Final Fantasy X – japonská fantazie s velkými očekáváními

Final Fantasy X – japonská fantazie s velkými očekáváními

Square je firma známá svou opatrností při vypouštění informací o svých produktech. Pokud se nějaké oficiální zprávy objeví, finální hra je na spadnutí. Pro ty, kteří by náhodou nevěděli, co je to Final Fantasy, připomínám, že jde o futuristické RPG (díly VI, VII a VIII), které je protkáno prvky klasické magie a duchů. No a desítka?

Square je firma známá svou opatrností při vypouštění informací o svých produktech. Pokud se nějaké oficiální zprávy objeví, finální hra je na spadnutí. Pro ty, kteří by náhodou nevěděli, co je to Final Fantasy, připomínám, že jde o futuristické RPG (díly VI, VII a VIII), které je protkáno prvky klasické magie a duchů. Osmý díl obsahoval dokonce nádech cyberpunku. I když jde o desáté pokračování, krom legendárních chocobů, jmen bohů a kouzel byste těžko hledali společný prvek těchto her. Snad jen propracovaný, epický příběh a až umělecký dojem grafiky posledních dílů.

Final Fantasy XFinal Fantasy X

Nejprve představím obě hlavní postavy. Hlavní mužská postava se jmenuje Tidus. Je to mladý, optimisticky naladěný muž se smyslem pro sport a vítězství. Je mimo jiné hráčem zatím blíže nespecifikované podvodní hry Blitzball. Hlavní ženskou postavou je Yuna. Yuna je dcerou nejvyššího zaklínače jménem Braska a tudíž je sama zaklínačem. Z jejích hlubokých očí přímo vyzařuje rozhodnost a odvaha.

Final Fantasy XFinal Fantasy X

Poté, co Square představil dvě hlavní postavy, neváhal učinit největší změnu v dějinách Final Fantasy – postavy už nebudou němé. Ano, Square plánuje namluvení minimálně stěžejních dialogů, ne-li všech (no už vidím, jak se jim to vejde na jedno DVD). Doufejme, že Square najme pro anglický dabing podobné kvality jako Konami pro Metal Gear Solid.

Final Fantasy XFinal Fantasy X

Final Fantasy X, jak jsem již napsal, vystupuje z předrenderovaných lokací a pouští se do světa volnosti pohybu, kde se budete moci svobodně procházet nejen po světové mapě, ale navštívíte rozlehlá města, hrady, jeskyně, vesmírné lodě(?), podmořské chrámy(?)... Určitě bude ve FFX nějaké překvapení. Další informací je, že Square, jak bylo ostatně zvykem u PSOne, zaměstná trochu víc procesory v PS2. Postavy budou kvalitně rozpohybované a v jejich tvářích budeme moci rozeznat štěstí, smutek, nadšení či beznaděj. Snad i slzy? Byl by to určitě originální prvek. Autoři si dávají také záležet na pohybu kamer, která bude dynamicky kroužit okolo postav v dramatických situacích. S datem vydání to vidím až na podzim 2001, ale v Japonsku se hry dočkají už v březnu.

Určitě si přečtěte

Články odjinud