Podívejte se na malou ukázku toho, jak by mělo vypadat prostředí v chystané hře.
Původně jsem nechtěl video v mizerné kvalitě natočené na letošní Game Developers Session na Doupě ani dávat (měly by totiž být dostupné oficiální nahrávky prezentací), nicméně poměrně úspěšně prolétlo světem a Dan Vávra před pár dny na stránkách Warhorse studios o „úniku“ zveřejnil čtivý blog, takže proč si nezrekapitulovat informace o slibné české hře.

Programátor Michael Hapala měl na GDS přednášku o modifikaci Cry Enginu (chybějící nohy koně jsou bug :))
V první řadě hra stále nebyla oficiálně ohlášena a ví se v podstatě jen to, že půjde o AAA historické RPG. Obecně se má za to, že se bude odehrávat ve střední Evropě v husitské době, ovšem to tvůrci nikdy nepotvrdili. Aktuálně dokončují prototyp hry (v podstatě jeden kompletní quest), který chtějí ukazovat vydavatelům. V ideálním případě by mohlo dojít k formálnímu představení hry v první polovině roku 2013.
Hra by měla vyjít na PC a konzolích nové generace, přičemž o chod se postará modifikovaný Cry Engine 3. Na GDS 2012 měli Warhorse studios celé pásmo přednášek o vývoji hry, od designu, přes skriptování, programování, grafiku až po produkci. Video pochází právě z přednášky o grafice, ve které grafik Roman Zawada ukazoval v editoru malý výřez (asi 200 metrů) krajiny hry. Jak bylo zdůrazněno, jde jen o ukázku prostředí pro účely přednášky – není to finálně nasvětlené, nejsou tam žádné efekty a tak podobně. A název hry rozhodně nebude Princezna ze mlejna. Mimochodem, editor byl spuštěný na notebooku s GeForce 555M.
Na jakékoliv soudy je tedy extrémně brzy. Dokud nemá hra žádného vydavatele, není jistota jejího vydání. A to ostatně často není ani poté. Nicméně pro vytvoření určité představy o podobě hry video stačí, a pokud vás víc zajímá i samotná tvorba hry, rozhodně sledujte blog Warhorse studios.
Zdroj: YouTube, Warhorse Studios