9
Fotogalerie

Ghost of Tsushima: E3 dojmy z mongolské invaze

Sony sice letos během E3 nepřejelo konkurenci takovým způsobem, jako tomu bylo v minulých letech. I tak ale stihlo ukázat celou řadu lákavých titulů a mezi těmi, které vzbudily největší nadšení, je Ghost of Tsushima od studia Sucker Punch.

Když se podíváte na exkluzivity do Sony, je to vesměs jedna pecka za druhou. Ať už vezmeme poslední God of War nebo Detroit Become Human, každá z nich sbírala po světě výborná hodnocení. Do seznamu těch nejlepších first-party titulů se bude snažit zařadit nový počin od studia Sucker Punch, který už se nám představil loni. Není samozřejmě řeč o ničem jiném než Ghost of Tsushima.  

V rámci E3 konference Sony, která letos byla pojata trochu netradičněji, byl představen skoro devítiminutový gameplay trailer. K tomu nám ještě vývojáři v čele s kreativním ředitelem Natem Foxem řekli pár podrobností.  

Druhá část názvu je jméno japonského ostrova Cušima. Roli ghosta, neboli ducha, pak bude zastupovat hlavní hrdina

Začneme tím, proč se vlastně tento titul jmenuje tak, jak se jmenuje. Druhá část názvu je totiž jméno japonského ostrova Cušima, který leží mezi Japonskem a Koreou. Roli ghosta, neboli ducha, pak bude zastupovat hlavní hrdina Jin Sakai, samuraj, který brání svoji domovinu před mongolskými nájezdníky. Děj se totiž odehrává kolem roku 1274, kdy probíhala mongolská invaze do Japonska, a právě Cušima byla první na ráně. Jin sice umí svoji katanu ovládat na nevídané úrovni, ale proti celé armádě to stejně nestačí. Proto musí následovat cestu ducha. Příběh to nebude úplně historicky přesný, ale zase nečekejte žádné fantasy nebo sci-fi.  

41844512065_4287f24f9f_o.png27875151997_109c8cc9f3_o.png42744359081_8aea725a9d_o.png

Samurajové měli svůj kodex zásad, neboli Bušidó. Tyto zásady ale musí Jin kvůli okolnostem porušit a v boji proti Mongolům vytáhnout nekalé praktiky, jako je třeba stealth. V traileru jsme také mohli vidět, že Jin bude mít k dispozici vystřelovací hák. Docela dost připomíná Natův z Uncharted 4. Ani bychom se nedivili, kdyby first-party studia Sony sdílely své technologie a nápady.

497492913.jpg

Jestli bychom na Ghost of Tsushima měli zatím vypíchnout jednu jedinou věc, bude to bezesporu grafika. Každá část v ukázce vypadá nádherně, ať už se podíváte na krajinu nebo zpracování postav. Samozřejmě se hned začaly ozývat hlasy, že ve finální hře to určitě takhle dobře vypadat nebude. Přesně tohle jsme ostatně slyšeli i před vydáním konzolového hitu God of War a nakonec se z něj stala jedna z nejlépe vypadajících her současné generace. Raději tedy nepředbíhejme. 

497496423.jpg

I když se v tomto otevřeném světě, který bude mimochodem větší než v posledním Infamous, na chvíli zastavíte, stále se bude všechno pohybovat. Vývojáři se chtějí vyhnout statickým scenériím. Dobrým příkladem toho byl moment, když Jin stanul proti Masako a kolem se vlnila tráva a padaly listy ze stromů. Podobné detaily parádně dokreslují už tak hutnou atmosféru.  

Došlo i na ukázku soubojového systému, který nám přišel jako mix hack'n'slash a souls-like mlátičky. Vývojáři řekli, že se snaží boje co nejvíce přiblížit realitě a zároveň zachovat jejich zábavnost. Proto v nich bude hrát roli třeba i faktor strachu. Když jednoho z nepřátel jen tak z ničeho nic podříznete, tak to ostatní vyvede z míry. Tím se vám naskytne možnost provést další útok. Souboje jeden na jednoho by zase měly být o něco taktičtější. Na výstavě se ukazovala krom traileru ta samá část hry, jen ji přímo hrál jeden z vývojářů. Z této ukázky prý bylo poznat, že souboje s vyšším počtem nepřátel se dost liší.  

42694979872_a43630eefd_o.png27875150247_1ba48041a2_o.png41844512935_5e90a0a97d_o.png

Pokud se bojíte, že byste si zhlédnutím traileru vyspoilerovali důležitou část hry, nemusíte si s tím vůbec dělat starosti. I když ukázková mise může působit důležitě, ve skutečnosti to byl jen vedlejší úkol.  

Vývojáři řekli, že se snaží boje co nejvíce přiblížit realitě a zároveň zachovat jejich zábavnost

Nate Fox k tomu, proč bude mít Ghost of Tsushima otevřený svět řekl: "Chceme naše hry udržet v otevřeném světě, protože tím dáváme hráčům určitou sílu a volnost. Nechceme od toho upustit. Myslíme, že v moderních hrách by se víceméně vždy měly upřednostňovat potřeby hráče." Samozřejmě nikdy nemohou vyhovět všem najednou, každému se líbí něco jiného.   

497489450.jpg

"Všechno, co jste viděli v předvedeném videu pochází přímo z našeho enginu. To je interaktivní svět, která společně budujeme. Umělci a inženýři v Sucker Punch přivedli tenhle svět k životu na PS4, od dlouhé trávy vlnící se ve větru až po skřeky okolních zvířat. Chceme, aby působil realisticky," dodává Fox. "Jsme rádi, že konečně o hře můžeme více mluvit a těšíme se, až se s vámi v následujících měsících podělíme o víc. Držet to v tajnosti bylo dost těžké. Tento trailer je ta nejlepší cesta, jak se zbytkem světa sdílet, co jsme ty dlouhé roky tvořili - bojování s nájezdníky ve feudálním Japonsku, umění boje s katanou a tvorba legendy jakožto ducha Tsushimy." 

Zatím to zní velmi lákavě, ale datum vydání stále zůstává neodhaleno. Proslýchá se, že bychom mongolskou invazi měli zažehnat už příští rok na jaře, ale přijde nám, že kdyby to bylo takhle brzy, už bychom o tom věděli na 100 %. Ale kdo ví, třeba nás Sony překvapí ještě během akcí Paris Games Week nebo Playstation Experience. Nesmíme zapomínat ani na Tokyo Game Show a Gamescom. Akcí je zkrátka hodně, jestli se na nich ale Ghost of Tsushima objeví vám zatím s jistotou říct nemůžeme.  

Určitě si přečtěte

Články odjinud