy na zámku knihy nastavte podle pořadí barev na obrázku u glóbu (fialová, tmavě modrá, světle modrá, zelená, žlutá, oranžová, červená). Kniha se otevře.
- V knize naleznete obálku. Tu otevřete nožem podle návodu na lístku.
- V inventáři vyberte kódovací kolo a nastavte A na vnitřním kruhu proti 0 (nule) na vnějším kruhu.
- Odkódujte nyní slovo O-M-A-H-A (7-9-0-3-0).
- Jděte ke glóbu a nastavte zámek na kód 79030. Glóbus se otevře.
- Uvnitř glóbu naleznete další obálku. Otevřete ji nožem stejným způsobem jako tu první.
Červenec 1960
- V knihovně si opět přečtěte Goetheova Fausta a Historii druhé světové války.
- Klíčem odemkněte skříňku v rohu. Seberte magnetofonový pásek č.4 a tři kousky křídy.
- Dolní část skříňky otevřete opět pomocí hlavy sochy.
- Pásku č.4 vložte do magnetofonu a přehrajte si ji.
- Přečtěte si zprávu na lístku.
- Jděte ke krbu a seberte lopatu visící vedle něj.
- Použijte měchy na podlaze před krbem a odfoukněte popel.
- Seberte dřevěnou skříňku na drahokamy a držadlo. Přečtěte si další radu.
- Jděte ven a běžte kolem budovy až ke studni.
- Připevněte držadlo na kolo u studny a otočte jím.
- Z huby žáby vytáhněte drahokam.
- Ve vědru si přečtěte další radu.
- U studny se otočte doleva a udělejte jeden krok. Otočte se znovu doleva a udělejte jeden krok. Opět se otočte doleva a odvalte velký kámen na zemi.
- Pomocí lopaty vykopejte na místě, kde stál kámen, skříňku.
- Otevřete skříňku a vyndejte dalekohled, drahokam a přečtěte si další radu.
- Otočte se doleva a podívejte se nahoru.
- Prozkoumejte větve stromů a do držadla upevněte dalekohled.
- Podívejte se dalekohledem – uvidíte značku na skále.
- Jděte ke skále. Seberte drahokam a páku a přečtěte si další radu.
- Vraťte se k domu a pokračujte kolem něj k mlýnskému kolu.
- Vložte páku do otvoru na levé straně. Zatáhnutím páky roztočte kolo.
- Sledujte pozorně lopatky otáčejícího se kola. Až uvidíte černou lopatku, odpočítejte sedm lopatek a zatáhněte za páku – kolo se zastaví.
- Prozkoumejte prostor mezi sedmou a osmou lopatkou, naleznete tajnou schránku.
- Ze schránky seberte klíč, drahokam a přečtěte si další radu.
- Jděte zpět do domu a vejděte do ložnice.
- V zásuvce v dolní části postele naleznete zrcátko.
- Otočte se a prozkoumejte obrázek v rámu.
- Umístěte zrcátko na námořníkovu čepici na obraze.
- Jděte k posteli a skříňku na zdi odemkněte klíčem. Přepněte červenou páčku.
- Prozkoumejte okno v zadní části místnosti za glóbem. Stiskněte červené tlačítko.
- Prohlédněte si obrázek s duhou, seberte drahokam a přečtěte si další radu.
- Otevřete glóbus, seberte drahokam a přečtěte si další radu.
- Jděte ke skříním a otevřete druhou zleva. Seberte botu, odsuňte jí podpatek a přečtěte si radu.
- Jděte do kuchyně – jsou to dveře pod pravým schodištěm.
- V kuchyni otevřete první skříňku zprava a seberte obyčejnou a kamennou sůl.
- Použijte alchymistickou aparaturu – zrodí se váš pomocník Homonkulus.
Park
- Podívejte se nahoru.
- Pomocí Homonkula opravte blikající bílou žárovku.
- Seberte z koše mapu zábavního parku.