Australské herní studio Irrational Games chystá na konec března skutečnou lahůdku - realtime strategii říznutou trochou toho RPG založenou na slavných komiksových superhrdinech let šedesátých. Vy se jako vůdce jednoho týmu složeného právě z takových týpků budete muset postavit, jak jinak, než těm nejstrašnějším zloduchům planety. Více se dočtete v našem dnešním interview.
Na otázky odpovídal Jonathan Chey, jeden z vývojářů Freedom Force.
Doupě: Můžeš nám prosím nejprve představit vaši společnost Irrational Games?
Jonathan Chey: Irrational Games jsou autory kupříkladu System Shocka 2, který se objevil asi před dvěma roky. Momentálně pracujeme na hře Lost, což je survival horor pro PS2, a samozřejmě také na Freedom Force, který je určen pro PC.
Doupě: Freedom Force trochu připomíná slavný UBIK od francouzských Cryo Interactive. Kterými hrami jste se obecně inspirovali?
J.C.: Asi největší vliv na nás měla série X-COM. Ale také plno dalších RPG her a komiksů!
Doupě: Vy máte komiks opravdu v oblibě, že? :) Který je vás nejoblíbenější?
J.C.: Jasně. Freedom Force je pocta hlavně všem těm nádherným komiksům 60. let od DC a Marvel.
Doupě: Prozraď nám něco o příběhu za Freedom Force.
J.C.: Jistá vesmírná rasa známá jako Domain se snaží dobít matičku zemi. Jenže místo pozemní invaze plánují vypuštění tajemné substance známé jako Energy X k největším křivákům na planetě, kteří pak za ně Zemi zničí sami. Naštěstí se ale v nepřátelské táboře nalézá zrádce, kterému se podaří Energy X ukrást a dostat ji jak k některým křivákům, tak i hrdinům. Tohle je pro cizácký plán docela nečekaná kopanec...
Doupě: Co bude úkolem hráčů v jednotlivých misích a kolik jich můžeme čekat v plné verzi?
J.C.: Celkem zde bude 23 misí, které však budou obsahovat mnoho "podmisí". Cíle jednotlivých misí se velmi různí, jednou půjde o přímé souboje, jindy o průzkum nebo obranu.
Doupě: A kolik zde bude hrdinů? Jaké jsou jejich dovednost? Můžeme čekat i něco speciálního - jako létání nebo tak něco?
J.C.: Máme 14 základních hrdinů, každý má svou vlastní sadu dovednosti a speciálních sil, které sahají od létaní, zahrabávání se, lezení po zdech až po morfování do různých forem a teleportování. Navíc dostanou hráči možnost vytvářet si své vlastní hrdiny díky zabudovanému RPG systému pro vytváření nových postav a dokonce i nových speciálních sil. Také jsme zveřejnili vlastní modely a skiny, abychom podpořili ty, kteří si chtějí své postavy udělat sami skutečně "od podlahy".
Doupě: Jak důležité jsou ve Freedom Force zbraně? Budou moct všichni hrdinové používat všechny zbraně? Kolik zbraní vlastně bude na výběr?
J.C.: Ne, zbraně v zásadě nejsou pro superhrdiny tohoto žánru příliš důležité. Někteří z nich mají totiž vlastní vestavěné zbraně, jako například Minutemanova hůl nebo Evin luk a šíp. Jsou unikátní pro každého hrdinu a nemohou být měněny.
Doupě: Bude možné pohybovat kamerou a dívat se na scénu z více stran?
J.C.: Ano, kamera bude zcela volně pohyblivá a zoomovatelná.
Doupě: Kde se vlastně celá hra odehrává?
J.C.: Všechna akce se odehrává v místě zvaném Patriot City, ale jak budete postupně pronikat hlouběji do příběhu, dostanete se i do dalších lokací.
Doupě: Můžeme čekat nějaké speciality v multiplayerovém módu?
J.C.: Multiplayerový mód umožní hráčům tvořit vlastní týmy ze svých postav a pak je postavit proti podobně schopným a vybaveným týmům (těm, jejichž statistiky se shodují).
Doupě: Jaký je současný stav Freedom Force a kdy asi vyjde?
J.C.: Hra je téměř dokončená a měla by se objevit koncem března.
Oficiální stránky hry: http://myfreedomforce.com/.
Oficiální stránky Irrational Games: http://www.irrational.com.au/.