Dnes se ponoříme prostřednictvím čtrnácti nových obázků do připravovaného survival hororu Dead Space okořeněného prvky third-person akce od tvůrčího týmu EA Redwood Shores.

Autoři nepřipodobňují hru ani střílečce typu Doom ani aktuálnímu hitu Bioshock. Survival horor je pro ně samostatným organismem, přičemž sami chtějí dosáhnout plného významu jeho pojmenování – hráč bude muset přežít, je jedno jakými prostředky. Když dojde munice, nastoupí boj nablízko, přičemž zvláštní pozornost je věnována soubojům v nulové gravitaci.

Sem tam hráč vystoupí na trup své lodi, aby se k němu přichytil magnetickými botami, a bude využívat zákonů fyziky k odesílání zákeřných mimozemšťanů do věčných vesmírných lovišť.
Zvuk je pohlcován vakuem, agorafobie se hlásí o slovo a stačí jeden chybný krok a hlavní hrdina odlétne plout nekonečným vesmírem bez jediného pevného bodu k zachycení.

Hráč bude uvězněn v zapadlém koutě vesmíru s hordou zrůd nazvaných nekromorfové za zády. Stejně jako v každém survival hororu, i zde se bude střílet o život, nicméně hlavní postavou nebude voják, ale obyčejný vesmírný horník, který je zvyklý pracovat se svým vyfasovaným náčiním, například laserovým řezákem.

Autoři přicházejí s inovativním systémem boje nablízko, kdy tvoří doslova stovky animací postav – jinak bude vypadat upižlání vetřelcovi ruky, jinak nohy nebo hlavy. Zmíněným řezákem bude navíc možné pohybovat jak v horizontální, tak vertikální rovině a ještě více tak tím ovlivňovat rozklad protivníků.

Kromě standardních zbraní přijdou na řadu i netradiční vynálezy. Stázová puška umí zpomalit čas, ovšem pouze lokálně! Sbohem profláknutému bullet time, zde se ke slovu dere taktika, kterého z protivníků hráč zamrazí nejdříve. Jelikož se mají nekromorfové valit na hráče v houfech, bude o čem přemýšlet. V takové chvíli má přijít vhod tradičnější telekineze, jež umožní zvednout cokoliv v dosahu a mrštit objekt po protivnících.

Zdroj: Worthplaying